10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

powerbook G3 vraagjes ??

een vriend van me heeft een 2de hands powerbook G3 met brons keybourd gekocht.
    ik geloof 500 of 600 mhz met 512 mb ram.

kan hier redelijk vlot osx op gedraait worden ?
    hij heeft een camera en wil graag imovie gebruiken. niet om echt te bewerken maar om bv titels enzo op het beeld te brengen en overgangs effecten… niet echt zwaar.
    en hij wil ook een beetje photoshop elements gebruiken , geen zware toepasingen maar wat eenvoudige dingen.
    hij wil ook dreamweaver of freeway kunnen draajen. verder gewoon word enzo maar dat kan geen probleem zijn.

Bijdrager
    ParadoX

volgens mij heeft de bronze keyboard versie geen FW… en is hij 333 of 400 mhz… ennu osx draait er redelijk op maar voor wat die jongen wil zal ie toch wat meer power moeten hebben.

Bijdrager
    Turbanus

Hmmm, ik heb ook zo’n Pismo hoor en het is dus oorspronkelijk een G3/400 of G3/500 met max. 1 gb geheugen. Ik heb de mijne ge-upgrade naar G4/500, maar je kunt dat nu ook naar een G3/900 bij Powerlogix. Ligt maar waarvoor je de machine wil gebruiken. Ik het geval dat je beschrijft, is een G4/500 echt best te doen. Bovendien blijft het optisch nog het mooiste Powerbook dat Apple heeft gemaakt. Ik heb al een paar keer overwogen om een nieuwer type erbij te nemen, maar ze geven me niet zo’n Apple-gevoel als deze en de Wallstreet.

Bijdrager
    gretver

Ik heb ook een pismo g3 500, met 640 Mb, osx draait er prima op. Zeer wel te doen.

Bijdrager
    KarelWillem
    Inactief
    Anoniem

nou ja hij heeft al afgesproken en betaald dus er is geen terug keer … maar ik kan eventueel eens kijken naar die upgrade voor 900mhz :?
    en als je er nog wat extra ram bijgooit zal dat nog wel best gaan …

Bijdrager
    andreascreten

ik draai op een apple shell uit 1999 OSX met maar 96 ram
    het draait perfect maar wel wat trager dan normaal

Bijdrager
    Zweefvliegerke

als je die powerbook upgrade naar 900 MHz is 512MB ram genoeg voor wat hij wil doen

Bijdrager
    marenda

Op het filmgedeelte na, gebruik ik mijn powerbook g3 fw 400 mhz voor al de toepassingen die je noemt, met OS X en 384 mb geheugen. Alles loopt perfect, voor mij is die update dus niet nodig, spaar liever verder voor mijn volgende computer, dat is natuurlijk weer een powerbook!!!

Groetjes Marian

Bijdrager
    Turbanus

Zo, ik zal in dit lijntje mijn belevenissen met de laatste upgrade doen. Ik heb nu een DVD+R(W) 4 speed/CD-R(W) 24 speed module in de baysleeve gebouwd. Het is een Sony Slimtype SDW-4215 die dus ook DVD+ burner is. Ik had wat mechanische problemen, omdat de drive niet in de originele verpakkin g werd opgestuurd. Die heb ik opgelost en ik kon verder. De drive zelf wordt niet door het PB ondersteund, maar wel door Toast-Titanium en m.b.v. een bijgeleverd progje Dragn Burn, kun je ook playlists uit iTunes importeren. De drive kostte me $ 179.– excl. verzendkosten en verzekering. Totaal $ 196,54 en het is een mooie funktionele verbetering. De afdekplaat is iets rechter als de originele afdekplaat van de Pismo en de drive is ook dunner. Daarom blijft er aan de rechterkant een spleetje open boven de bodem en is het dus zichtbaar dat de drive niet origineel is. Dat vind ik niet zo’n probleem. Ik heb het originele voorpltje niet meer en ik wet ook niet of de knop-posities enigzins overeen komen e.d. anders lijkt het me ook nog wel mogelijk om het aan te passen, zodat er iets minder verschillen ontstaan. Voorlopig ben ik dus blij.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.