3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    fatboysmart

Powerbook G3 firewire airport en cd problemen

Hallo allemaal,

Sinds kort een vreemd probleem met mijn ouwe Powerbook G3 FW. Enige maanden geleden heb ik hem helemaal up-to-date gemaakt met een grotere harddisk, meer geheugen en een airport kaartje zodat hij nu OS-X 10.4.6 draait. Dit heeft 3 maanden prima gewerkt, maar nu heb ik ineens iets raars.

Het begon met het weigeren van een CD. De lade springt direct weer open als je er een CD in doet. Tegelijkertijd is ook mijn Airport verbinding weg. Het rare is nu dat als ik de CD-unit in zijn geheel verwijder de Airport weer 4 streepjes signaal geeft, en zodra ik de Unit weer terug plaats valt direct het signaal weg.

Je zou dus zeggen een loszittend airport kaartje of antenne, maar die zitten niet eens in de buurt van elkaar. De CD-unit zit rechtsonder terwijl de Airport kaart linksboven in de kast zit.

Ik had nog een reserve-CD-unit liggen (combo-drive), maar die doet precies hetzelfde… lade spingt direct weer open, en airport signaal valt weg.

Komt iemand dit bekend voor? ZOu het hardwarematig zijn of kunnen dit soort storingen ook door OS-X zelf veroorzaakt worden?

Ik snap er niets van, en alle hulp is welkom!

M.vr.gr.

Johan

Bijdrager
    Hugoengels

hallo mede Pismo gebruiker.

Vreemd verhaal wat je hebt maar daar schiet je natuurlijk niets mee op.
    Heb je die Pismo al lang of 2e hands gekocht?
    Het lijkt er op dat hij een keer uit elkaar is geweest maar niet helemaal goed terug in elkaar gezet.

Ik zou eens proberen om de PRAM te zappen; opstarten met ctrl+alt+p+r net zo lang vast houden tot je 3 keer het opstart geluid hoord.

Succes!

Bijdrager
    fatboysmart

Heb je die Pismo al lang of 2e hands gekocht?
    Het lijkt er op dat hij een keer uit elkaar is geweest maar niet helemaal goed terug in elkaar gezet.

Nee, ik heb hem gekocht in 2000, en tot een maand of wat geleden heeft hij op OS/9 gedraaid.

Ik heb wel pas het geheugen uitgebreid, en daarvoor is de processorcard los geweest om bij de
    onderste geheugenbank te komen. Ook heb ik een airport card geplaatst en een nieuwe 40 gig harddisk.

Zou het toch die processor card kunnen zijn (beetje losgetrild?) of zou dat deze kuren niet kunnen veroorzaken?

Ik ga morgen in ieder geval de Pram zappen, kijken of dat helpt.

In ieder geval alvast bedankt.

M.vr.gr.

Johan

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.