10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    melati

Powerbook en Sitecom WL-113

Dag beste maccers,

misschien de zoveelste vraag die gesteld wordt, maar moet het toch stellen.
    Heb net een PowerBook 400MHz/1MB Cache/64MB/6GB HD overgenomen en wil graag draadloos internetten.
    Nu las ik dat je standaard een Airport Basis en een Airport kaart dient te gebruiken.

Elders las ik dat ook Macgebruikers een Sitecom WL-113 stick gebruiken.

Heeft iemand hiermee ervaring? En of kan iemand mij hierin adviseren?

Alvast bedankt,
    Melati

Bijdrager
    Turbanus

LIjkt me dat je een Pismo hebt gekocht met veel te weinig RAM erin. Kan ook een Lombard zijn, maar dat kun je zien als er geen Firewire op zit. Stop daar 1 GB geheugen is en je hebt een lekkere internetmachien. Accu kopen is wel prijzig. En zijn verschillende kaartjes pcmcia voor wireless te koop. Kijk hier maar voor het type en de driver die je dan moet kopen/installen….
    http://www.orangeware.com/endusers/wirelessformac.html

Bijdrager
    Fostar82

Check deze

Bijdrager
    melati

FOSTAR82,

lijkt mij een goed plan ik heb het gezien en ga het proberen, iedereen alvast bedankt en alvast een voorspoedig 2007

met groet,
    melati

Bijdrager
    Turbanus

Waarom zou je voor een usb-oplossing gaan? Heb je een hekel aan snelheid of zo?

Bijdrager
    melati

Oke, Turbanus

misschien kun je mij wat advies geven, wat kan ik dan het beste doen.

Melati

Bijdrager
    Turbanus

Ik heb hier zo’n Pismo waarop ik nu dit berichtje schrijf. Je hebt op die machine niet voor niks een pcmcia-slot zitten. Ik heb zelf een ibm-pcmcia-kaartje met een driver van Orangeware om op netwerken a,b en g te kunnen gebruiken. Dat gaat m.i. veel sneller dan via een usb-poort en je houd je 2 usb-poorten vrij voor andere dingen. Via de link die ik gaf kun je de merken/types kaartjes bekijken die met de Orange-driver werken. Het is natuurlijk helemaal niet nodig om voor internet naar een “g” kaartje te gaan. Een “b” protocol is altijd nog sneller dan het aangeboden internet. Kaartjes zijn ook tweedehands te koop.

Bijdrager
    Fostar82
    ”Turbanus”

Waarom zou je voor een usb-oplossing gaan? Heb je een hekel aan snelheid of zo?

Zoals je zelf al zegt in je latere post, een b kaartje is ook nog sneller dan de meeste internet abonnementen. Waarom zou snelheid dan een probleem zijn wat betreft usb 1.1? Deze heeft een overdracht snelheid van maximaal 12 Mbit/s en de wifi b standaard van maximaal 11Mbit/s.
    Wel ben ik het ermee eens dat je een schaarse usb poort over houdt.

Bijdrager
    Turbanus

Daar speelt nog een technisch verhaal bij. De pcmcia is minder processor belastend dan met usb.

Bijdrager
    Fostar82
    ”Turbanus”

Daar speelt nog een technisch verhaal bij. De pcmcia is minder processor belastend dan met usb.

Dit is niet merkbaar in normale systemen. Maar ja een 400Mhz powerbook… ok je hebt een punt.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.