7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    BigF

Powerbook; draadloos internet, printer en HDD

Wat heb ik nodig om mijn Powerbook 1,5Ghz te voorzien van draadloos internet, een draadloze HDD en een draadloze printer? Kan dit met 1 kastje? En is dat dan via USB of hoe gaat dat?
    En liefst nog rekening houden met eventueel 1 of 2 windows-bakken die er in een later stadium bij aangehangen worden.

Eeuwige dank.

Bijdrager
    Erik Joling

Een multi-pc adsl-modem. Op de ethernetpoorten sluit je dan je printer en een ethernetHD aan en hou je poortjes over voor je toekomstige pc’s. Via een insteekkaartje leg je de draadloze verbinding met de airportkaart van je powerbook.

Bijdrager

Wat dacht je van Airport extreme?, oh, sorry ook een Harddisc, ethernet harddisc aan je router erbij mischien?

Bijdrager
    kristo

Waarom altijd zo moeilijk doen… een Mac Mini natuurlijk (adsl modem en evt. airport express). :apple:

Nadeel: je Mac Mini moet aanstaan, maar je kan hem laten sluimeren uiteraard.

Voordeel:
    – goedkoop.
    – schaalbaar en uitbreidbaar naar wens (extra interne of externe HD).
    – aansluitbaar op je netwerk (offline, online).

Reken niet te veel op rechtstreeks aansluiten van een printer op een wifi-router! De meeste printers doen het niet. Als het al werkt kan het bij een volgende update van gelijk welke kant gedaan zijn met het printplezier. De printkwaliteit varieert enorm (slecht, matig, redelijk, niet alle functies en adrukkwaliteiten worden ondersteund, enzo..) Dat Apple geen lijst meer bijhoudt van compatibele Airport Express printers zegt genoeg…
    Een ethernet HD is niet goedkoop.

Bijdrager
    Erik Joling

Hmm. Eigenlijk is BigF niet zo duidelijk. Moeten de printer en de HD allebei ook draadloos zijn, of mogen ze via een draadje aan de modem vastzitten?
    Mijn LaserJet 6MP hangt via een iPrint aan de modem en werkt probleemloos.

Bijdrager
    krid

Ik had een draytek vigor 2200, alcatel adsl modem en een airport express : (draadloos) internet werkte op een gegeven moment na de aanschaf van een Alubook als een slak. Oorzaak nooit kunnen vinden, toen gekozen voor een draytek 2800G draadloze router en modem. Die draytek heeft een usb printer poort, waar een brother z/w laser printer hl 2030 op aan gesloten is.
    Werkt goed, met en zonder draad, iedereen kan printen internetten en mailen.

Bijdrager
    BigF
    ”Erik

Hmm. Eigenlijk is BigF niet zo duidelijk. Moeten de printer en de HD allebei ook draadloos zijn, of mogen ze via een draadje aan de modem vastzitten?
    Mijn LaserJet 6MP hangt via een iPrint aan de modem en werkt probleemloos.

Sorry voor de beperkte uitleg.
    Het enige dat voor mij telt is dat ik mijn Powerbook overal in huis kan gebruiken zonder draadjes en dat ik op die manier ook een externe HD kan bereiken. Printen hoeft niet echt als dat echt zo’n miserie is.
    Extra nuttige uitleg; ik zit in Belgie en heb Telenet als internet-provider en dat is via de kabel.
    Sorry voor de misschien stomme vraag maar ik ben een complete leek op gebied van Apple (al betert het dagelijks) en draadloos spul.

Bedankt al voor de reakties!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.