6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    McGates

powerbook dood na vervanging hd

Hallo allemaal,heb net mijn harde schijf vervangen in mijn powerbook g4 1,5 ghz 17 ”
    is een samsung 120 gb.
    ben zeer voorzichtig te werk gegaan alle connectoren volgens mij goed aangesloten maar
    nu bij het drukken van aan/uit knop helemaal niets nada nopppes
    niet op accu en niet op netvoeding
    Wie weet hier raad mee.Bij macrepair Adam advies check het stekkertje van de aan uitknop op het moederbord maar die is er niet want dat gaat alles via een flatcable op het moederbord.
    Experts op dit gebied help?
    Groetjes Mcgates

Bijdrager
    Turbanus

Dat kun je alleen maar vaststellen door die hd even in een extern kastje op een andere Mac te teten. Als dat goed is, dan moet het aan de stekker van de hd liggen. Kan ook nog zijn dat je je PB niet goed hebt gesloten en dat hij daarom niets doet.

Bijdrager
    back2mac

Ik hoop dat je goed je statische ele(c)(k)triciteit bent kwijtgeraakt want met dit weer is de kans op elektrische ontladingen erg groot.

buiten dat.
    Ik heb het een keer meegemaakt:
    Powerbook deed niets meer, alles uit elkaar geschroefd, ander logic board erin en weer in elkaar geschroefd.
    noppes.

proces nog een keer herhaald, originele logicboard erin en alles weer goed aangedrukt (stekkertjes ed) en hij deed het weer.

verklaring ???? ik weet het niet.

Bijdrager
    EvilGlenn

Ik zou de installatie nog een keer overnieuw doen. Alles dubbel nakijken. Kijk goed of je de kabel echt goed aangesloten hebt. Niet alleen erg goed aandrukken, maar ook op de juiste plek. Ik had ooit zo’n flatcable eens iets teveel naar links/rechts (afhankelijk hoe je de HD bekijkt…) geplaatst. Je moest echt goed kijken anders kon je nauwelijks zien dat de flatcable niet op de juiste plek zat.

Gaat ie daarna nog niet aan, dan zou ik in het allerlaatste geval de PMU resetten:
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449-nl

Nog een gekke gedachte misschien; als je geen HD in je Powerbook stopt, kun je dan nog wel opstarten met een OS X CD of met de Hardware-check-CD?
    Mijn gevoel zegt me dat je ook zonder HD je PowerBook zou moeten kunnen aanzetten, met een opstart-CD in de drive.
    En je zou dan toch ook met een externe FW-drive met een geïnstalleerd systeem moeten kunnen opstarten of niet, bedenk ik me net.

In dat geval zou ik zeggen, dat jij of de kabel niet goed hebt zitten en daardoor de Pb niet aangaat, of je een serieuzer probleem hebt. Kan het ook niet zijn dat je elders een kabeltje hebt losgetrokken bij de installatie?

Ik hoop dat je hem nog weer aan de praat krijgt. Veel succes!

Bijdrager
    arri

als ie echt helemaal geen sjoege geeft als je de powerknop indrukt, heeft het waarschijnlijk niets met de HD van doen.

doorgaands zal een mac in ieder geval “boing” zeggen als tenminste de RAM o.k. is..
    zelfs als er niet eens een HD in zit.

dus als er nu helemaal niets gebeurt, kijk dan eerst naar de ram.

geheugen is namelijk van alle onderdelen zo’n beetje het meest gevoelig voor statische electriciteit.
    (zie post van back2mac)

Bijdrager
    Obi

master/slave staat uit? (jumpertjes staan goed?)

en heel misschien is ie al pc geformateerd, dan start ie ook niet op.

misschien helpt dit

http://forums.xlr8yourmac.com/drivedb/action.lasso?-search

obi

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.