13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Spits

Powerbook boot niet meer

Ik kreeg vanmiddag dit linkje om frontrow te enablen op een mac zonder IR-receiver. Leek me wel leuk om een keer te proberen, dus ik die stappen volgen.

Aan het eind van stap 3: Enable Front Row moet je rebooten. Dus ik weer rebooten. (ik vond het al een stuk minder leuk omdat je 2 keer moest rebooten, maar ok;) )
    Maar tot mijn grote schrik kwam mijn mac niet meer in os x. Ik hoor netjes de BOINC en zie dan dat grijze apple teken met dat rondje eronder, en daarna wordt het scherm blauw met dat “loading osx” venster. Maar de progressbar redt niet eens halverwege, maar hett venster verdwijnt en het beeld wordt blauw, steeds verschietend naar licht en dan weer donker blauw, met af en toe dat draaiend rondje dat heel even tevoorschijn komt. Na een lange tijd wachten (ik denk ruim 5 minuten) stopt dat knipperen, en blijft het beeld blauw met alleen een cursor die ik wel kan bewegen maar ik kan voor de rest niets doen.

Dus ik de powerknop inhouden en nog een keer booten, en weer hetzelfde gebeurd.

Daarna rebooten met cmd-v ingedrukt om de console messages te laten zien. Na eerst gewoon te booten komt er ten tijden van het laden van het loginwindow het volgende te staan:

Eerst een paar regels met iets van “unable to register mxcd server”, en nog meer, ongeveer 4 regels. Maar dit gaat heel snel. Direct daarna:
    [code:1:d563231274]
    Aug 20 13:17:55 Powerbook /System/Library/CoreServices/loginwindow.app/Contents/MacOS/loginwindow: Loginwindow Application started
    Aug 20 13:17:55 Powerbook crashdump [892] loginwindow crashed
    Aug 20 13:17:55 Powerbook crash report written to: /Library/Logs/CrashReporter/loginwindow.crash.log
    [/code:1:d563231274]

Dit wordt elke 4-5 seconden gerefreshed. Lijkt wel alsof hij steeds een nieuwe attempt probeert. Soms worden deze regels voorafgegaan door:

[code:1:d563231274]
    Aug 20 13:28:35 /System/Library/CoreServices/mxcd.app/contents/MacOS/mxcd: (ipc/send) invalid destination port: Cannot connect to window server; log out or reboot needed
    Aug 20 13:28:35 /System/Library/CoreServices/mxcd.app/contents/MacOS/mxcd: (ipc/send) invalid destination port: Cannot connect to window server; log out or reboot needed
    [/code:1:d563231274]

Ik heb nog PRAM en NV RAM gezapped, heeft niets geholpen.
    Ik heb een powerbook 15″ laatste generatie met hoge resolutie scherm met 1,5 GB RAM, hierop draait os x 10.4.7.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Bijdrager
    Nikita

Had je al ’s eerder Front Row ge├»nstalleerd en geactiveerd?

Bijdrager
    Spits

Ja maar die heb ik later weer verwijdert. En die was niet geactiveerd met deze enabler. Naderhand heb ik ook nog een keer een complete archive&install gedaan van osx.

Bijdrager
    Nikita

Hm ok, ik heb namelijk ervaren en gelezen van anderen dat het dubbel activeren van Front Row (bijvoorbeeld bij een nieuwe versie) er voor zorgt dat het hele systeem niet meer werkt. Ik denk dat een Archiveer & Installeer optie je PB in elk geval weer aan het werk krijgt.

Bijdrager
    Spits

Mja daar was ik al bang voor. Ik doe liever geen archive&install, omdat veel niet meer werkt hierna. En je bent je prefs kwijt ed. Is er echt geen andere oplossing??

Bijdrager
    Nikita

Ja, nouja, het is dat je OSX niet meer binnen komt, anders zou je nog de combo-updater kunnen proberen. Maar dan moet je wel ingelogd zijn natuurlijk.

Bijdrager
    Esquare
    ”Spits”

En je bent je prefs kwijt ed.

Die juist niet! En 99 procent van alles hoort hierna gewoon te werken. 

Bijdrager
    Macwagen Polo

probeer eens met de shift-toets ingedrukt op te starten, misschien start hij dan door…

Anders kun je met :apple: + S opstarten
    dan kom je in single user mode
    typ daar eens: [code:1:cbb2cf991a]/sbin/fsck -f[/code:1:cbb2cf991a]

en anders toch ff archiveer en installeer doen….

suc6!

Bijdrager
    Spits
    ”Esquare”
    ”Spits”

En je bent je prefs kwijt ed.

Die juist niet! En 99 procent van alles hoort hierna gewoon te werken.

Heb jij er ervaring mee dan?

Het hoort er inderdaad te werken. Maar in praktijk blijken veel apps er niet van te houden. Bijvoorbeeld creative suite 2 heeft vaak daarna een herinstall nodig. En nog wat grote en kleine apps.

”Macwagen

probeer eens met de shift-toets ingedrukt op te starten, misschien start hij dan door…

Anders kun je met :apple: + S opstarten
    dan kom je in single user mode
    typ daar eens: [code:1:54d7f75c28]/sbin/fsck -f[/code:1:54d7f75c28]

en anders toch ff archiveer en installeer doen….

suc6!

Dat heb ik allebei al zonder resultaat geprobeerd:(

Bijdrager
    Esquare
    ”Spits”

Heb jij er ervaring mee dan?

Het hoort er inderdaad te werken. Maar in praktijk blijken veel apps er niet van te houden. Bijvoorbeeld creative suite 2 heeft vaak daarna een herinstall nodig. En nog wat grote en kleine apps.

Zeker heb ik er ervaring mee, en Adobe hoort idd bij die ene procent, wat ongetwijfeld met die afgrijselijke registratietoestanden van tegenwoordig te maken heeft. Want tot en met CS1 had ik ook met Adobe eigenlijk nauwelijks problemen na een A&I.

Bijdrager
    Esquare
    ”Spits”

Alledrie, bedoel je? (Single-User, Safe Boot en A&I)

Bijdrager
    Spits
    ”Esquare”
    ”Spits”

Alledrie, bedoel je? (Single-User, Safe Boot en A&I)

Nee nog geen AI gedaan, omdat ik dat als laatste optie zie. Maar ik denk dat ik het toch maar ga doen.
    Bedankt in ieder geval voor de hulp:)

Bijdrager
    Spits

Een A&I heeft gewerkt:)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.