12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    els

powerbook als backup gebruiken voor pc?

Mijn vriend wil zijn gegevens van zijn oude pc veiligstellen en vervolgens op zijn nieuwe pc zetten. Kunnen we daarvoor mijn powerbook gebruiken of is dat tussen pc en mac niet verstandig? Zo ja… hoe?

Bijdrager
    junkiesxl

Als je de powerbook opstart met de T ingedrukt dan gedraagt ie zich als een externe harde schijf en dat is denk ik wat je zoekt.:)

Ben er jammer genoeg niet zeker van of dit ook zo is bij Win-Mac verbindingen :(

Bijdrager
    els

Precies, dat wil ik graag weten. Iemand ervaring met win-mac verbindingen?

Bijdrager
    addyboy
    ”els”

Precies, dat wil ik graag weten. Iemand ervaring met win-mac verbindingen?

gewoon proberen, mits hij een firewire connectie heeft he

Bijdrager
    junkiesxl

En anders een ethernet kabeltje, een netwerkje heb je zo gemaakt en de snelheid valt ook niet over te klagen. Het jammere is alleen dat je wel zult moeten prullen even want een netwerk met een windhoos blijkt altijd juist niet in een keer te gaan:(

Bijdrager
    els

Firewire heeft-ie niet.

Blijven mijn eigen dingen overigens wel safe durens zo’n transactie?

Bijdrager
    junkiesxl

Kan normaal niks mee gebeuren, maar als ie geen firewire heeft zul je het met een ethernetkabeltje moeten stellen, is iets meer prullen maar het gaat.

Bijdrager
    macpro
    ”els”

Firewire heeft-ie niet.

WAAAAAT?:o

Heeft zijn supderdeluxe gloedjenieuwe megageweldige PC geen FireWire?
    Wat heeft ‘ie dan wel gekregen voor z’n geld?

Laat hem nou de volgende keer niet meer zelf wat uitzoeken maar koop gewoon voor hem wat het beste is.

:innocent: :P :lol:

Het beste kun je een ethernet kabeltje tussen beide PC’s hangen en zo een netwerkje tussen die twee opbouwen.
    Dan kan hij meteen van de ene naar de andere PC zijn spullen overzetten.

En als het twee desktops zijn, dan kan hij eventueel de harde schijf uit de oude PC halen en in de nieuwe PC tijdelijk erbij stoppen.

Bijdrager
    els

Nee joh, op die ouwe peecee zat geen firewire. Maar ik heb sowieso al mijn invloed aangewend om hem uit pc-land weg te krijgen. Niet gelukt…..

:cry:

Bijdrager
    addyboy
    ”els”

Nee joh, op die ouwe peecee zat geen firewire. Maar ik heb sowieso al mijn invloed aangewend om hem uit pc-land weg te krijgen. Niet gelukt…..

:cry:

trouwens, als het een desktop is, en je hem toch niet meer gebruikt, kun je de harde schijf gebruiken voor in een powermac.. (als je die hebt)

Bijdrager
    2manydjs

De makkelijkste manier lijkt mij inderdaad via ethernet.
    Zorg dat ze fysiek aan elkaar zijn gesloten via een crosslink ethernet kabel of twee normale kabels en een ethernet hub.
    Mocht je een recente mac hebben, dan functioneert één gewoon ethernet kabeltje ook.
    Stel daarna beide computers zo in dat ze in dezelfde ip-reeks zitten, bijvoorbeeld 192.168.1.5 en 192.168.1.10 .
    Deel vervolgens op de windows machine een map en zet hier alle bestanden in die je wilt bewaren.
    Kies vanaf de finder “Ga” en “verbind met server”.
    Kies de windows machine in de lijst en maak verbinding, nu kan je alles kopiëren wat nodig is.
    Doe bij de nieuwe machine het zelfde, maar kopieer dan alles naar de gedeelde map.

Succes.

Bijdrager
    els

Wat een nuttige info allemaal! Hartstikke bedankt.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.