17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Thom

Powerbook aansluiten op TV, maar geen beeld!

Ik wil een PowerBook op mijn TV aansluiten, maar wat ik ook probeer ik krijg alleen maar een zwart beeld. Mijn TV heeft 2x SCART en S-Video in. Heb het op verschilllende manieren geprobeerd.

1. s-video naar s-video
    2. s-video naar SCART1
    3. s-video naar SCART2
    4. s-video naar video copmosite naar SCART

Ik bijf op TV een zwart beeld krijgen.

Ik hoef toch niets softwarematigs te doen op mijn PowerBook?
    Hij ‘zend’ toch atijd uit!

Bijdrager
    rv

Voor mijn 12″ PB heb ik geen extra software hoeven installeren. De s-video naar mini-dvi adapter is genoeg. Ik hing hem er met s-video aan en na wat zoeken op het TV toestel m’n 2de desktop op ext2 terug gevonden. Moest wel een andere resolutie kiezen om een acceptable beeld te krijgen.

Gaat vast wel lukken, geen paniek! ;)

Bijdrager
    supergrover

volgens mij gaat het ook meer om de instelling van de tv.
    staat die wel op het goede kanaal?

Bijdrager
    Thom

Ja, ik heb dus 3 extra kanalen voor de drie ingangen. Dit heb ik alle drie bij alle mogelijkheden gechecked.

Ik heb niet zoveel verstand van de verschillende stekkertjes. Maar bij mijn Powerbook zat geen mini-dvi adapter. Wel een tussenstukje van s-video naar composite video. Als ik die composie video in een SCART tussenstuk doe, en die weer in de TV krijg ik niets.

[edit]
    Ik hoop toch niet dat ik dit nodig heb:
    http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore.woa/90804/wo/7k3oTpXux3wd23UcCdzzlHz1Se6/2.0.11.1.0.6.12.1.33.1.17.0

Dan had ik net zo goed een goedkope DVD speler kunnen kopen.

Bijdrager
    Thom

Klopt het dat de PowerBook de TV moet herkennen en zelf op zwart schakelen en uitzenden via de uitvoer. Als dit zo is dan kan het zijn dat mijn Powerbook de TV niet herkent.

Bijdrager
    Daver

Heb je ook “detect displays” gedaan?
    Mijn manier om mijn PB op TV aan te sluiten. Kabels verbinden (std meegeleverd converter stekkertje).
    Dan in de menubar bovenaan op het “Beeldscherm” klikken en “Detect displays “selecteren. Dan flikkkert het beeld even en zou je normaal de extended desktop op je tv te zien krijgen, maw de tv wordt de 2e monitor en je ziet de desktop die virtueel rechts van de PB-scherm staat.
    Je kan “mirroring” inschakelen, door op het beeldscherm in de tpbar te klikken. Mirroring zorgt ervoor dat wat je ziet op je PB ook te zien is op de TV.

Hope this helps

Bijdrager
    Erwin vd Leeden

wat je ook kunt doen, is je tv aansluiten via een van de ingangen. Hierna doe je de klep van je powerbook dicht en weer open. Dan ziet hij automatisch de tv en zal hij beeld vertonen op de tv en laptop. Als je geen volledige bureaublad weergave hebt op je tv, dan moet je dit instellen in je beeldscherm menu:
    ga naar systeemvoorkeuren
    ga naar beeldschermen
    en stel in, synchoneweergave (geloof ik)

soms geeft svideo zwartwit beeld. Gebruik dan je bijgeleverde verloopstekkertje van svideo naar geel-composite en sluit deze aan op de composite aansluiting op je tv of via een scart verloop (zo’n scart met aan de achterzijde 3 aansluitingen voor rood, wit en geel composite)

succes!

Bijdrager
    Thom

Ja dat is het, het werkt.
    Maar de kwaliteit is zo slecht, dat je zo geen filmje kan kijken. Ik heb alle instellibgen wel geprobeerd in het ‘monitror’ menu.

Ik het een iBook gehad, een schelp en een witte, en de deden het wel prima op TV.
    Ben een beetje teleurgesteld.

Bijdrager
    iSander

Ja volgens velen geeft een iBook mooier beeld op televisie dan een PowerBook. Is idd heel jammer.

Bijdrager
    Erwin vd Leeden

kun je het beeld eens beschrijven dan?! Ik heb namelijk nooit problemen. Misschien heb jij een andere videokaart of powerbook serie?

Bijdrager
    Hanhart

Als je slecht beeld heb kun je beter de resoltie van je TV instellen op 720X480. (via systeemvoorkeuren).
    Hopelijk werkt het.

Bijdrager
    Thom

Ik heb zoals ik schreef alle instellingen geprobeerd. Het slechete beeld zie je voornamelijk bij de ondertitels in de film. Ik kan me niet voorstellen dat andere wel film kijken via hun laptop op de TV.

Bijdrager
    Turver

Ik deed het wel vaak met mijn iBook via Scart. Prima beeld. Heb inderdaad wel even moeten klooien met instellingen onder Systeemvoorkeuren:Monitor, maar toen had ik ook wat.

Met PB nog niet geprobeerd. Heb nl. 17″ en kijk dus meestal films op de PB zelf:-)

Bijdrager
    Joost Krul

Hoe kom je aan de s-video naar mini dvi adapter? Ik kreeg bij mn 12” pb enkel mini dvi naar vga. Zijn er ook nog andere verloopjes om het naar je pb op een tv aan te sluiten?

Bijdrager
    kick-it

Ik kijk altijd films via mijn PB op mijn tv, ik zet dan de resolutie van beeldscherm en tv op 600×800 en dan ntsc, beeld is goed, af en toe knippert het een beetje.
    Ik ben er tevreden mee.

Bijdrager
    Turver

Probeer het eens op PAL te zetten, misschien houdt dan dat knipperen op. Of heb je een Amerikaanse TV?

Bijdrager
    kick-it

Wanneer ik hem op Pal zet is het beeld onrustig, ntsc is dan een betere optie. Naar mijn weten is het een Nederlandsche televisie, gemaakt door Philips. een 100hz versie.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.