8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    jerommeke

PowerBook aan televisie

Als ik mijn PowerBook [1,25Mhz/G4/1GB RAM] aan mijn televisie aansluit met S-video output, dan is het beeld op de televisie flets en niet echt scherp. Ik heb verschillende instellingen geprobeerd, maar wordt niet beter.
    Doe ik iets anders verkeerd? moet ik betere kwaliteit kabels nemen? of is diy normaal en is er geen betere kwaliteit te krijgen?

Graag jullie reactie/ervaringen

Alvast bedankt,
    Jerommeke

Bijdrager
    Nikita

Wat voor televisie is het? Een gewone televisie is nl. niet bedoeld voor stilstaand beeld. Platte (TFT / Plasma) televisies hebben hier geen / minder last van.
    Heb je verder wel de goede resolutie ingesteld?

Bijdrager
    Furious

Standaard televisies (beeldbuizen) hebben over het algemeen een veel lagere resolutie dan de PowerBook over het algemeen gemakkelijk aan kan. HD-schermen hebben een veel hogere resolutie en zullen dus stukken scherper zijn dan het beeld wat je op een normale TV tovert.

Bijdrager
    jerommeke

@nikita:

Het is een gewone tv, resolutie in gesteld op 768×576 [of zoiets in die buurt, weet niet meer precies welke]. de bedoeling is om films [DVD] af te spelen op mijn PowerBook en te bekijken op de televisie…

Jerommeke

Bijdrager
    iljitsch

Je moet bij de beeldinstellingen bij “options” allereerst kiezen voor “overscan” en daarnaast is er “best for video”. Ik ben even kwijt welke van de twee instellingen daarbij ook al weer de goede is, maar bij de ene is het beeld duidelijk onscherper dan de andere. Let op dat de Mac expres letters e.d. wat onscherp maakt op de televisie om te voorkomen dat het beeld gaat trillen. Met DVDs e.d. heb je daar geen of weinig last van.

Je kan desgewenst ook het kleurprofiel van je beeldscherm calibreren en dan voor een gamma-waarde van 2,2 kiezen, dan is het beeld minder flets.

Bijdrager
    T-sec

Heb zelf een ouder type Sharp LCD scherm, daar mijn PB op aangesloten en ook dan onscherp beeld met onleesbare tekst. Weet dat voor dit type LCD TV’s een soort interface kastjes verkrijgbaar waren die het monitorsignaal omzet naar PAL TV kwaliteit wat wel leesbaar zou moeten zijn.
    De meeste LCD en Plasma TV’s van nu hebben standaard een monitoringang waarbij het aangeboden signaal aangepast wordt naar de resolutie van de betreffende TV.

DVD’s kijken vanaf mijn PB op mijn LCD TV gaat wel goed, maar dit zal te maken hebben met het feit dat de DVD opnames op TV resolutie niveau worden opgenomen.

Bijdrager
    Gene

Je mag ook niet teveel verwachten van S-video. Je zal geen HD kwaliteit verkrijgen met een S-video aansluiting. Het is immers analoog.

Je zal een beetje moeten spelen met de instellingen.

mzzl
    Gène

Bijdrager
    T-sec

Afgelopen weekend een Windhoos flaptop aangesloten op de SUB-D15 Monitor ingang van zijn nieuwe LCD plak en ik moet zeggen dat het meteen een goed en scherp beeld gaf in 1024×768.
    Voor grotere afstand wat moeilijk leesbaar, dus op 800×600 gezet en prima mee te werken.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.