6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Mr.Mark

Powerbook aan het flippen (leafrecord en flikkeren beeld)

Sinds dat ik terug ben uit China heeft mijn Powerbook regelmatig kuren. Met name het flikkeren van het beeldscherm maakt mij zorgen. Dan flikkert het beeldscherm heel ongezond en gaat ie op een gegeven moment gewoon uit. Total darkness! Alleen onderaan het beeldscherm staat nog een ‘geestbeeld’ van het dock.
    Nou heb ik ook al met de bootdisc een schijfcontrole gedaan maar daar kwam ook een meldig uit met iets als:

Ongeldige telling leafrecord.
    Het moet 6 zijn in plaats van 660.

Nou weet ik niet wat ermee aan de hand is, maar ik hoop dat iemand anders het mij kan vertellen.

Bijdrager

ik denk dat de backlite van je beeldscherm beetje kapot is –> naar apple centre gaan.
    En de andere probleem kan je met schijfhulpprogramma oplossen: opstarten vanaf cd –> schijfhulpprogramma en dan bevoegdheden herstellen en harde schijf herstellen.

Bijdrager
    Mr.Mark

ik denk dat de backlite van je beeldscherm beetje kapot is –> naar apple centre gaan.

dat lijkt me niet, want het scherm vervormt ook als hij flikkert. dus het lijkt me meer iets van het beeldscherm zelf of iets heel ergs softwarematigs.

Bijdrager
    Len

Dat is ook te testen, start op vanaf de installatie CD en kijk of de problemen dan weg zijn. Dit is natuurlijk geen optie als dit probleem zich slechts eens in de zoveel dagen voordoet.

Ik heb software nog nooit dit soort problemen zien veroorzaken. Ik denk eerder aan een kapotte videochip op het moederbord als het backlight onschuldig is, of een kapot kabeltje/solderingkje, dat kan overigens van de temperatuur afhankelijk zijn.

Bijdrager
    Mr.Mark

kan het ook afhangen van het feit dat mn accu een paar keer in china is opgeladen en daardoor overstuur is geraakt?
    ik heb namelijk wel n keer geprobeerd om de oplader zo in een chinees stopcontact te pluggen. maar dat kon hij blijkbaar niet aan. dus daarna maar gewoon de universele stekker gebruikt.

als het daaraan ligt dan is het binnenkost verholpen omdat ik dan toch een nieuwe accu van Apple krijg door dat vervangingsprogramma.

Bijdrager
    Len

In dat geval is de accu je minste zorg, ben ik bang. De stroom gaat eerst door de voeding en zo naar de accu én de computer. Als de voeding of het logic board een klap gehad heeft…

Als je de computer aan netspanning hangt gebruikt deze de accu niet. Je kan de accu er dan ook gewoon uithalen om te testen of dat invloed heeft.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.