6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Kleintje

Powerbook (800Mhz) G4 aansluiten op TV

Zal vast al honderd keer zijn gevraagd maar kan niet zo snel terugvinden. Ook niet op Google.

Hij is tweede hands dus ook geen specs mee gekregen.

Wat is DE manier om hem aan te sluiten op een analoge TV d.m.v. Scart.

Wat heb ik tot nu toe gedaan?

S-Vhs kabeltje genomen (hebben alleen maar 4 pinnentjes terwijl Mac er 7 heeft en dat gaf Z/W beeld. Daarnaast zit een minijack plug met ongeveer >0< zo’n symbool. Deze ook aangesloten op de Scart. Ik heb zo’n scart stekker met RGB aansluiting + S-Video. Geen geluid.

Is het probleem opgelost met een 7 ” adereig” stekkertje? Of is er meer aan de hand.

Dank.

Arje

Bijdrager
    Hajonides

Ik begrijp dat jeTV geen s-vhs-aansluiting heeft? Dat gaat bij mij nl. prima, als je het geluid via de geluidspoort laat lopen. Mt scart-verloop geen ervaring, maar er lijkt me geen reden om aan te nemen dat dat anders werkt (dus met extra geluidskabeltje).

Bijdrager
    Kleintje

Is B&O MX7000. Super TV. Al 13 jaar oud maar helaas maar twee scart aansluitingen. That’s it…:oops:

Bijdrager
    Kleintje

S-Video

S-Video isn’t used often in Europe. In the US it’s a more common connector. The advantage is that this is a rather small cable. The downside is that it’s not so very easy to insert the connector.

Here you see two variants of the S-VIDEO connector, the 4-pin and the 7-pin variant:

4-Pin variant

7-Pin variant
    S-Video connector pinout (female)

Pin
    Signal
    1
    Ground
    2
    Ground
    3
    Luminance
    4
    Chrominance
    5

6
    Composite Video
    7
    Ground
    Software

Bijdrager
    Kleintje

Ehhhh, te snel op send gedrukt……probeer fotootje te uploaden.

Zie gelijk in het artikel dat het dus niet de reden is waarom output Z/W is….

Bijdrager
    Kleintje
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.