4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Jolla

Powerbook 2e-hands kopen: mening graag!

Ik kan een tweedehands Powerbook kopen voor minder dan 500 euro. (12″, 1.33Ghz) Nu heb ik aan jullie enkele vragen;

1. door waterschade werken 2 toetsen niet meer (rechter shift & pijltje omhoog) – zal dit te verhelpen zijn? moet ik geborgen verbreken verwachten?

2. is 500 euro een redelijke prijs?

3. heeft er iemand slechte ervaringen met deze Powerbook serie, of weet men van veel voorkomende gebreken?

4. wat zijn de punten waar ik op moet letten bij de feitelijke koop?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Dallaz

uhm, ik zou sowieso nooit een notebook 2de hands kopen
    notebooks ondervinden veel slijt omdat ze veelal mobiel worden gebruikt

daarbij komt nog dat er al schade aan die PB is, zou ik zeker niet kopen dan

mijn mening, je kan beter sparen voor een mooie macbook of macbook pro
    dan ben je gelijk ook klaar voor leopard en …

Bijdrager
    t.leffers

500 euro voor deze powerbook is in elk geval een heel erg mooie prijs. Het feit dat ie waterschade heeft, zou me eerlijk gezegd meteen doen afhaken. Ook al zijn er maar 2 toetsen defect, je kunt nooit weten waar nog meer schade is aangericht aan het binnenwerk door het water. Als er ruw mee omgesprongen is, kun je dit vaak wel aan de buitenkant aflezen. Als ie er dus redelijk kras- en deukloos uitziet kun je onverantwoordelijk gebruik (de waterschade daargelaten) wel redelijk uitsluiten. Verder kun je ook opperen om ‘m voor 500 te kopen onder voorwaarde dat je twee weken garantie krijgt. Breng ‘m dan binnen bij een Apple service provider en laat ‘m nakijken op interne schade. Kost je misschien wel 100 euro, maar 600 euro is in mijn ogen nog steeds een heel redelijke prijs.
    Let verder op de capaciteit van de accu. Dit kun je vinden in het venster “Over deze mac” en dan klikken op “meer info…” Vergelijk deze gegevens met de specificaties die je op de Apple site kunt vinden. Accu’s kosten ongeveer 120 euro, dus dit zou de gunstige prijs redelijk kunnen verpesten. Check verder of de airport-kaart (als ie er in zit) nog goed bereik heeft. Controleer of de combo- of superdrive nog goed werkt, door te vragen of je bij bezichtiging een cd mag branden. Dit komt misschien een beetje achterdochtig over, maar een nieuwe brander erin laten zetten is wederom behoorlijk aan de prijs. Het belangrijkste blijft in mijn ogen wel het uiterlijk; als ie volledig kras- en deukloos is kun je er vanuit gaan dat de vorige eigenaar erg voorzichtig is omgesprongen met z’n powerbookje.
    Kortom, steek er even wat moeite in, want het is in principe een erg mooi ding. Als ik de aanbieding had gehad wist ik het wel.
    succes ermee,

Thomas

Bijdrager
    Ram

Ik heb al heel veel mac’s tweedehands gekocht. Meestal zonder problemen en anders was de prijs er ook op aangepast.

Met die vloeistof schade zou ik oppassen. Je kan niet zien wat er nog meer aangetast is en eventueel later stuk gaat (tenzij je hem daar gaat openschroeven :P ).

De prijs is wel redelijk maar ik zou de gok niet wagen! Maar dat is natuurlijk mijn mening.

Succes

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.