11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Yorrr

Powerbook 1ghz switchen

Ik zit al een tijdje te zoeken naar een goede powerbook deal voor minder dan 1000 euro.
    Omdat ik geen nieuwe wil , maar een goede 2e hands waar ik nog een jaar mee uit de voeten kan totdat alle Pro software van adobe universeel is

Nu heb ik er eentje gevonden met :

– Aluminium Powerbook
    – 1gig G4 processor
    – 1 gig intern geheugen
    – 60 gb harde schijf
    – 64 mb video geheugen
    – airportkaart intern
    – bluetooth ingebouwd.
    – Combo drive

Ik zal deze vooral gebruiken voor het bewerken van Grote scans , wat DTP en simpel after effects werk , geen zware video etc

Is dit de moeite waard voor iets minder dan 1000 euro , of raden jullie mij een ander apparaat aan ?

Thanks.

Bijdrager
    Peett-

Hmm, ik zou er iets van 800 voor geven ofzo.. Maar kun je niet beter iets snellers kopen? 1GHZ is niet zo heel erg veel..

Bijdrager
    Yorrr

800 was mijn prijs ook

maar die man wou er 990 voor hebben…

En ik zie maar zelden een nette powerbook met 1.33 ofzo voor 1000

Bijdrager
    Freek.
    ”Yorrr”

Ik zal deze vooral gebruiken voor het bewerken van Grote scans , wat DTP

Welke programma’s ga je daarvoor gebruiken, hoe groot zijn die grote scans, veel&vaak bewerken van grote scans? En hoe noodzakelijk is het om mobiel te zijn? Voor hetzelfde geld koop je een vast station dat dan mogelijk een stuk sneller is.

Bijdrager
    Peett-

Is een iBook niet wat? Die zijn er wel met 1.2 Ghz voor 750 euro.. Dan moet je wel even wat RAM bij halen..

Of is het scherm dan te klein?

Bijdrager
    Yorrr

Photoshop cs2 , Epson of Silverfast scan software , Indesign cs , illustrator cs , bridge

Dtp werk zal niet zo zwaar zijn

De aller grootste scans zijn ongeveer 7000 x 5500 8 bits in kleur en meestal verklein ik deze 50 procent omdat het niet noodzakelijk is om zulke grote bestanden te hebben als ze niet voor print worden gebruikt.

Een vast werkstation heb ik eigenlijk al , een windows pc.

Bijdrager
    Freek.
    ”Yorrr”

of raden jullie mij een ander apparaat aan ?

”Yorrr”

Photoshop cs2 , Epson of Silverfast scan software , Indesign cs , illustrator cs , bridge.
    De aller grootste scans zijn ongeveer 7000 x 5500 8 bits in kleur en meestal verklein ik deze 50 procent omdat het niet noodzakelijk is om zulke grote bestanden te hebben als ze niet voor print worden gebruikt.

Een vast werkstation heb ik eigenlijk al , een windows pc.

Tsja… keuzes keuzes… Als ik u was zou ik voor een desktop gaan. Een 2e hands PowerMac. Is ook makkelijker uit te breiden. Als je dat beeldbewerken niet op al te grote schaal doet ok√©, dan heb je er een leuk mobieltje aan. Ga je echt flink aan de gang met Bridge en Photoshop dan vind ik de G4 PowerBook niet zwaar genoeg. Mja, keuzes moet je zelf maken…

Bijdrager
    Yorrr

mij ging het meer om mn werkstation mee te kunnen nemen en ook doorgaan met werk als ik niet thuis ben. Aangezien ik vaak op school niet kan werken omdat de bestanden er niet zijn. Thuis heb ik een 1.8 wintel bak staan met 700 mb geheugen die dient voor videobewerking.

Dit is ook meer een keuze om nog een tijdje mee te werken totdat de cs 3 universeel is en ik genoeg geld heb voor een intel mac

Bijdrager
    chlot

Ik heb zelf ook zo’n PB’tje als je hierboven beschrijft.
    Mijne is een 12′ en ik werk er als een tierelier op!
    Ik heb regelmatig Photoshop, Illustrator en InDesign tegelijkertijd openstaan (en ook werkend) zonder problemen en dat zijn nou niet echt de kleinste progjes. (Not to mention Azareus en een boel andere progjes die op de achtergrond draaien)

Moet er wel bijzeggen dat ik niet echt pro met die programma’s werk (is meer voor verslagen opmaken en dergelijke) maar ik vind mijn PB echt super werken!

Schermpje van 12′ is wel een beeetje klein als je echt met grote scans werkt. Dan is een groter scherm toch wel handiger.;)

Over de prijs kan ik niet veel nuttigs melden, ik heb de mijne pas vanaf augustus 2005:)

Bijdrager
    HAK
    ”Peett-“

Hmm, ik zou er iets van 800 voor geven ofzo.. Maar kun je niet beter iets snellers kopen? 1GHZ is niet zo heel erg veel..

Off topic: neej inderdaad, maar wat ik me afvraag: zijn macs niet erg sloom? zelfs goedkope dell machines hebben 3,0Ghz

Bijdrager
    SebastiaanV

Zoek naar Megahertz Myth en het wordt allemaal duidelijk;)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.