17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Rasheed187

Powerbook 15 inch /Quicktime

Hallo,

Twee vragen:

Ik wil de nieuwe Quicktime versie 6 installeren op mijn Win98 machine (ja sorry) maar het zegt dat de plugin al goed is geinstalleerd en daarmee is de kous af. Hoe kom ik nou aan die nieuwe versie?

En over het nieuwe Powerbook 15 inch model, is het echt waar dat het met batterij en al maar 2.5 kg weegt. Dat is wel erg licht voor zo’n groot model. Hoe is dit mogelijk, heeft het met design of materiaal te maken?

Bijdrager
    Torz

Met design heeft het niks te maken.Het gaat vooral om het gebruikte materiaal.Het gebruik van titanium is de “grootste” oorzaak van het besparen van gewicht.

Bijdrager
    MacAttack

bedoel je trouwens niet het 17″ model.
    Bestaat quicktime 6 trouwens al voor windows?

Bijdrager
    Rasheed187

Ja Quicktime is ook al beschikbaar op Windows, het blijkt trouwens dat ik gewoon de standalone installer moet downloaden. Hopelijk heb ik het ergens op een CDRom staan ik vind 10 MB toch wel wat groot voor een player die ik bijna nooit gebruik, vinden jullie hem ook niet wat gebruikersonvriendelijk?

En ik had die andere vraag natuurlijk moeten zetten in de hardware sectie, mijn fout.
    Ik dacht trouwens al dat het iets met het materiaal te maken had. Volgens de specificaties is het 15 inch model echt maar 2,5 Kg. Geen enkele andere laptop van deze klasse is zo licht. Toch knap van Apple. Tenminste, als het echt zo is, ik moet hem toch maar gaan bekijken. Vind die 12 inch ook wel mooi, maar ik denk dat het scherm toch te klein is.

Bijdrager
    MacAttack

Zeer grappige post eigenlijk. Niet enkel de hardware van Apple is knap bedacht. Denk je echt dat Apple over zijn prestaties zou liegen?
    Wacht tot je er mee werkt en je komt terecht in een wereld van verschil.

Ik vind Quicktime niet ongebruiksvriendelijk ofzo en gebruik het eigenlijk regelmatig vermits de meeste filmpjes op het net in Quicktime zijn.

Do I smell a new switcher?:wink:

Bijdrager
    Rasheed187

I hate to disappoint you, but you smelled wrong :lol:
    Zie mijn post in de hardware sectie. Vind de producten van Apple prachtig maar wil Windows niet opgeven.

Bijdrager
    MacAttack

Mag ik dan ook eventjes een reden weten waarom je windows nooit zou opgeven? Ik zou zelf geen enkele reden kunnen bedenken :P

Bijdrager
    iAgree

En toen was het stil …..

Bijdrager
    Rasheed187

Nee djdata, toen was het niet stil, de discussie werd voortgezet in de hardware sectie (Revolutionair idee)

Maar kan iemand me vertellen waar de stopknop zit bij Quicktime v6? Ik vind het echt een belachelijke player, je kan niet eens movies saven. Alleen Quicktime VR is wel cool.

Bijdrager
    MacAttack

Geen movies saven? hallo!!

de start knop is ook de stop knop. Het is nochtans pakken beter dan Media player

Bijdrager
    Rasheed187

De startknop is bij mij de pauze knop. V6 is wel beter dan v4 dat is zeker. Maar je kan alleen movies saven met QT Pro. Is dit soms Windowsgebruikers pesten ofzo?

Bijdrager
    Castor

Whether you use a Macintosh or Windows-based PC, you can harness the power of QuickTime Pro for media authoring and play back of high-quality audio and video. All for just $29.99.

Net als de Macgebruikers kun je voor Windows ook over op QT pro en dan wel movies bewaren.

Je kunt ook in de source van sommige sites een directe verwijzing naar de .mov files vinden. Die link plak je in Safari (euh.. die heb je niet, nou misschien werkt het ook in IE) en je slaat hem op als .mov

Bijdrager
    Rasheed187

Heb al een andere oplossing gevonden. Het blijkt dat de movies worden opgeslagen in de cache van IE, dus gewoon knippen en plakken, heb ik die movie toch.
    Begrijp dus niet waarom Apple zeikt over die pro versie, want op deze manier kan het dus ook, alleen wel wat omslachtig. En de stop knop is echt in geen meter te bekennen. Hebben jullie al Windows Media voor de Mac? Wel grappig.

Bijdrager
    mr_omvlee

noem 1 ding dat ik kan doen met wmp voor de mac???

Anoniem

blijf je toch lekker die wmp gebruiken :P

Bijdrager
    Castor
    ”Rasheed187″

Heb al een andere oplossing gevonden. Het blijkt dat de movies worden opgeslagen in de cache van IE, dus gewoon knippen en plakken, heb ik die movie toch.
    Begrijp dus niet waarom Apple zeikt over die pro versie, want op deze manier kan het dus ook, alleen wel wat omslachtig. En de stop knop is echt in geen meter te bekennen. Hebben jullie al Windows Media voor de Mac? Wel grappig.

Uit mijn eerdere quote: you can harness the power of QuickTime Pro for media authoring dat gaat verder dan kijken. Overigens lukt dat met die cache niet bij alle movies (meer).

Windows Media voor de Mac? Ik gebruik die player amper, zit namelijk een stopknop op en dat irriteert me!;)

Bijdrager
    Rasheed187

Ja, ik weet dat QT Pro vooral voor editing is, maar stop de save functie AUB dan in de free player. Zelfde geldt voor Shockwave Flash, allemaal te saven via knippen en plakken uit de cache, als het zo toch mogelijk is, bouw het dan standaard erin. Tot nu toe lukt het me om alle QT files te saven, dus misschien is er iets mis met jouw Mac.:P

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.