18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Tijmac

Powerbook 1400 enabler gezocht… (voor systeem 7.5)

Ik ben een beetje aan het spelen met verschillende OSen, nu wil ik OS 7.5 installeren op mijn Powerbook 1400 maar dan heb ik een enabler nodig, wie heeft hem voor mij?

Google levert niks op en de apple site ook niet.

dankjullie wel alvast.

Bijdrager
    Mezzanine

uit Google:

“7 MacOS 7
    The basic MacOS, complete with a host of networking features, a modern Finder, and some native PowerPC code making it faster than system 6. OS 7 uses so little memory (about 8MB) that it runs well on 1400’s regardless of how little RAM they have. It’s main limitation is that most applications released in the last few years won’t run under anything lower than OS 8. If you don’t want to add more RAM, a 1400 with OS 7 can still run older versions of most common applications like Apple Works, Netscape, Eudora, Microsoft Word and even Mathematica. It is noteworthy that not all versions of 7 run smoothly on a 1400 in that they require the PowerBook enabler (don’t worry it’s included on the installation disks).
    In fact 7.5.5 just won’t work at all on a 1400 (at least that’s what Apple says). Any info on this would be welcomed.

Stick with OS 7 if you do simple stuff like sending e-mail, writing papers and playing cheesy
    solitaire games. 7.6.1 is probably best due to it’s relative stability.”

lijkt mij als je 7.5 download van de apple site ( is officieel vrijgegeven)…
    dat die enabler bijgesloten is…

Bijdrager
    dada1958

Kijk hier eens…

Bijdrager
    tiny

Als die link niet werkt, moet je mij maar ff mailen of PB’en. Ik heb sinds een paar weken een 1400 in mijn verzameling en daar staat hij zeker op. Ik heb alleen nu niet de mogelijkheid om hem hier in het netwerk te hangen. Woensdag ben ik in Spanje (t/m di 3 mei) dus daarna kan ik evt wel weer voor je kijken. Laat maar ff weten of de enabler ook op een of andere manier zit in de pagina die net werd genoemd. Ik zag wel een aantal links van 1400 maar ik heb niet gedownload om te kijken of hij erbij zit…

Bijdrager
    Tijmac

ik heb hem nog niet kunnen vinden, heeft iemand anders er eentje?

Bijdrager
    Tijmac

ik ben nu nog steeds aan het zoeken,,,,,

Bijdrager
    tiny

Wow, blast from the past. Dat was meer dan twee jaar geleden…

Ik zit nu Thailand maar ik zal in Nederland ff kijken. Maar ik heb je mijn mailadres in de pb gestuurd. Als ik het vergeet, mail me maar, ok? Beetje druk nu…

Bijdrager
    Tijmac

ik heb je een mailtje gestuurd:)

Bijdrager
    tiny

Ik heb het gezien. Ik ga ff kijken voor je…

Bijdrager
    tiny

Ik heb het gezien. Ik ga ff kijken voor je…

edit: hmm, het draait hier weer niet lekker. Ik kreeg een foutmelding dat mijn bericht niet geplaatst was :?

Bijdrager
    Tijmac

yo tiny, gaat het m nog worden? of heb ik een mailtje over het hoofd gezien?

graag hoor ik van u.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb ook een 1400 staan hier. Ik kijk nu even.

—-
    Oeps… systeem 7.5? Lol. Ik heb er 9.1 opstaan. Daar heb je dus niet veel aan.

Bijdrager
    tiny

Ik het op dit moment te druk ervoor. Ik moet hem zoeken tussen een dikke 80 andere Macs. Dan nog de software erbij zoeken (als ik die heb) dus ik weet niet wanneer ik een antwoord voor je heb. Maar zodra ik iets weet (wel of niet) mail ik je ff…

Bijdrager
    tiny

Ik heb vannacht de enabler die op mijn 1400 stond naar je toe gemaild. Laat je nog ff weten of het lukt zo?

Bijdrager
    Tijmac

Klasse! ik ga dit weekend er mee stoeien:) heel erg bedankt voor je moeite:)

Bijdrager
    tiny

OK Tijmac. Ik ben benieuwd of het wat voor je is. Ik hoop dat het lukt…

Bijdrager
    Tijmac

Mark, je ben van goud, het is gelukt!

Bijdrager
    tiny

Geweldig! Daar ben ik ook blij om. Het heeft even geduurd maar dan nu toch eindelijk. Die dingen zijn inderdaad moeilijk te vinden. Ik heb gisteren nog wat Powerbooks verkocht (zie ook deze link) en in de read me’s op de Powerbooks werd nog gewezen op het belang van de enablers. Altijd zuinig op zijn, zo blijkt maar weer.

Het was trouwens een interessante klus om ze over te zetten. Van de Powerbook naar floppies en dan via een Beige G3 in een netwerk proberen over te zetten. Dat lukte niet dus toen heb ik via webmail van XS4All geprobeerd maar die zag het bestand niet. Erg raar. Uiteindelijk is het gelukt de enabler op mijn iDisk te zetten. Die kon ik toen wel hier op mijn MBP ophalen en mailen…

Eind goed, al goed 8)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.