23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:

Bijdrager
    Coen

Powerbank/externe batterij voor een Mac Mini

Hee hoi allemaal,

Ik zou graag een Mac Mini op locatie willen kunnen gebruiken. Ben dus op zoek naar een batterij of eigenlijk beter nog zelfs, een niet al te grote PowerBank. Ik heb alleen echt geen idee welke ik ervoor zou moeten aanschaffen en ook omdat er n vrij grote markt is met die dingen allemaal… Waarom een externe batterij/powerbank? Is allemaal met het oog op presentaties kunnen geven en dan uiteindelijk gewoon een klein compact doosje bij je te kunnen hebben en geen laptop in het zicht. Beamer heb ik gewoon en een witte wand is namelijk ongeveer overal wel te vinden gelukkig, en met de iPhone in mijn hand die ik dan als “klikker” en tevens “aanwijsprikkertje en krijtje voor het schrijven (daar waar nodig)” kan gebruiken vind ik het geheel prima! een MacBook/Windows-laptop is in zon geval net wat minder praktisch om dan gaandeweg een presentatie mee aan te passen. Wellicht een ietsje vreemd verhaal om overal een Mac Mini mee naartoe te willen nemen, maar ja ik werk nu eenmaal graag met mijn eigen spullen en niet die van anderen, en ook niet iedereen heeft graag iemand die aan zijn of haar spullen zit voor bijvoorbeeld een presentatie of iets dergelijks, wat ik best kan begrijpen.

Groetjes Coen

Bijdrager
    Coen

Even ter informatie, wat ik dus eigenlijk zoek is iets dat mij zon rare aparte voedingskabel kan ondersteunen voor de nieuwere Mac Mini, de beamer heeft gelukkig namelijk wel een vaste plek, dus voor de beamer is dat probleem getackeld. Mij gaat het puur om de voeding voor de Mac Mini. Wat betreft de HDMI-aansluiting, Mac Mini is dichtbij de beamer, des te minder hoeft ie dan uiteindelijk op te vallen

Bijdrager
    TheBigZ

Als de Mac mini dichtbij de beamer staat, en de beamer is aangesloten op het lichtnet, dan kan de Mac mini toch op dezelfde manier aangesloten worden?

Bijdrager
    KarelWillem

…wat ik dus eigenlijk zoek is iets dat mij zon rare aparte voedingskabel kan ondersteunen voor de nieuwere Mac Mini…

Een ‘rare aparte voedingskabel’??

Wijs eens aan op dit plaatje dan? Bij mijn weten is dat gewoon een reuze normale euro-stekker.

Bijdrager
    KarelWillem

Dus…

Bijdrager
    Coen

Sorry met rare aparte voedingskabeltje bedoelde ik eerder of een USB-kabel naar euro-stekker misschien zou kunnen gaan werken en dat dan op een usb-powerbank, een verloopkabeltje, als dit al bestaat. Vroeg me af of dat de prestaties dan ook gewoon normaal zouden kunnen zijn en dat soort dingen. Ik heb in zoverre namelijk niet het verstand van voedingen en zoiets extern gevoed te doen dat ik iets in die richting aan durf te schaffen. Behalve dan dat ik wel weet dat iPhones het over het algemeen niet zo hebben op van die randapparatuur als in het kiezen van een juiste powerbank (daarom gebruik ik er voor mijn iPhone in elk geval geen, behalve dan een auto-oplaad plug in mijn scooter, (ja ik heb zon systeem in mijn buddyseat laten knutselen bij een garage voor als ik echt stroom nodig zou hebben bij een lege telefoon en dat soort gevallen haha). Vandaar dat ik nu ook hier mijn vraag ook maar even stel voordat k op zoiets misschien over ga, kun je met mooi weer wellicht ook gewoon buiten wat dingen doen op zon soortgelijke manier.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is heeeeeeel veel tekst voor een hele simpele vraag. .:)

Zie de de powerbank die ik nu al twee keer heb laten zien.
    Daar steek je gewoon de stekker van de Mac mini in. Klaar.

Bijdrager
    mackerjack

ipad ipv macmini?

Bijdrager
    Coen

Sorry voor mijn lange tekst. Ben nog nieuw hier ?

Als dat is wat ik schijnbaar zoek dan schaf ik er daar denk ik maar eens 2 van aan binnenkort, hartstikke bedankt voor het snelle antwoord! Hier heb ik wel wat aan! Nu alleen stiekem benieuwd naar hoe lang zoiets als dit het vol gaat houden bij normaal gebruik maar dat ga ik wel zien… ??

Het zou helemaal mooi zijn om daar ook nog een verwachtte indicatie van te krijgen ?

Bijdrager
    Coen

Ben zelf niet echt een voorstander van een presentatie geven op een iPad, heb er 1 gehad en toen weinig tot niet gebruikt omdat ik mac OS fijner vind, en met een iPhone de presentatie doen valt dan niet zo in hard in het zicht, anders zijn mensen sneller geneigd mee te willen kijken op een iPad, is begrijpelijk en handig, maar heb het dus liever op mac. Ook soms vanwege uitleg in mac OS zelf…

Bijdrager
    Coen

Plus het feit dat je met een iPad (kan het verkeerd hebben hoor), maar met een iPad ben je dan minimaal weer verbonden aan ook nog eens n Apple TV en dan vervolgens nog weer de beamer, en dat heb ik liever niet. Maar in elk geval bedankt voor het meedenken

Bijdrager
    erwinde

Een iPad of iPhone kan ook met een kabeltje direct aan een beamer

Lightning naar HDMI adapter

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  erwinde.

Bijdrager
    IGBA
    Coen op 03 juni 2017

Het zou helemaal mooi zijn om daar ook nog een verwachtte indicatie van te krijgen ?

Als dat ding echt 18000 mAh levert, dan komt dat bij 12 volt ongeveer overeen met 200 Wh. Een Mac Mini verbruikt maximaal 85 watt. Dus dan zou één powerbank voldoende moeten zijn voor dik twee uur. Theoretisch dan. Praktijktests zijn beter.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  IGBA.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  IGBA.

Bijdrager
    vuurvreter

Bespaar je de moeite en geld, en sluit hem gewoon aan op het lichtnet!

Waarom moeilijk doen als je alles al hebt #geneuzel

Bijdrager
    Coen

Vuurvreter het is in mijn geval niet de luxe van alles hebben, ik lees gewoon nogal veel over de spullen die Apple levert en soms krijg ik wel eens van dit soort random vragen, waar ik dan stiekem best een antwoord op wil weten of het dan graag een soort van ter discussie stel… Voor de goeie orde, Mac Mini is er eigenlijk nog niet, had ik er even bij moeten zeggen misschien.

Wat ik op dit moment heb is
    -nog een ouder model iPod Nano met horlogebandje, gewoon voor de nostalgie,
    -een MacBook Pro Retina,
    -oud modelletje MacBook Clamshell
    -en een iPhone 5s

iPhone en MacBook pro voor dagelijks gebruik, de rest gewoon meer voor de fun.
    -zat alleen te denken of het misschien wat was om met nog een iets verouderde beamer een soort extra meer “portable” dingetje te proberen te creëren gewoon voor in de avond bijvoorbeeld eens een beetje films kijken op n grote witte muur of zo, en presentaties geven komt daar in de toekomst zeer waarschijnlijk nog wel bij, en om dat op locatie te kunnen gaan doen lijkt mij dan gewoon weer erg praktisch, is vrij compact allemaal en mee te nemen in een schooltas allemaal dus.

Bijdrager
    Coen

Erwin had ik trouwens nog niet over nagedacht dat klopt inderdaad ook. bedankt voor die tip ?.

Bijdrager
    Coen

Toch nog even rondgekeken op het internet, kwam dit tegen, die heeft de helft meer mAh, dus als ik het goed begrijp zou dit mij in principe tot rond de ruim 3 tot 3,5 uur de tijd kunnen geven voor het gebruik hiervan, of zie ik dit dan verkeerd? Ook gewoon theoretisch gezien dan hoor. Gewoon even snel wat research gedaan en deze (lijkt) mij beter. Ik neem aan dat dat aantal wattage zichzelf wel naar beneden zal droppen naar het aantal dat een eventueel toestel zal gaan gebruiken dan neem ik aan toch?

Bijdrager
    Coen

Beetje te enthiousaist met posten, dit is de link ervan:

https://lifepower.be/product/a2-l-27000-mah-portable-outlet/

Bijdrager
    vuurvreter

Als je op je avatar klikt, kan je je eigen berichten aanpassen/aanvullen.
    Dit voorkomt een hoop meldingen van jou, waarin je weer iets nieuws plaatst of iets aanvult;-)

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

??
    dus voor bijna 300,- heb je een uurtje stroom voor je minimac.
    Lijkt me onhandig. Ik zou een laptop doen. Verbruikt de helft stroom en die heeft een 8 uur accu.

Bijdrager
    makasa

Bij een MacMini hoort ook een beeldscherm o.i.d.. Hoe voorzie je die van stroom op locatie?

Bijdrager
    Rickje

Je hoofdreden is: “geen laptop in het zicht”

Koop een laptop en download “nosleep”. Dan kan je het scherm dichtklappen terwijl de computer gewoon nog aan blijft. Als je dit op de tafel left is het platter en compacter dan een Mac mini en ook nog een lichter om mee te nemen.

Een Mac Mini met aparte voedong… hahah, sorry, maar dat klinkt misschien leuk in je eigen gedachten, maae het is natuurlijk gewoon een idioot en onslachtig idee. Tenzij je van moeilijk doen houdt. Aparte muis, accu en toetsenbord meesleuren.. en ook nog de Mac Mini, Beamer en kabels.

Gewoon een laptop en dichtklappen zoals ik hierboven zeg. Voor mijn part leg je er een stapel papier op zodat ie al helemaal uit zicht is. .

Bijdrager
    SvS

Je hebt al een macbook. Die kun je gebruiken. Verloopstekker is goedkoper dan dat gesuggureerde powerbank van 18000mAh.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.