9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    wierd

Power macintosh G4

Ik wil een tweedehands Power macintosh G4 goedkoop kopen, ongeveer 50 euro. Van de Power macintosh G4 wil ik dan een server maken. Hoe kan ik dat het beste doen en is het verstandig om het zo te doen? Ik heb een heel klein budget. 100 euro maximaal

Wierd

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Wat voor server? Netwerk opslag? iTunes server? Als webserver gaat dat niet echt lukken denk ik, thuisserver dan weer (net) wel. Let er wel op dat het een dual 500MHz+ is, want slomer wil je echt niet. Als hij 867MHz of meer is kan je zelfs nog Leopard draaien! Steek de over gehouden 50 Euro dan in een goedkope PCI SATA-kaart, zodat je er nog een paar SATA harde schijven in kan zetten.

Bijdrager
    wierd

Ik wil hem gebruiken om thuis alle harde schijven aan te hangen. Om hem aan mijn tv te hangen om een filmpje te kijken. Wil hem gebruiken voor het opslaan van bestanden zodat mijn macbook wat leger wordt.
    Wierd

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Dat kan een G4 prima, maar HD, ho maar. Denk er wel aan dat de G4 geen IR-sensor voor de Apple Remote heeft, dus Front Row/Boxee/XMBC zal je met het TB moeten bedienen.

Bijdrager
    wierd

kan je niet een IR-sensor inbouwen zoals een bleutooth via usb?? Is dit de goedkoopste en beste oplossing voor deze prijs??
    Wierd

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Het kan wel, maar of het het waard is…
    Spaar lekker door voor een Mac mini G4, die als het goed is wel een IR-sensor heeft.

Bijdrager
    stel maar

De mac mini’s met een G4 processor heeft geen infrarood vanaf het intel-tijdperk hebben alle mac’s IR-sensor. op sommige na dan. de sommige iMac G5’s had er al eerder één en de Mac Pro heeft er geen.

Bijdrager
    Lauwrence

Ik heb dit ook eens gedaan met een PPC 350MHz. Het ging wel, maar de snelheid was niet om over naar huis te schrijven. Als opslag werkt het prima, iTunes server nog net. Ik heb er dan met een PCI RAID controller 2 HDD’s in gehad voor mijn data, werkte ook goed (kaartje heb ik nu trouwens weer over;-) ).

Als webserver zou ik afraden, te traag. Ik ga diezelfde G4 nu inzetten als patch editor voor mijn synthesizers.

Moderator
    Mac Daddy

De huisregels melden het volgende:

Vraag en aanbod
    OMT is geen verkoop- of vraag- en aanbodsite. Het volgende is niet toegestaan:

Te koop vragen of aanbieden van goederen of diensten
    Ruilhandel of andere initiatieven waarbij een wederprestatie aangeboden of verlangd wordt
    Oproepen om aan onderzoeken mee te werken, enquêtes in te vullen, in wedstrijden te stemmen, petities te ondertekenen of aan acties voor een goed doel mee te doen

Om een PowerMac te vinden zijn andere manieren op het internet te vinden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.