9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Anoniem

Power Mac overleden?

Dus, ik werkte op mijn Power Mac G4 en opeens kreeg ik “You Need To Restart Your Computer”
    Ok, ik herstart hem…
    Dan starte hij normaal op, ik klikte op het iTunes icoon.
    Het sprong eenmaal en ik kreeg weer de melding dat hij opnieuw moest opgestart worden.
    Dit krijg ik nu altijd na elkaar…
    Wie kan mij helpen?
    :cry: :cry: :cry:

Bijdrager
    macmickey2

Beetje lastig verhaal. Je Mac start dus wel gewoon op maar op het moment dat je iTunes aanklik (ik neem aan in je dock?) krijg je die melding?
    Klinkt meer als iets met iTunes dan met je G4. Sleep je iTunes icoon eens uit je dock en probeer het door dubbelteklikken op het originele programma (in je dock staat slecht een alias). Misschien is je bibliotheek ver****t of je voorkeuren.

Anoniem

@macmickey2 :
    Het is niet alleen met iTunes, met alle programma’s en mappen.
    Programma’s starten niet, en na 10 seconden dat hij opgestart is krijg ik de melding…

Bijdrager
    Nikita

Als het kan, vervang het RAM geheugen eens. Wellicht is daar iets mis mee, en defect geheugen zorgt vaak voor kernel panics.

Anoniem

@nikita,
    Ik heb je tip uitgeprobeerd, met 1 ram plaatje van 128 Mb.
    HIJ starte op maar ik kreeg een mapje met een :finderoud: logo erin en een vraagteken.
    Ik probeerde het dan met een 256 mb plaatje en hij starte normaal op en hij deed weer alles zoals vanouds!
    Bedankt! :D

Bijdrager
    Nikita

Rot geheugen dus :P

Bijdrager
    Turbanus

En dat komt toch niet zo heel vaak voor….:wink:

Bijdrager
    mac lover

hoezo?? ik hoor het vaak genoeg hoor dat er brak geheugen in zit.. wel jammer

Bijdrager
    Turbanus
    ”mac

hoezo?? ik hoor het vaak genoeg hoor dat er brak geheugen in zit.. wel jammer

:? Zit jij ook al 20 jaar achter de mac jochie?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.