30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 56)
  • Q:
    Bijdrager
    chocolate

Power Mac G5 verkopen voor Macbook Pro?

Hoi,

Ik ben nu al een week verslaafd aan mijn appletje. Nu kreeg ik net een telefoontje dat ik mocht beginnen werken in de fabriek. Dus weer wat centjes bij! Wat ik in gedachten heb:

Mijn power mac g5 verkopen:

1,8ghz single
    1,5 gig ram ddr400
    superdrive
    airport
    fx5200ultra

een redelijke uitgebreide versie van de PM die een jaartje oud is nu

verkopen voor : 1000? euro of meer?

En met een beetje opleg een Macbook Pro 15″ kopen met een gig ram

wat denken jullie?

Een andere optie is een 20″ breedbeelscherm van samsung kopen voor de PM. Mobiel zijn mis ik een klein beetje omdat ik graag tv kijk en pc tegelijk, maar dat is nu niet de ergste reden

Grtz

Bijdrager
    klaasb

Een Elgato tvtuner in je PM en je kan tv kijken en computeren tegelijk.

Kost maar een beetje, ondertussen doorsparen voor de MacBook van volgend jaar ofzo.

Bijdrager
    ocramarco

Ik denk dat het moeilijk wordt om deze te gaan verkopen met de vooruitzichten van de mac pro.
    Mensen die echt nog een powermac willen gebruiken gaan denk ik vooral de dual cores/processors 2de hands kopen.

En het is wat je wilt, Wil je mobiel veel kracht gebruiken? Of wil je een krachtige machine met iets mobiels. De keuze tussen g5 verkopen/ macbook pro kopen en alleen een beeldscherm kopen is wel een erg groot verschil.

Ik heb zelf een PM 2×2.0 ghz staan een een ibookje g4 voor wat typewerk, mail en om wat mee te klote. Hoge resoluties is voormij belangrijk dus daarom een desktop.

Bijdrager
    Nikita

Je hebt dat ding net een week :P
    Als ik jou was zou ik voorlopig maar lekker op die G5 blijven zitten en dan over een half jaar ’s verder gaan kijken.

Bijdrager
    Esquare
    ”Neuigkeiten”

verkopen voor : 1000? euro of meer?

Krijg je er niet meer voor. Op tweedehandsmac.nl zie je ze al voor 850 euro, inclusief (bescheiden) beeldscherm.

Bijdrager
    Freek.

Joh, wat een gedoe: eindelijk een Mac en nu begint het gelazer weer. Kopen, verkopen, nieuwernieuwstallernieuwst. Wen er aan dat je niet immer het nieuwste hebt en geniet zo veel mogelijk van je Mac. Ga het ding uitbuiten waar ie voor gemaakt is. En heb plezier.
    Over twee jaar ga je weer eens over een nieuw nadenken 8)

Bijdrager
    Petje

Dus omdat je een baan hebt, wil je nu een andere mac?
    wat voor een baan is dat dan, of heeft het gewoon met je cashflow te maken?

Bijdrager
    macses

1000 euro krijg je er niet meer voor. de laatste revisie van de iMac G5 (met iSight) staat nu bij een electrozaak bij ons in de buurt voor 999 euro (nieuw!) en deze is 2Ghz

Bijdrager
    beammeup

Hij heeft het over een Power Mac,.. dat is niet hetzelfde,.. beetje beter lezen hè,..

Bijdrager
    danielpunt

Ik zou deze PM lekker houden en door sparen voor een MacBook of MacBook Pro er naast.

Dat doe ik nou ook, alleen heb ik dan al een PowerBook en komt er een Mac Pro:P

Bijdrager
    505

PowerMac G5 lijkt me een mooie machine om nog een paar jaar mee te doen!

Maar waarom heb je eigenlijk deze PowerMac G5 gekocht terwijl je een mobiele Mac wilt?

Bijdrager
    Nikita

Was een koopje voor 600 euro en z’n eerste Mac :wink:

Bijdrager
    Neproadie

Dus hij wil er na een weekje gebruik nog 400 winst op maken?:)

Bijdrager
    Nikita

Naar mijn idee kan je d’r wel meer voor vragen dan 600. Maar 1000 is wel wat optimistisch :wink:

Bijdrager
    chocolate

Volgens everymac.com is hij dat nog zeker waard xD, maar miss als mn baantje genoeg opbrengt een macbook derbij. Straks zie ik mijn loonbriefje xD

Bijdrager
    505
    ”Neuigkeiten”

Volgens everymac.com is hij dat nog zeker waard xD, maar miss als mn baantje genoeg opbrengt een macbook derbij. Straks zie ik mijn loonbriefje xD

Het waard zijn van iets is wel wat anders dan wat men er voor gaat geven.

En wat heb je eigenlijk met

Bijdrager
    danielpunt

xD is een smiley met dichtgeknepen ogen.

Bijdrager
    chocolate

Op welk gebied ga ik moeten inboeten als ik bv een 17inch iMac intel koop of een Macbook ? Alletwee toch met een gig ram erin?

Iemand met voordeeleen en de spijtige nadelen eventueel

Bijdrager
    Nikita

T.o.v. de Power Mac G5 die je nu hebt? Bij de iMac niet bepaald. De snelheid komt goed overeen (Intel is dacht ik ook nog wat sneller dan de G5 PM) en verder is alles minstens zo goed. Bij de MacBook heb je de videokaart waar je op hikt en geen 8x dual layer Superdrive maar een 4x single layer.

Bijdrager
    mvdenberg

Als je er 600 euro voor hebt betaald is dit een mooi bedrag. Je zou ‘m misschien voor 750 euro kunnen verkopen. Maar dan? Voor een macbook pro zal je flink wat moeten bijleggen. En welke machine sneller is, hangt af wat je er mee doet.
    Als ik jou was, zou ik de powermac lekker houden: je stelt zelf voor om een groot 20″ breedbeeldscherm aan te schaffen. En afhankelijk van je werkzaamheden zou ik er nog 1 Gb extra aan ram instoppen. Want die powermac van jou kan zeker nog heeel lang mee gaan!

Bijdrager
    chocolate

Lol verkopen gaat niet onder de 900 euro gaan hoor, het is niet dat 1 of andere eikel geen verstand heeft van prijzen dat ik hem voor een appel en een ei ga wegdoen he? Dus dat zit er niet in 750 euro/ Vooral als je ziet dat mensen voor een G4 nog 600-700 euro vragen:x

Bijdrager
    mvdenberg

Stel dat iemand je 900 euro betaalt: dan zal je nog 1100 euro moeten bijleggen voor de goedkoopste macbook pro. En dan komt daar nog eens geheugen bij.
    Dat vind ik erg veel geld.

Maar wat doe je precies op de mac? Met welke programma’s werk je?

Bijdrager
    chocolate

Lol was ik vergeten vertellen dat IT pro macbooks pro de deur uitgooid voor 1599 ? xD

Ik draai fotosoep, flash, dreamweaver, en wil trg wowen en windows zou mooi meegenomen zijn voor Guildwars

Bijdrager
    t.leffers
    ”FRAU_”

Lol verkopen gaat niet onder de 900 euro gaan hoor, het is niet dat 1 of andere eikel geen verstand heeft van prijzen dat ik hem voor een appel en een ei ga wegdoen he?

Iemand verkoopt zijn PowerMac aan jou voor 600 euro en jij noemt ‘m een eikel? Een goed onderhandelaar zat het waarschijnlijk niet geweest zijn, maar een wat beleefder referentie naar de verkoper lijkt me toch wel op z’n plaats. :lol:

Bijdrager
    505

Ik zou blij zijn met de power die je in huis hebt gehaald voor 600 euro!

Die kans heb je niet vaak.

Bovendien zijn de programma’s die jij gebruikt nog niet Universal. Dus ik zou in jou geval lekker doorgaan.

Je kan dan nog beslissen niet meer te investeren in je G5. Dus geen geheugen en geen scherm. Dan sparen en een laptop kopen als je mobiel wilt zijn.

Bijdrager
    Nikita

Wat voor MBP’s zijn die van 1599? Zeker de eerste versie met 1.83 GHz. Ik weet niet of je die wel wil hebben… Gezien de problemen met die eerste / eerdere modellen.

Bijdrager
    chocolate

Het word een 20″ widescreen:) Aangezien ik toch nog niet mobiel hoef te zijn stel ik het nog een jaartje uit:) en koop ik wel goedkope macbook voor het gewoone surf, tik, mail werk. En de PM voor de grotere zaken

Bijdrager
    chocolate
    ”t.leffers”
    ”FRAU_”

Lol verkopen gaat niet onder de 900 euro gaan hoor, het is niet dat 1 of andere eikel geen verstand heeft van prijzen dat ik hem voor een appel en een ei ga wegdoen he?

Iemand verkoopt zijn PowerMac aan jou voor 600 euro en jij noemt ‘m een eikel? Een goed onderhandelaar zat het waarschijnlijk niet geweest zijn, maar een wat beleefder referentie naar de verkoper lijkt me toch wel op z’n plaats. :lol:

Kheb gewoon snel gehandeld en de koop was geklonken, maandag gebeld donderdag gehaald en klaar:)

Bijdrager
    chocolate

Hoi naar aanleiding van de modbreak hier verder:

Hoi,

Het gametijdperk is voorgoed over op pc bij ons thuis, ook mijn broer hardcore gamer geeft de brui aan pc’s maar nog niet aan windows, hij gaat verder met een notebookje voor office toestanden. Voor het gamen gaan ik en mn broer een nieuwe uitdaging aan : een xBOX 360 aan een lekker grote tft. Maar nu dat terzjide,

Ik zit momenteel met een 20kg wegende Power Mac G5, deze zijn nu ook niet van de kleinste kindjes en nemen een berg plaats in. Ik wil deze weg voor een redelijk prijsje maar ik verwacht idd geen wonderen. Maar dan zo ik definitief overschakelen op een notebook. Ik mac / pc heel weinig, omdat ik nog aan topsport doe ook, dus hardcore maccen zit er niet in, ook geen final cut pro en die toestanden. Gewoon een photoshop versie, niet de nieuwste. Een php/html/… editor. Safari, iTunes (altijjjjjjjjjjjjjjd) en iPhoto om bestandjes te beheren. Er gaat 1 game op gedraaid worden die nog werken op een pentium 2 ed, geen zware game: warcraft 3.

Nu wat ik wil weten wat is de beste keuze op prijs kwaliteit gebied. Ik wil mijn macloopbaan verder zetten zonder kernel pannics, whines en al die andere probjes; U schiet me maar met advies

mag tweedehands zijn. of nieuw u kiest maar

Groeten

Bijdrager
    Nikita

Verkoop dat je Power Mac voor iets van 800 euro en spaar door voor een MacBook…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 56)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.