5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    samb

Power Mac G5 na stroomuitval: aan/uit knop werkt niet

Na een onverwachte stroomuitval start m’n G5 niet meer op: het ledje brandt, er is dus stroom, maar het aan/uit knopje reageert niet, ook het beeldscherm en het toetsenbord blijven ‘uit’ … heeft iemand enig idee wat ik daar aan kan doen? zit er ergens een zekering die stuk kan gaan?

Bijdrager
    Electr0n

Ben bang dat je Voeding is overleden!
    Die het niet meer aankan, probeer eerst evn je voeding te testen d.m.v een ander voeding. Als dat nog niet werkt, dan is je Voeding niet stuk maar je moederbord!

Bijdrager
    samb

ja, daar was ik al bang voor … kan ik dat zelf, denk je? (ik ben niet onhandig) … het is gebeurd toen een technicus van de elektriciteitsmaatschappij iets aan de meter kwam ‘doen’, en zonder boe of ba de hoofdschakelaar van de stroom uitzette (en aan en uit etc. …), ik was helaas zelf niet thuis … ‘k dank dat ik hen toch aansprakelijk ga stellen, als het inderdaad een kapotte voeding blijkt te zijn.

Bijdrager
    TonE

Is mij ook wel ’s overkomen na stroomuitval.
    Eerst even de pmu resetten (Power Management Unit) Klein knopje op het moederbord, ik heb geen G5 dus weet niet waar het precies zit.

Bijdrager
    samb

inderdaad, het resetten van de SMU (PMU op oudere systemen) heeft het probleem opgelost … handleiding op http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300552

dank voor de zeer snelle en efficiƫnte hulp!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.