5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Rene Timmer

Power mac G4 silver stopt

Hallo allemaal.

Ik heb een Powermac G4 733, nu heb ik een probleem, als ik hem opstart dan schakelt hij na 2 of 5 minuten uit en hij blijft gewoon proberen op te starten soms is hij net opgestart en dan gaat hij weer uit. Kort samen gevat ik kan er niet meer mee werken, en we hebben hem nodig voor onze site bij te werken, WIE KAN ONS HELPEN???
    DIt is nu in 1,5 jaar de 2 mac
    Ik heb dit wel eens meer gehad, en als hij een poosje uit was dan kon ik hem wel weer opstarten vaak even op het reset knopje drukken en dan startte hij weer op.
    Wij hebben hier een wisselende stroom maar ik heb er een accu voor staan die stroom oppakt als hij wegvalt, maar echt de wisselingen van 10 a 20 volt worden niet door de accu opgepakt.

Alvast bedankt

Bijdrager
    bennie

Hoi,

Ik heb het wel een gehad met mijn pb g4. Toen heb ik al die truuks geprobeerd als pram zappen en de aan/uit knop lang ingedrukt houden totdat je een beep hoort.

Heb je dat al eens geprobeerd? Naast bovengenoemde zijn er nog wel meer truukjes, maar die kan ik met mijn noggeenkoffiegehadhoofd even niet naar boven halen.

Succes!

Ben

Edit:

Deze heb ik ook nog gevonden:
    e kunt ook dit even proberen:

Start op met +S (single user mode)
    er verschijnt (meestal) “localhost#”
    typ in: fsck -y gevolgd door return
    het UNIX schijf reparatie programma wordt op gestart…

typ daarna reboot <return>

Bijdrager
    stijn23

Op je moederbord staat ook een knopje om je PMU (power management unit) te resetten. Dat zou je ook eens kunnen proberen.

Bijdrager
    Rene Timmer
    ”stijn23″

Op je moederbord staat ook een knopje om je PMU (power management unit) te resetten. Dat zou je ook eens kunnen proberen.

Ik bedoelde dat reset knopje op het moederbord, of er moet nog een knopje zitten op het moederbord.
    Dit reset knopje heb al zeer veel gebruikt.

Bijdrager
    stijn23

Als je je PMU regelmatig moet resetten wil het toch zeggen dat er iets niet in orde is en dat hij het vroeg of laat zal begeven, zoals nu blijkbaar gebeurt…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.