13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Shmoo

PostNL labels en het printen er van

Heeft Iemand hier ervaring met het functioneel maken voor consumenten om wat labels te printen. Laten we zeggen 25 – 35 pakketjes per jaar verzenden. Op dit moment druk ik altijd het adres af op een A4-tje, dat dubbelvouwen en dan met brede doorzichtige tape ‘sealen’ zodat het adres leesbaar blijft wanneer het nat zou worden. Een hoop gedoe en nare handelingen.

Het gaat niet om korting of lopendeband werk … maar vooral om gebruikersgemak. Dat je zeg maar vanuit de PotsNL app op ‘Iets verzenden’ drukt, je keuze maakt, gegevens invult en dan betaalt + direct het label uitprint op een sticker. Op het pakketje plakken en dan alleen nog hoeft af te geven op het postkantoor. Zonder al dat gedoe met in de rij staan en wat niet allemaal.

Het meest ideaal zou zijn als je gewoon wat blanco stickers zou kunnen kopen en vanuit de PostNL app + elke printer die A6-formaat ? zou kunnen afdrukken, gewoon een sticker print met je eigen printer.

Dan heb je alleen stickers nog die opa vroeger op de potten groente in de kelder plakte.

Minder ideaal, een speciale labelprinter kopen met een hoop poespas er om heen. Ik zag op de PostNL site dat je dan al 150,- kwijt bent voor een Dymo? printertje en dan moet je nog de stickers kopen en ze vertellen je er natuurlijk niet bij hoe of wat met bijvullen van inkt. Kortom, de enige die daar vrolijk van worden bij PostNL + een fabriekje ergens in China.

Bijdrager
    meesje

Je bent op de hoogte dat je de barcode vanuit de postnl app gewoon kunt laten scannen bij postnl en dat zij een label printen?

Ik zie het probleem niet zo.

Sowieso ontkom je er niet aan om in de rij te staan. Ze moeten de boel toch scannen? Je wil toch zelf zien dat het gescand wordt?

Bijdrager
    KarelWillem

Je schrijft toch gewoon zo’n code van negen cijfers/letters op de brief? En dan klaar?

Ik gebruik nooit iets anders.

https://www.postnl.nl/versturen/postzegels/postzegels-kopen/postzegelcode/

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 4 weken geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Shmoo

Nee dat wist ik niet, ik dacht dat je na betalen zelf moest printen en plakken.

Dat is waarom ik bang ben dat ik het verkeerd doe. Tijdens het hele proces wordt nergens duidelijk aangeven hoe het werkt. Je loopt een aantal stappen door en dan kom je bij de optie betalen maar verder is nergens zichtbaar geweest of er na betalen nog een stap komt en/of wat je dan moet doen.

Normaal zie je iets van in de trant van stap –> 1/4, 2/4, 3/4 en 4/4. Dus als betalen 3/4 is dan weet je dat er nog wat volgt na betalen.

Stel ik zou nu betalen en je moet het label zelf printen maar dat is niet mogelijk dan zit je weer met dat heel gedoe om je geld terug te krijgen en wat niet.

Overigens is dit 45 cent goedkoper. Op het postkantoor/Bruna moet altijd 6,95 betalen. 🤔

Bijdrager
    KarelWillem

Je kan kiezen tussen verzendlabel of postzegelcode.

En that’s it. Bij postzegelcode hoef je dus niets te printen.

Vooral handig omdat je dan altijd en overal – ook onderweg – zaken kan verzenden (zolang je ergens een pen kunt vinden in ieder geval).

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 4 weken geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

in de app zou je het adres moeten kunnen inplakken, maar dat kan helaas niet in 1x.

Bij alle dingen die in een envelop passen gebruik ik vensterenveloppen, ideaal. postzegels en niet naar het postkantoor.

Bij pakketten moet ik toch naar het postkantoor en kan de frankering daar. Verpakken en naar het postkantoor is sowieso veel werk, een label erbij maakt dan weinig verschil, maar als de app nou knip-en-plak ondersteunde (dus niet regel voor regel) was dat wel veel beter: sneller, 50 ct goedkoper en je hoeft ook niet meer te printen.

Moderator
    Night

Er is ook nog een manier, waarop je een pakket kan verzenden. Hierbij krijg je een streepjescode op je telefoon, die je bij de PostNL balie kan laten scannen. Dan ben je ook klaar.

Bijdrager
    meesje

<p class=”cite”>Night op 13 oktober 2018 om 22:56</p>
    Er is ook nog een manier, waarop je een pakket kan verzenden. Hierbij krijg je een streepjescode op je telefoon, die je bij de PostNL balie kan laten scannen. Dan ben je ook klaar.

Dat is wat ik in de eeste reactie (eerste zin zelfs) al aan gaf. 😉

Bijdrager
    Shmoo

Bedankt, ik ga dat morgen eens proberen.

Moderator
    Night

@meesje: ik zie het nu, ja…:-)

Bijdrager
    Rick

Daarnaast heb je voor de Dymo LW 450 labelprinter geen inkt nodig. Je moet dan nog wel de goede stickers kopen.

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb het zojuist mijn pakketje verzonden via de app betalen en dan de barcode laten zien op je telefoon in de winkel. Werkt prima eigenlijk maar je moet nog steeds zelf het adres op het pakketje plakken. Had gehoopt dat dit ook op de sticker zou zitten die ze uitprinten en op het pakketje plakken.

Moderator
    Night

Dat gebeurt als het goed is ook bij postkantoren die grote (lees: brede) labels kunnen printen. Dat is nu nog lang niet overal het geval.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.