15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    frankuh

Postkantoor in R’dam werkt volledig op Apple Computers

Misschien oud nieuws op deze regenachtige dag, maar toen ik vanochtend voor het eerst naar het postkantoor van R’dam centrum liep, toen dacht ik heel even dat ik in een Amerikaanse Apple Store binnen liep.

Achter de balie, wat ze daar een bar noemen, staan allemaal iMacs en zelfs het nummertje-trekken-systeem draaide op Mac OS X. Verder hebben ze alles wit en blauw geverfd.

Is dit ook in andere postkantoren van Nederland?

Bijdrager
    lbarends

nee meestal zijn ze rood

Bijdrager
    Yaris

Ze zijn geïnspireerd door jouw avatar.

Bijdrager
    frankuh

Haha nee die is gebaseerd op iets anders…

Bijdrager
    Rmvis

Bedoel je misschien het Postbank agentschap dat op het stadhuisplein is?

Die hebben namelijk wel toetsenborden en muizen van apple maar draaien verder gewoon grijze dell’etjes…

Bijdrager
    Steff

Die hebben een soort stijlvolle sfeer proberen te creëren maar achter de bureaus wordt stiekem bespaard en troep neergezet.

Moderator
    Lucas Raggers

Ben er ook geweest. De winkel lijkt inderdaad op een Apple Store qua concept. Vind het wel sterk. Bankzaken worden zo een beetje cool en leuk. Hier meer informatie.

Hier foto’s: http://www.flickr.com/photos/highprofile/sets/72157594357375513/

Bijdrager
    trabant

De postkantoren worden toch opgedoekt?

Bijdrager
    Лукас

Lijkt me sterk trabant. Anders zou ik drie kwartier in de bus moeten zitten om een pakketje fatsoenlijk te kunnen versturen.

Bijdrager
    MacBoot

en waar moet ik mijn OV ophalen als er geen postkantoor is
    ik weiger om naar het gemeentehuis te gaan:x

Bijdrager
    trabant

Dat zijn jouw drie kwartier. Die vind je in de boekhouding van Postbank/ING niet terug.
    Kan het die dure pakken wat schelen?
    Ik moet -nu de postkantoren nog als zodanig open zijn- nu wel eens drie kwartier wachten omdat ze uitgerekend in de drukke lunchtijd op halve kracht werken en al die grijze bloemkooltjes voor je staan voor een Pas65-reisbiljet met aanvullende strippenkaart en liefst ook nog een uitgebreide aanvullende routebeschrijving met overstapschema voor de bus en de pont naar Derde Schubbekutterveen, rekening houdende met de beperkte dienstregeling op paaszondag.
    Waarschijnlijk moet je voor je pakketzegels straks gewoon in de trein zijn.

Bijdrager
    Rmvis

Wat trabant zegt klopt, echte postkantoren gaan uiteindelijk weg.
    Nu heb je post agentschappen in bijv. de Bruna.
    Het komt omdat TNT en Postbank altijd samenwerkten voor een eigen postkantoor. Nu postbank eigen winkels maakt werd het te duur voor TNT waardoor het opgelost is via agentschappen.

Moderator
    Poezenbeest

Het is simpel… de postkantoren worden door Postkantoor BV uitgebaat, een overblijfsel uit de tijd dat de PTT en de Postbank beide in staatshanden waren. Inmiddels is de PTT opgedoekt en omgezet in TNT (eerst nog TPG) en KPN, Postbank zit inmiddels al heel wat jaren in de ING. De winkels die Postbank heeft, zullen uiteindelijk ING-filialen worden en de TNT gaat inderdaad meer met agentschappen werken, die je bij drogisten, boekwinkels en dergelijke gaat vinden.

Dat ze Macs gebruiken is opmerkelijk, aangezien zowat al het bankwezen op PC’s draait, vanuit het perspectief van een Maccer natuurlijk een van de redenen dat de economie zo snel vastloopt….

Bijdrager
    frankuh
    ”Rmvis”

Bedoel je misschien het Postbank agentschap dat op het stadhuisplein is?

Die hebben namelijk wel toetsenborden en muizen van apple maar draaien verder gewoon grijze dell’etjes…

Ik weet niet of het DELL’etjes zijn, maar het lijkt verdacht veel Macs. Waarschijnlijk omdat er een hele witte behuizing omheen zit.

Bijdrager
    bartje

Ik heb geen enkele mac gezien. Enkel een witte LCD schermen en een met een Windows screensaver erop + een Apple TB + Mighty Mouse..

(aan de hand van bovengenoemde foto’s)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.