8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    willem22

postbussen leeg na update

Na update een aantal postbussen leeg bij on my mac.

Kan ze niet vinden in Time Machine .

Imac is ook traag geworden na update High Sierra op 2 April j.l.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 6 dagen geleden door  Night. Reden: DUPLICAAT TOPIC VERWIJDERD

Bijdrager
    Glime

Ik had pas dat een aantal agenda’s verdwenen waren, met iCloud terug zetten hielp niets, was corrupt geraakt oid.

Daarna op internet opgezocht waar het op de mac werd opgeslagen, bestanden uit time-machine terug gezet, en een plist bestandje weg gooien zodat hij weer opnieuw ging opbouwen. Toen was mn agenda weer terug!

Misschien heeft mail een soortgelijk probleem, een corrupt geraakte database

Bijdrager
    GoeieDag

Zijn ook wel twee heftige problemen (misschien wel 3), die jij noemt zonder verder maar enige info erbij te geven!

1- Mail postbussen zomaar weg

2- Niet te vinden in TM

3- Mac is traag

Ben eigenlijk wel benieuwd wat je met deze posting van ons verwacht.

Bijdrager
    JP

Bij mij deed zich het omgekeerde voor.

Van een bepaald e-mail account warren veel mail verdwenen en  nu zijn er 1336 terug.Moet ze wel allemaal bekijken.100 per dag.

Moderator
    Night

Summiere info, dat wel. Je mail postbussen, waren dat IMAP of POP mailboxen?

Bijdrager
    JP

Dat was 1 mailbox van de drie bij Ziggo.

Maar bij 1 box waren er over een bepaalde periode mails weg die nu op onverklaarbare wijze weer terug zijn.

Bij Ziggo in Ziggo mail waren ze ook weg.

Bijdrager
    willem22

Beste forum bezoekers, zal zoveel proberen te geven.

Gezien mijn leeftijd 76 jaar kan ik niet alles in de diepte van het OS mac geven.

Het volgende is mij overkomen , bij een Mac update j.l. 2 April j.l. zijn er een aantal postbussen “on my mac” leeg , er zijn er ook die wel zichtbaar zijn maar zonder inhoud van date .

Alle info van postbus Famile zijn volledig leeg met overleidings berichten.

Heb geprobeerd dit via TM terug te halen maar postbus is niet te vinden voor 2 April.

Misschien geeft dit een beter beeld van mijn probleem.

Update High sierra , had ik dit maar nieet gedaan.

Grt,willem.

Bijdrager
    willem22

Beste forum helpers, inmiddels met hulp van Appel service opgelost.

Helaas kan ik jullie niet vertellen wat ik heb moeten doen , een bibliotheek gewist en drie nieuwe geïnstalleerd.

Gezien mijn leeftijd 76 jaar kan ik de service instructie niet meer  herhalen ,maar alle date is weer terug in mijn “on my mac” postbussen.

Bij de vraag waarom ik dit niet via TM terug kon vinden kreeg ik het antwoord dat bij een update het niet altijd goed ga.

Ben toch teleurgesteld dat ik altijd een backup maak en toch gaat er iets fout.

Ik heb geen recht meer op gratis service dus zie ik de 0800 kosten tegemoet.

hierbij kan dit draadje gesloten worden.

Grt,willem.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.