-
Q:
Postbussen indeling in Lion mail
Ik heb een deel Postbussen aangemaakt in mail van Lion zodat mijn post netjes in gepaste mappen terecht komen. Enkel de mails die binnen komen in inkomend worden met een rood bolletje met het aantal weergegeven in het Dock.
De andere mails die in de postbussen terecht komen worden nu niet meer weergegeven met een rood bolletje met het aantal in het Dock. Kan dit ook zodanig gewijzigd worden dat deze ook weer zichtbaar worden weergegeven in het Dock.
Waarom je er niet voor zou moeten betalen: omdat je dit standaard al kunt met een slimme map in Mail. Rekenen voor iets wat onderdeel is van de applicatie is geld verkwisten. Maak gewoon een slimme map aan waarin je alleen als regel opneemt dat de mail in bepaalde map moet zitten. Voeg voor iedere map waarvan je de nieuwe mail wil weten met zo’n regel toe. Als je de slimme map iets van “nieuwe mail” o.i.d. noemt vindt je het ook makkelijker terug. Daarna moet je in de voorkeuren van Mail in het eerste tabblad aangeven welke map hij moet nemen voor de rode badge in het Dock. Kies daar de aangemaakte slimme map. Klaar. Als je nu nieuwe mail in 1 van die mappen krijgt wordt dat meegenomen in die rode badge in het Dock.
Jakko op 28 augustus 2011Wacht even … als ik het goed begrijp wil je het totale aantal nieuwe berichten zien in het Dock-icoontje van Mail, ook al staan die mailtjes in verschillende postbussen?
Bedankt voor deze uiterste beste tip. Het werkt perfect.
pinkie op 28 augustus 2011Ja, correct, ik had de vraag verkeerd begrepen, excuses daarvoor.
Je bent geen excuus schuldig hoor, dat jij graag met Dockstar werkt, dan is dit geen probleem hoor. Ieder is zijn eigen baas, en je gaf een tip die ook een mogelijkheid zou zijn voor gebruik.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.