12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Macab

Postbussen in Mail rangschikken, blijvend !

In Mail kan je de postbussen in de Finder rangschikken door ze te slepen naar de gewenste positie. In mijn Finder echter, gooit Mail de postbussen weer doodleuk door elkaar. Ik wil bijvoorbeeld Gmail op de tweede positie, sleep ‘m er naar toe en voilà. Na een tijdje staat Gmail weer op een andere positie, meestal de laatste.. Hoe kan dat en hoe voorkom ik dat?  (nee, niemand aan in mijn mailaccount)

Bijdrager
    GoeieDag

Mail, Finder… Misschien wat duidelijker omschrijven.

Bijdrager
    Macab

Het programma Mail, kolom “postbussen”, rangschikking van de verschillende postbussen (accounts)

Duidelijker kan ik het niet maken:-)

Bijdrager
    Groentenboer

Waar is nu je Finder gebleven dan?

Bijdrager
    Macab

<p class=”cite”>Groentenboer op 1 april 2020 om 13:26</p>
    Waar is nu je Finder gebleven dan?

Bedoelde de lijst met postbussen…

Moderator
    Night

Door zulke spraakverwarringen duurt het dus vaak langer om tot een oplossing te komen 😉

Bijdrager
    Macab

<p class=”cite”>Night op 2 april 2020 om 20:57</p>
    Door zulke spraakverwarringen duurt het dus vaak langer om tot een oplossing te komen 😉

Ik noemde het altijd de Finder van Mail, vandaar.  :-)

Bijdrager
    GoeieDag

Wil je hier nou een vraag formuleren die je enkel zelf snapt, of wil je een vraag formuleren zodat wij ‘m snappen?

Apple noemt het trouwens in Mail zowel ‘Navigatiekolom’ als ook ‘Postbuslijst’. Niet handig…

Wat gebeurt er precies in die lijst? Je zet de postbussen (handmatig) in een bepaalde volgorde, en na enige tijd staan ze weer in een andere volgorde? Na hoeveel tijd en/of na welke event? En gaat het om de postbussen als ‘Inkomend’, ‘Concepten’, etc, of ook, of enkel de postbussen in ‘Op mijn Mac’?

Meer info geven dus.

Bijdrager
    Macab

<p class=”cite”>GoeieDag op 3 april 2020 om 01:35</p>
    Wil je hier nou een vraag formuleren die je enkel zelf snapt, of wil je een vraag formuleren zodat wij ‘m snappen?  Apple noemt het trouwens in Mail zowel ‘Navigatiekolom’ als ook ‘Postbuslijst’. Niet handig…

Hallo Goeiedag, Als zoals je opmerkt Apple het zelfs ook op verschillende manieren uitlegt, begrijp je mijn verwarring hierover natuurlijk wel, dat hoef je er niet extra in te wrijven:-)

“Wat gebeurt er precies in die lijst? Je zet de postbussen (handmatig) in een bepaalde volgorde, en na enige tijd staan ze weer in een andere volgorde? Na hoeveel tijd en/of na welke event? En gaat het om de postbussen als ‘Inkomend’, ‘Concepten “

Precies zoals je hier omschrijft. De lijsten met postbussen zoals inkomend en verstuurd lopen synchroon, en inkomend heb ik handmatig gerangschikt. Na een tijdje, wat ik niet terug heb kunnen brengen tot een bepaald event, staan de postbussen weer in een andere volgorde.

Bijdrager
    GoeieDag

Nou ja, Finder is Finder, en er is echt maar één Finder op een Mac. Al een jaar of 35.

Anyway: ik herken het niet. Ik heb de postbussen Inkomend van de verschillende accounts in een bepaalde volgorde gezet, en daar zo blijven ze ook staan. Ik zal eens wat veranderen, en kijken of ik het kan reproduceren.

Gebruik je misschien bepaalde Mail plug-in’s?

Moderator
    Night

Ik sluit me aan bij @goeiedag. Ik heb ook lopen schuiven (om even te testen), maar ook bij mij blijven ze (vooralsnog) op de plek staan waar ik ze heb neergezet. Ik zie wel dat – als ik in ‘Binnenkomend’ de mailbox verplaats – deze automatisch in Uitgaand, Concepten, Prullenbak etc. automatisch meeschuiven. Maar ik neem aan dat dit niet het probleem van TS dekt.

Bijdrager
    Macab

<p class=”cite”>Night op 4 april 2020 om 00:06</p>
    Ik sluit me aan bij @goeiedag. Ik heb ook lopen schuiven (om even te testen), maar ook bij mij blijven ze (vooralsnog) op de plek staan waar ik ze heb neergezet. Ik zie wel dat – als ik in ‘Binnenkomend’ de mailbox verplaats – deze automatisch in Uitgaand, Concepten, Prullenbak etc. automatisch meeschuiven. Maar ik neem aan dat dit niet het probleem van TS dekt.

Dank je, inderdaad ook precies mijn ervaring. Wanneer het event is waarbij de ongewilde verschuiving aan de orde komt, heb ik nog niet kunnen achterhalen. De positie op de verschillende plaatsen, inkomend, uitgaand etc, klopt ook. Om de vraag van Goeiedag af te vinken, ja, ik heb een plug-in namens: Mailbutler. Ik zal de ontwikkelaar vragen of er bugs zijn.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.