6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Cenobyte

Postbus van Mail kopieren naar Mail andere account

De nieuwe iMac is net middels firewire compleet overgezet (wauw, wat een feature!), maar nu wil ik nog wat dingen gaan finetunen.

Op mijn oude Mac had ik maar 1 account waar zowel mijn vrouw als ik in werkten. Alle mail van de emailadressen van zowel mijn vrouw als van mij kwam dus binnen in diezelfde account en werd in Mail d.m.v. een filter gesplitst in verschillende postbussen.

Op de nieuwe Mac komt netjes een account voor mijn vrouw zodat ze haar eigen Mail, links en andere spullen sneller bij de hand heeft. Nu wil ik alle mail van mijn vrouw uit de oude account (staan nu allemaal in Mail in 1 postbus) kopieren naar de maagdelijk lege Mail applicatie in de gebruikersaccount van mijn vrouw.

(Hoe) kan dit?

Bijdrager
    Turbanus

Slepen natuurlijk. Als je eerst Mail hebt ingesteld op het betreffende account, zodat die ook met de server in de weer kan.

Bijdrager
    Cenobyte
    ”Turbanus”

Slepen natuurlijk. Als je eerst Mail hebt ingesteld op het betreffende account, zodat die ook met de server in de weer kan.

Slepen kan toch niet? De Mail account waar nu alles in zit, zit namelijk in mijn gebruikersaccount en de Mail account waar alles naartoe moet zit in de gebruikersaccount van mijn vrouw.

Ik denk overigens wel dat het volgende werkt: kopieren van de mailbox(-directory) naar een externe drive en vervolgens alles in het andere Mail prg importeren?

Bijdrager
    Gijs Raggers

Voor dit soort akefietjes kan je de Public map gebruiken.

Bijdrager
    Oppie

Of via de map HD>Gebruikers>Gedeeld.

Twee zaken overnemen: de map Mail uit ~/Bibliotheek/ èn het voorkeursbestand com.apple.mail.plist uit ~/Bibliotheek/Preferences

Bijdrager
    Cenobyte

Thanks!! Het werkt inmiddels als een tierelier!! :D

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.