6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

postbus onbereikbaar [opgelost]

Ik heb in maart jl mijn iMac ingericht en daarbij twee mailaccounts ingesteld.
    Het heeft tot vorige week perfect gewerkt, maar sinds een week krijg ik voor een van de accounts vrijwel dagelijks een mededeling:

Van datzelfde account komen wel berichten binnen op iPad en iPhone; het zit hem dus echt in de iMac. Ik kan van het betreffende mailadres op de iMac wel de mail ophalen via de webmail, dus de server is gewoon in de lucht.

Het andere mailaccount (ook andere mailprovider) geeft geen enkel probleem.

Aan instellingen etc heb ik niets veranderd, dus ik zit een beetje met de handen in het haar.
    Over het algemeen verdwijnt de melding na 10 of 20 minuten, maar het blijft natuurlijk irritant.

Iemand een suggestie waar te zoeken?

Bijdrager
    wouter57

Heerlijk om zulke incomplete vragen te stellen. Gaat het om gmail, hotmail, een yahoo account. Het ligt meestal aan de instellingen met betrekkingen op uitgaande en/of inkomende server, imap of pop.

Inactief
    Anoniem

Ik kan het niet laten.

Heerlijk, zo’n reactie die me niks oplevert omdat de reageerder niet wil lezen.

In de melding wordt duidelijk dat het om imap gaat; verder heb ik gemeld dat de instellingen sinds maart dit jaar niet zijn gewijzigd en dat het al die tijd goed heeft gewerkt.

Bijdrager
    Unlock32
    abbenhui op 16 juni 2015

Ik kan het niet laten.

Heerlijk, zo’n reactie die me niks oplevert omdat de reageerder niet wil lezen.

In de melding wordt duidelijk dat het om imap gaat; verder heb ik gemeld dat de instellingen sinds maart dit jaar niet zijn gewijzigd en dat het al die tijd goed heeft gewerkt.

Gewoon even je account verwijderen en opnieuw instellen? Als het gmail is doet Google dat voor je als je bij nieuw email account op Google klikt en je Google account invult. Heb het net zelf gedaan.

Inactief
    Anoniem

@unlock32:
    Dank. Geprobeerd. Ik ga even een dagje afwachten of het nu wegblijft.

Inactief
    Anoniem

Nou, het heeft schijnbaar geholpen.
    Dank aan Unlock32.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.