7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    vriesela

Postbus in Mail beveiligen

Voor ik van jullie hoor dat ik de zoekfunctie moet gebruiken: die heb ik gebruikt en ook heb ik de Help van Apple gebruikt. Maar ik kan het niet vinden.

In Mail heb ik enkele postbussen aangemaakt voor personeelsleden, maar elk wil ik beveiligen met een wachtwoord, zodat anderen niet kunnen meelezen in de email die daar binnenkomt.

Hoe doe ik dit?

Bijdrager
    michelvdb

Kun je niet beter voor elk personeelslid met Systeemvoorkeuren een nieuwe gebruiker creëren waarin je hun Mailaccount instelt?

Bijdrager
    PeterMeeuwsen
    ”michelvdb”

Kun je niet beter voor elk personeelslid met Systeemvoorkeuren een nieuwe gebruiker creëren waarin je hun Mailaccount instelt?

Dit is volgens mij niet alleen ‘beter’, maar zelfs de enige manier om dit voor elkaar te krijgen…

Bijdrager
    Mattheus

Je kunt toch ook gewoon hun wachtwoord niet typen in de accountvoorkeuren. Bij het ophalen van de mail moeten ze dan handmatig hun wachtwoord intypen. Na het ophalen van de mail zetten ze hun postbus weer offline …. en anders (en beter) is natuurlijk idd meerdere gebruikers aanmaken op je mac.

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

@ Mattheus:

Iedereen kan dan de reeds opgehaalde mail wel gewoon lezen, terwijl dat dus beveiligd dient te worden..

Bijdrager
    Mattheus

oeps, inderdaad…. sorry.
    Ik vrees dan toch dat je met verschillende gebruikers op je mac moet gaan draaien. Is ook wel handig én ziet er megastoer uit (dat draaiende scherm!).

Bijdrager
    vriesela

OK, bedankt!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.