21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Rub3n

Postbank wordt ING in Januari. En ik moet NU nieuw briefpapi

Hey,

Postbank wordt ING in Januari. maar ik moet nu nieuw briefpapier hebben.
    Kan ik hier nu al gewoon ING Bank op vermelden. De website van Postbank geeft niet veel informatie.
    Misschien is er iemand die dit toevallig weet.

Anders zit er niets anders op dan Postbank even opbellen. (“even”)

Bijdrager
    vincent136

je kunt beter de postbank bellen. daar zitten deskundigen, hier zitten apple liefhebbers waarvan er misschien eentje is die iets hier over weet:x

Bijdrager
    Rub3n

ik denk dat hier wel meer zelfstandige ondernemers zijn, en waar er vast wel paar van bij de Postbank zitten:P

Bijdrager
    Yaris

Tot en met 31 december heet Postbank Postbank dus moet je die naam ook op je briefpapier vermelden.

Bijdrager
    Rub3n

bah, wat een onzin!:P haha

Bijdrager
    Yaris

Waarom zet je niet enkel de IBAN code op je briefpapier en laat je de naam van de bank weg?

Bijdrager
    Rub3n

mwoah, weet niet. Stukje duidelijkheid denk ik.

Bijdrager
    trabant

Ik zou als ondernemer sowieso van bank switchen.
    Het zal vast wel weer sterk filiaal-afhankelijk zijn, maar wij zijn gillend bij ING-zakelijk weggerend.
    En een toko die zo’n sterk Nederlands merk als de Postbank is doodleuk opdoekt ‘omdat het internationaal niet lekker bekt’, daar wil je toch niets mee te maken hebben?
    Elke bank zal je in deze dagen met open armen ontvangen.

Qua briefpapier: maak een tijdelijk sjabloontje en print dat bij behoefte uit. Ik neem aan dat je minstens een laserprinter hebt.

Bijdrager
    Yaris

Het is minder verwarrend dat je volgend jaar briefpapier met Postbank verstuurt dan dat je er nu al ING op zet. Je hoeft het op 1 januari dus niet weg te gooien.

Bijdrager
    AAPL

Ik ben juist heel blij met de ING. Tenminste een bank met een goed jaarverslag, degelijke financiele situatie.
    ING richt zich in de oude situatie op de MKB en grotere ondernemingen, geen Small Business. Daar kan je beter naar de Postbank gaan.
    Wat waren je directe redenen om weg te gaan bij de ING Trabant?

Ik ben benieuwd naar het nieuwe concept van de samenvoeging. Heb vorig jaar iemand van Postbank gesproken, moest er veelbelovend uitzien. Al was dat natuurlijk wel voor de credit crunch.

Bijdrager
    trabant

Dom geklootviool van onze contactpersoon en diens team. Vlak daarna lanceerde de ING een wervingscampagne voor zakelijke klanten en toen was het ‘targetwise’ ineens huilen dat we vertrokken.
    We zitten nu erg tevreden bij SNS.

Bijdrager
    KarelWillem

Wat een onzin. Gewoon Rekeningnummer of Bankrekeningnummer melden.

Zal mij worst wezen bij welke bank jij je geld wilt laetn storten.

Moderator
    Poezenbeest
    ”Yaris”

Tot en met 31 december heet Postbank Postbank dus moet je die naam ook op je briefpapier vermelden.

De naam van de bank was van belang voor mensen, die van giro naar bank wilden overmaken. Daarvoor werden zowel de naam van de bank, als het gironummer van de bank vermeld. Sinds 1986 kan er al zonder vermelding van de naam van de bank tussen banken overgemaakt worden en sinds 1989 kan er al moeiteloos van giro naar bank en andersom overgemaakt worden. Degene die nu dus nog de naam van zijn bank op het briefpapier vermeldt, is behoorlijk ouderwets.

Je kan tegenwoordig volstaan met de vermelding ‘rekening’, ‘bankrek.’ of iets dergelijks, als maar duidelijk is dat het een betaalrekening is, van wie die is, is alleen maar reclame… owja… en in dit soort gevallen (ABN-Amro, dan weer Fortis en nu toch maar weer ABN-Amro) ook alleen maar lastig.

Als je zelden een internationale transactie doet, dan zou je het beste handmatig een extra IBAN-code en een internationaal BTW-nummer kunnen vermelden, anders is het alleen maar pochen en daarnaast verwarrend.

Bijdrager
    trabant
    ”Zerk”

anders is het alleen maar pochen en daarnaast verwarrend.

Wat zijn bankzaken anders?

Moderator
    Poezenbeest

Mwah… als je een factuur uitschrijft, dan wil je dat er zo snel mogelijk betaald wordt…. Kwestie van dus alleen de gegevens, die van belang zijn, op je factuur te vermelden…

Bijdrager
    Yaris

Ik ben boekhouder op een groot bedrijf en krijg dikwijls facturen van Nederlandse leveranciers in mijn handen. Daar staat bijna altijd de naam van de bank op vermeld.

Moderator
    Poezenbeest

Klopt… maar de enige die eisen aan een factuur stelt, is de Belastingdienst. Die heeft niets te maken met bankrekeningnummers en daarom zijn er ook geen eisen aan gebonden.

Op een (fiscaal) geldige factuur, moeten naam en adres van koper en verkoper staan, van de verkoper moet ook het BTW-nummer vermeld zijn en uit de omschrijving moet duidelijk zijn welke goederen of diensten er zijn geleverd en in welke hoeveelheid. Bij een levering van goederen over de grens moet ook het internationale BTW-nummer vermeld worden. Op elke factuur moet ook duidelijk zijn aangegeven hoeveel btw er in rekening wordt gebracht, het percentage is makkelijk om te vermelden, maar hoeft niet. Ook moet er een duidelijk volgbaar nummersysteem zijn, waarvan het unieke nummer van de factuur vermeldt dient te worden.

Bankrekeningen, KvK-nummers, telefoonnummers, e-mailadressen en god mag weten wat je nog meer allemaal op facturen vindt… Allemaal reuze interessant en verwarrend, maar niet verplicht. De naam van de bank valt daar ook onder en heeft ook bij internationale betalingen weinig nut, het is namelijk ook uit de IBAN-code af te leiden welke bank het betreft.

Dat veel Nederlandse bedrijven het doen, wil nog niet zeggen dat er een verplichting is, het betekent gewoon dat de boekhouding niet communiceert met de afdeling communicatie en dat men gewoon doet wat anderen ook doen. Soms zie je het ook bij startende ondernemers, dat die van alles op hun briefpapier willen hebben, op mij komt dat een beetje over als een buurtsuper, die zijn IBAN gaat vermelden…

Bijdrager
    KarelWillem

Ik had het niet mooier kunnen verwoorden. :D

Bijdrager
    Rub3n

Ik heb er niet heel veel op staan

– mijn bedrijfsadres
    – website (dit is inderdaad niet echt nodig, maar ach)
    – email (dit vind ik wel handig, voor als je direct vragen hebt naar aanleiding van de factuur
    – telefoonnummers (mobiel en vast, mijn klanten weten waarom ik er 2 heb) (zelfde reden als email)
    – Bank + rekeningnummer
    – BTW en KVK nummer

Moderator
    Poezenbeest

Een btw-nummer is inclusief de B01 (of B met twee andere cijfers), die je ook op je aangites vindt… (1234.56.782.B01)

Ben wel eens een briefpapier tegengekomen met een .F01-nummer… moest erg lachen, maar heb wel om betaling vooraf gevraagd:D

Bijdrager
    Rub3n

ik weet ut:P

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.