6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    markj

Postbank internetsparen werkt niet meer na Netscape update

Net Netscape 7.1 geinstalleerd – maar nu werkt Postbank Internet Bankieren niet meer. Online Girotel werkt nog wel prima, zelfs overmaken, maar ik kom niet meer door de Sesam heen om Internetsparen te bereiken!
    Krijg eerst te horen dat de lijn niet secure is. Als ik dan toch doorga zegt-ie: Security module nog niet geladen en dan komt er:
    javascript:if (klik()) {doOK();}; false;

Mozilla doet hetzelfde.

Safari geeft na invullen gebruikersnaam en password geen sjoege en weigert gebruikersnaam te onthouden.

Explorer geeft ook: Security module is not niet geladen.
    En geeft vervolgens ook geen sjoege…

Helaas heb ik Netscape 7.0.1 al weggegooid.

Iemand tips over welke setting ik moet veranderen?

Mark

PS Reacties als:
    If it works, why fix it?
    Had je Netscape maar niet moeten updaten.
    De X-bank werkt wel.
    Bij doet-ie het gewoon (zonder idee waarom).
    …mogen wel als je het leuk vindt het nog een in te wrijven, maar heb ik helaas niet zo veel aan…

Bijdrager
    Gijs

De nieuwste Mozilla werkt wel, heb ik ergens gelezen. En anders kun je misschien nog de MRJ plugin-truc proberen. Dat wil zeggen het vervangen van deze plugin in je systeem door een vorige versie die wel werkte. Ik kan internetsparen met Mozilla 1.4 met daarin de MRJ plugin van Camino 0.7. Waarom, dat gaat mij technisch boven de pet. Maar het werkt.

Bijdrager
    cjknl

Ik heb het al eens eerder geschreven… download de beta van Mozolla X 1.5b via
    http://www.macupdate.com/info.php/id/6447
    en alles van de Postbank werkt perfekt.
    Voorheen gebruikte ik ook allerlei oudere Netscapes en Mozillas, maar deze beta is
    snel en stabiel, bijna voor alle ‘trouble-sites’ geschikt.

Succes.

Bijdrager
    markj

Mozilla 1.5b werk bij mij helaas niet.
    Krijg onderin “Applet started” te zien, en dan nog steeds de in mijn vorige meel beschreven symptomen. Heb allerlei instellingen proberen te veranderen, java enabled etc maar geen resultaat…

Ook proberen te zien welke java plugin draait, maar waar kan ik dit vinden?

Mark

Bijdrager
    cjknl

Zonder te pretenderen dat ik er wat van af weet…
    (onlangs geswitched van W98 naar 10.2.6), maar
    voordat ik die M X 1.5b downloadde, heb ik bijna
    alles wat naar Netscape en Mozilla ‘rook’ verwijderd.
    Ook de snelkoppelingen die verwezen naar de Postbank
    en andere ‘probleem’ sites.

Het enige wat bleef was de oude Mozilla 1.2.1 waaroverheen
    ik die 1.5b schreef.
    Daarna nog wat kleine aanpassingen in de preferences.

Het ‘draait’ echt heel goed en is snel en stabiel.
    Nu gebruik ik meer M X 1.5b dan de nieuwe Safari 1.0

Succes.

Bijdrager
    markj

Alle netscape spullen weggegooid, alle mozilla ook, voor zover als lukt. Sommige dingen zegt-ie dat ik niet mag weghalen. Iemand een manier om dit toch te doen, bv in de terminal? In de terminal met “find” kan ik ze niet vinden…. Met sudo rm zou ik ze dan naturlijk wel moeten kunnen verwijderen.
    Maar toch maar mozilla 1.5b weer erop gezet – nog steeds zelfde probleem.

Uit arrenmoede maar Netscape 7.0 geinstalleerd, en krijg alleen een .smi.bin file. Na weghalen .bin kan ik die installeren en kom ik zowaar internetsparen weer binnen…maar kan ik geen transacites doen! Tenminste de inlegpagina blijft maar “loaden”.
    Nu nog kijken of girotel nog werkt (als ik mijn codes tenminste nog kan vinden want die zijn met de opschoning natuurlijk ook uit het geheugen van de eMac verdwenen).

De combinatie Postbank en mijn drang om de nieuwste Netscape te hebben heeft me weer een aantal uurtjes onnodig werk verschaft…
    Mijn andere (Spaanse) bank werkt altijd perfekt met een willekeurige browser.

Mark

PS Even een update: Girotel en internetsparen doen het weer ok na downloaden Netscape 7.01…

Groeten van Mark “If something works I’ll promise never again to fix it” J.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.