8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Frank ter Braak

(Post) Print Problemen met Jaguar

Ik heb twee mac’s één met OSX 10.2.4 en één waar sinds kort OSX 10.2.4 server op zit.
    Met deze laatste kan ik niet goed meer printen op mijn Apple Laserwiter12/640 PS. Beiden gebruiken dezelfde versie Afdrukbeheer (2.3) en hetzelfde printerbestand 12/640 PS v.1015.115
    Wie weet waar dat aan kan liggen? En waar vind ik de bestanden die met printen te maken heb, misschien zou ik ze van de een over kunnen zetten naar de andere. Of kan ik de printer bestanden opnieuw installeren (misschien is er toch iets fout gegaan).
    Of snap ik nog niet goed hoe anders de server versie in gebruik is?

Frank

Bijdrager
    artimachead

Hmmm… beetje onduidelijk wat je bedoeld.
    Maar alle kleine beetjes helpen wellicht.

Optie 1:
    Kijk in Printerlijst of de printer er tussen staat, zo ja, selecteer de printer en gebruik “Toon info” om de instellingen te controleren.

Optie 2
    Documenten van de printers vindt je als volgt:
    Bibliotheek>Printers>PPDs tenminste voor een netwerk-printer een goede optie om daar handmatig de PPD in te slepen en met de eerste optie de instellingen te maken.

Misschien heb je er wat aan, sterkte.

Bijdrager
    Frank ter Braak

Ik had de opties zoals bij 1 goed ingevuld maar toch meld hij fouten tijdens printen.

Ik kon de “Bibliotheek>Printers>PPDs” map wel vinden. Twee zelfs één daarvan in de thuismap maar ik vind daarin niet de Apple printers maar wel alle andere merken (in 14 verschillende talen zelfs).

Waar staan dioe apple printerbeschrijvingen dan, ik hoop dat ik die vind en dat het foutje daar in zit.

Frank

Bijdrager
    artimachead

Dit misschien wat je zoekt

Systeem>Bibliotheek>Printers>PPDs>Content>Recourses>nl.lproj

Trouwens appeltje F doet ook wonderen om ze te vinden.

Bijdrager
    Frank ter Braak

Het vervangen van de printerbestanden hielp helaas niet.
    Ik heb OSX server systeem met de installer bijgewerkt maar ook dat maakte niet uit.

De foutmelding van de Print Centre was trouwens:
    “can’t open PSStream for stdoutERROR:pict wp stop-”
    Ik print overigens vanuit FilemakerPro 6

Nu ga ik maar proberen de standaard versie van Jaguar erop te zetten en kijken of dat beter gaat want aan een server die niet kan printen heb ik ook niks.

Ik installeer middels een “archiveer” methode, de huidige systeemmap wordt dan in een aparte map gezet waar je overigens niet meer mee op kan starten. Hoe zou je dan toch makkelijk terug kunnen als je dat wilt?

Frank

Bijdrager
    artimachead

Ik ben geen technicus maar, zit er een afbeelding in het stukje FileMaker. Een TIFF bestandje of zo?

Bijdrager
    Frank ter Braak

Er zit inderdaad een afbeelding in. Maar het gekke is dat ik het van deze komputer wel kan en de andere problemen heeft.

Frank

Bijdrager
    artimachead

FileMaker is niet altijd even goed met het printen van afbeelding. Al heb ik nog geen ervaring met FM 6. PSStream zegt volgens mij dat er geprobeert wordt een Postscript file te printen. Het kan een printer instelling zijn. Op de ene machine Postscript L2 andere PS L3.
    Maar goed dat is van mijn kant ook maar een gokje. Als dit het niet moet je even afwachten of andere gebruikers een beter idee hebben.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.