4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    wido

Positie venster in Word 2011

Beste mensen,
    Vandaag heb ik Office 2011 ge├»nstalleerd. Het ziet er mooi uit, maar ik loop tegen een eigenaardigheid van Word op die ook al in versie 2008 zat; namelijk dat het venster altijd tegen de linkerkant van mijn scherm staat. Omdat ik werk op een redelijk grote iMac staat het venster dus dan altijd scheef voor me. Ik kan het wel naar het midden slepen, maar als ik het document heb gesloten en weer open… staat het weer links.
    Is er in Word 2011 een truc om het venster altijd midden op het scherm te houden?
    Alvast bedankt voor de hulp.

Bijdrager
    senyo

De makkelijkste oplossing die ik kan bedenken is gewoon het venster van Word schermvullend trekken. Word onthoudt de venstergrootte, dus hij start dan de volgende keer schermvullend op, met je document dus in ’t midden.

Anders zou ik het niet weten, maar even je venster verslepen is ook niet zo’n grote moeite toch?

Bijdrager
    wido

Bedankt voor de reactie.

Anders zou ik het niet weten, maar even je venster verslepen is ook niet zo’n grote moeite toch?

Nou, als je dat tig keer op een dag moet doen, gaat het vervelen hoor. En schermvullend heeft weer als nadeel dat je – bij een document met meerdere pagina’s – je altijd meerdere pagina’s ziet. En dat wil ik niet.

Bijdrager
    CedricH

Zolang je het programma niet stopt onthoudt hij waar je je venster zet op mijn iMac. Op een MacBook (Pro) kan je het programma nog schermvullend zetten maar op een iMac is dat een beetje verspilling vind ik persoonlijk.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.