4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    FloorvN

Portforwarding lukt niet met Airport Extreme

Hoi Allemaal,

Al enige tijd ben ik bezig om portforwarding werkende te krijgen voor meerdere apparaten binnen ons huis naar buiten..
    Netwerk bestaande uit :
    – Airport Extreme Beneden 802.11N 4de generatie (mainrouter is gekoppeld aan UPC EPC3212 modem welke in Brugmodus staat
    – Airport Express 802.11N 1ste generatie (Bedraaid aangesloten op geluidssysteem in onze woonkamer)
    – Airport Express 802.11G 1ste generatie (Bedraad is aangesloten op een slaapkamer via RJ45)
    – Airport Extreme 802.11N 2de generatie (aangesloten bedraaid op airport extreme beneden, via RJ45 en staat in brugmodus)

de firmware van alle toestellen staat op de meest recenste versie.

Het poortforwarden voer ik uit op onze mainrouter de airport extreme beneden, dan gaat hij niet door naar buiten.
    Bijv. ik voeg FTP toegang toe op vast IP 10.0.1.60, welke onze lacie NAS is.
    En als ik bijv. de website http://www.canyouseeme.org gebruik om de poort te testen staat hij dicht..
    Het vreemde is dat poort 3389 voor Windows remote desktop altijd werkt, ook als ik deze koppeling niet toevoeg in de router..

Ik heb gelezen op diverse plekken dat je eerst een DHCP reservering moet doen voor het gewenste apparaat, en daarna een port forward moet doen naar dat IP adres.
    Dit ook geprobeerd maar helaas zonde succes..

Activeer NAT-Poortkoppelingsprotocol (NATPMP) staat aan, alsmede heb ik de standaard host getest met diverse Ip adressen.
    Momenteel staat deze op 10.0.1.1 wat de airport extreme beneden is..

Ik weet even geen raad meer.
    Onze modem heeft geen opties tot Firewall mogelijkheden, of andere opties voor routeringen..
    Hij kan enkel in brugmodus het internet doorgeven aan de eerst aangesloten router..

Zou iemand mij kunnen helpen,

Dank alvast !

Ik post ook nog even wat foto’s voor wat extra informatie

Bijdrager
    SunKeeper

Welk protocol moet er naar buiten, voor welk soort dienst?

Is dit al opengezet bij je provider? De laatste jaren zetten providers niet-gebruikte poorten dicht en moet je bellen om het open te laten zetten.

Bijdrager
    FloorvN

ik wil enkele protocollen naar buiten, o.a FTP poort 21..

Ik zal ook eens mijn provider UPC vandaag eens bellen..

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.