23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:

Bijdrager
    sam8

Portfolio maken

Hallo iedereen!

Ik studeer interieurvormgeving en om mee te kunnen doen aan de selectie om volgend academiejaar op Erasmus/uitwisseling te mogen gaan, moeten we een portfolio maken met ons beste werk in.

Nu is mijn vraag, hoe pak ik dat het best aan qua lay-out, type drager,…? Welk programma gebruik ik best?
    Alle mogelijk tips, inspirerende voorbeelden en verdere info is zeer welkom!!!

Thanks!

Bijdrager
    Dr. Maddox

Bijdrager
    Barrix

Hmmm, ik ruik hier luiigheid, je studeert interieurvormgeving en je weet nog niet eens een portfolio samen te stellen?
    De vragen die je stelt vind ik beschamend…dit hoor je al te weten en anders zijn er medestudenten (van oudere jaars) die je kunnen helpen met tips. Vooruit toch nog een tip: denk aan powerpoint of vergelijkbaars Keynote. Een layout maken is nu typisch jouw pakkie aan interieurvormgever in spé! brrr…

Bijdrager
    sam8

Excuseer maar dit heeft niets met luiheid te maken. Een deftig portfolio is volgens mij niet zomaar iets dat je in pp of keynote samenstelt. Die samples kan iedereen gebruiken waardoor verschillende mensen met een qua lay-out gelijkaardig portfolio kunnen afkomen. Ik wil een kwalitatief hoogstaand portfolio en daarom vraag ik hier naar tips bij mensen die daar ervaring mee hebben.
    Ik vraag toch niet, maak dat portfolio voor mij? Dat zal ik heus wel zelf doen hoor. En grafisch werk is iets heel anders dan interieurvormgeving.

Bijdrager
    knrd

Moet dit een digitaal portfolio worden of mag het ook in een boek?
    Een oud klasgenoot van mij ging naar de kunstacademie en die heeft toen een portfolio boek gemaakt.
    Hier hadden ze een goede reactie op..

Paar voorbeeldjes:

Gewoon beetje creatief in elkaar steken dan komt het wel goed over lijkt mij:)

En als het een digitaal portfolio moet zijn dan kun je hier is naar kijken: