28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    Tensen

Portfolio (foto's) tonen op iPad?

Ik heb een portfolio wat ik graag aan klanten wil laten zien op mijn iPad 1. Dit bestaat alleen uit foto’s.
    Het bestaat het vele categorieën, daarom is het handig als ik mappen kan aanmaken, met daarin ook weer mappen.
    iPhoto is daarom niet geschikt.

Wie weet er een goede, eenvoudige app om mijn foto’s te tonen??
    Liefst gratis:)

Alvast bedankt!

Bijdrager
    stavos

Waarom is iPhoto niet geschikt? Als je het idee van mappen nou vertaalt naar albums, kom je een heel eind volgens mij..

Bijdrager
    Tensen

In het Album moet weer een sub-album kunnen, maar daar in weer een sub-album.

Bijdrager
    Tensen

en volgens mij kan dat niet in iPhoto?

Moderator
    unSOUND

In iPhoto kan het prima, maar jij bedoeld niet iPhoto, maar de Foto’s App van de iPad.

Ik heb dat op de iPad opgelost met albums met prefixen. Dus een album begint met de eerste 3 letters van het genre, gevolgd door de naam. Dan staat alles ook mooi gecategoriseerd.

Bijdrager
    stavos

Dat is wellicht een hele logische indeling voor je portfolio, maar is dat niet heel onvriendelijk voor klanten? Die blijven namelijk heen en weer bladeren tussen allerlei mappen, die weer in mappen zitten en zelf ook weer allemaal mappen hebben.. 1 overzicht met categorieën lijkt mij een stuk duidelijker en klantvriendelijker. Zeker op een iPad.

Bijdrager
    Tensen

Ja klopt ik zeg het verkeerd.In iPhoto kan het wel maar als ik het synchroniseer neemt ie die mappen niet mee in de Foto’s App.

Maar als ik die namen allemaal moet veranderen wordt dat niet overzichtelijk. Er moeten aardig wat mappen in komen namelijk.

Moderator
    unSOUND

Dan kom je eigenlijk uit op een App als Filebrowser, maar die heeft geen thumbnail overzicht zoals de Foto’s App, maar kan wel een slideshow geven…

Bijdrager
    Tensen

Het gaat om twee verschillende bedrijven, met verschillende afdelingen met daarin vele categorieën. Dus dan is het wel overzichtelijk als ik meer mappen kan maken.

Bijdrager
    stavos

En online? Door middel van een website kun je die structuur wel aanbrengen. Dat is ook goed te bekijken op een iPad en daarnaast ook toegankelijk voor klanten wanneer ze die iPad niet meer in handen hebben.

Bijdrager
    Tensen

Ja het portfolio staat al op een website maar ik wil ze ook op de iPad zelf hebben. En gewoon met een makkelijke App als het kan.

Bijdrager
    maartenvt

Ooit gezocht op portfolio in de app store, ik zie daar wel wat apps staan namelijk
    bijvoorbeeld http://itunes.apple.com/nl/app/portfolio-for-ipad/id384210950?mt=8

Bijdrager
    Tensen

Ja die had ik ook gevonden.
    Ik ben helemaal niet bekend met de iPad, maar ik had toch echt gehoopt dat zoiets eenvoudigs op een gratis manier kan.

Bijdrager
    Tensen

en het zou jammer zijn als ik een app koop wat veelte uitgebreid is voor wat ik wil.

Moderator
    unSOUND

Als het voor klanten is heb je dat toch zo terugverdiend ?

Bijdrager
    Tensen

Ja dan wel. Maar het kan dus niet anders?? Anders doe ik dat gewoon maar ik ben niet thuis in die apps.

Bijdrager
    maartenvt
    Tensen op 20 januari 2012

en het zou jammer zijn als ik een app koop wat veelte uitgebreid is voor wat ik wil.

Wat het kan staat perfect hier http://ipadportfolioapp.com/ omschreven toch?

Moderator
    unSOUND

Photo sort is een stuk goedkoper, en lijkt al te voldoen:

http://itunes.apple.com/nl/app/photo-sort-for-ipad-organize/id369610590?mt=8

( Gevonden door met Google te zoeken op iPad pictures subfolders )

Bijdrager
    Tensen

Oke dit lijkt een mooie App. Weet iemand nog een gratis App?

Moderator
    unSOUND

http://itunes.apple.com/nl/app/jpeg-zoom-lite/id353715401?mt=8

Is een lite versie, maar wellicht is dat al genoeg ?

Bijdrager
    Tensen

Ik denk dat JPEG lite niet echt geschikt is eigenlijk.

Bijdrager
    MacSchulz

Minimal folio is top

Bijdrager
    Tensen

bedankt voor je reactie. Weet je ook of het mogelijk is om submappen/subalbums aan te maken? dat zie ik zo nergens staan.

Moderator
    unSOUND

Ik denk dat JPEG lite niet echt geschikt is eigenlijk.

Want ?

Bijdrager
    Tensen

Is Jpeg zoom niet om high res foto’s mooi te kunnen inzoomen? En niet om vele mappen in mappen te ordenen.

Bijdrager
    MacSchulz

hier een demo van minimal folio, kan denk ik precies wat jij wilt http://vimeo.com/14881899

Moderator
    unSOUND

Is Jpeg zoom niet om high res foto\’s mooi te kunnen inzoomen? En niet om vele mappen in mappen te ordenen.

Mag ik hieruit concluderen dat je de beschrijving van de App niet helemaal hebt gelezen ?:wink:

– Organize your photos in albums/folders with no limit to the number of files and subfolders

Bijdrager
    Tensen

hmm niet goed gelezen, thanks kga even kijken.

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.