13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    iJack

Portable schijf lezen met de iMac en windows….

Ik wil een externe firewire drive zowel op m’n iMac kunnen gebruiken als op m’n (windows) laptop. Wat is de beste manier hiervoor? Gebruik ik het Mac of windows bestandsysteem? Wie kan wat het makkelijkst lezen?

Bijdrager
    cabbie

Ik meen wel eens ergens gelezen te hebben dat Mac OS X wel windows harde schijven kan lezen, maar andersom kan niet. Dat zou dus Windows suggereren. Ik zou ff op google kijken.

Standard Disclaimer.

Bijdrager
    Flipstra

je moet je schijf op de windows machine formateren naar FAT32 dan is hij op beide machines te gebruiken. FAT32 wordt niet ondersteund in OS 9

Bijdrager
    cabbie

Thanks Flipstra! Dat was-t-ie.

Bijdrager
    iJack

ok, de schrijf dus FAT32 formatteren, ga ik doen. Als ik de schijf aan de Mac laat hangen, kan ik ‘m dan ook via m’n netwerk benaderbaar maken vanaf een windows machine?

Bijdrager
    iJack

Ok, schijf is FAT32 geformatteerd en toch niet te lezen op de mac… De melding die ik krijg is: U hebt een schijf in de computer geplaatst die volumes bevat die niet in mac os x kunnen worden gelezen. Klik op initialiseer om de onleesbare volumes te gebruiken. Klik op ga door als u door wilt gaan met de schijf in de computer….

wat doe ik verkeerd?

Bijdrager
    jackgr

volgens mij moet je ‘m aan de windows hangen en met de mac benaderen via het netwerk

Bijdrager
    iJack

ok…. dan eerst proberen m’n netwerk aan de praat te krijgen… ;-(

Bijdrager
    jackgr

dat is een eerste vereiste ik heb het zo geprobeerd met een la cie en het ging goed

Bijdrager
    iJack

bedankt! Ik stort me eerst op m’n netwerk en dan ga ik wel met m’n maxtor dv 5000 aan de slag (200 Gb)…

Bijdrager
    Flipstra

OSX ondersteund geen FAT32 schijven groter dan 128 GB, om jou schijf van 200G te mounten moet je ‘m opdelen in 2 partities.
    kijk hier:
    AppleCare Knowledge Base

succes

Bijdrager
    iJack

stom, stom, stom… ik wist het…. ok, bedankt, ik ga het weer proberen…

Bijdrager
    cabbie

dat had ik ook wel kunnen weten. Stom.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.