6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    matgelakt

portabel opname-gebeuren … in dubio … graag ervaringen

Hallo,

Twee maanden geleden heb ik een powerbook (1,5 ghz, 1,25 ghz ram) gekocht en ik begin
    al vrij aardig overweg te kloten met logic express. Nu wil ik mijn bands opnemen in logic, alvorens er
    virtual instruments en vocalen overheen te leggen. Het doel is een redelijk geluid voor een portabele studio.

Ik heb wel ervaring met opnemen, maar ben er niet helemaal uit wat voor interface ik moet aanschaffen.
    Ik twijfel tussen de m-audio fw410, z’n grotere broer fw1814 en de Tascam 1082.

Heeft iemand ervaringen met bovenstaand in combinatie met logic of anders: wat gebruiken jullie zelf in de catagorie draagbaar met genoeg sporen voor een band?

Graag reacties en ervaringen

Bijdrager
    GIJay

De motu ultralite is zeker ook een goed alternatief.

Bijdrager
    joostovermars

Motu heeft ook een nieuwe interface met 8 mic preamps, die je zeker wilt hebben als je een band wilt opnemen. goedkoper en zeker geen slecht alternatief is Presonus met de firepod. duurder en aanmerkelijk beter is de Onyx serie van Mackie.

ga in ieder geval voor 8 pre amps. kun je drums, bas en gitaar in 1 keer live opnemen en thuis keys en vocals erbij doen. koop een externe HD voor de audio.

Bijdrager
    matgelakt

Maar als ik het goed heb heeft de ultralite van motu slechts de mogelijkheid tot het opnemen met 2 mics/instrumenten tegelijk, en het wordt al snel minder makkelijk mee te nemen als je er een extra kast met preamps via adat aan moet hangen.

Bijdrager
    MaartenB

FirePod is een mooi ding, en in Duitsland ‘slechts’ 500 euro, met een LE versie van Cubase erbij!

Bijdrager
    Yoeran

heb er weinig verstand van hoor, maar kan je bijvoorbeeld met de Miglia Harmony Audio (te koop in Apple Store) ook meerdere instrumenten opnemen en elk instrument dan een eigen track toewijzen? Tenminste daar hebben jullie het ook over toch?:P

Ik gebruik trouwens Ableton Live Lite 5 en ik hoef niet de hoogste kwaliteit.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.