6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Clavata

Port Forwarden 5900 Time MAchine

Beste mensen,

Al een tijd ben ik bezig om mijn imac te bedienen vanaf mij ipad. Echter lukt dit nog niet.
    Ik heb RDP en VNC gedownload, beide werkt dit niet. Mogelijk komt dit doordat mijn poort 5900 niet open staat in mij router.
    Ik krijg bij VNC steeds de melding: ‘Wrong Password’.

Twee vragen: Is het probleem inderdaad dat ik mijn poort open moet zetten? Is dit niet het geval, hoe kan ik dit probleem dan aanpakken, wat moet ik doen?

Ik heb al gezocht op internet, maar kan niks vinden over hoe ik een poort open kan zetten.

Graag hoor ik van jullie, je zouden me enorm helpen, zit al een tijd tegen dit probleem aan te hikken!

Mvg,
    Guido

Bijdrager
    Clavata

Ook zie ik vaak andere icoontje staan bij het airport-configuratieprogramma staan dan dat ik op me beeldscherm zie. Ik heb dan ook versie 6.1. Soms staat er gemeld dat er versie 5.6 is vereist. Hoe kan ik deze versie terug krijgen of hoe moet ik hier verder mee aan de slag?

Bijdrager
    Bodevinaat

Wrong password lijkt me geen poortprobleem toch? Op de iMac moeten wel een aantal zaken geactiveerd worden wil een en ander werken. Tip: kijk eens bij ‘Delen’ in ‘Systeemvoorkeuren’.

Daarnaast, wil je je iMac bedienen vanaf een extern WAN of intern LAN? Bij het laatste hoeft er dus GEEN poort open te staan maar moet je Mac de juiste opties aan hebben staan (zie hierboven). Bij bediening vanaf een extern IP adres moet de VNC poort geforward worden naar je interne (en hopelijk vaste) IP adres van je Mac….

Bijdrager
    Clavata

Bedankt voor je reactie.

Op een aantal sites kon ik lezen dat het onder andere een poort fout kon zijn. De andere mogelijke problemen heb ik opgelost.

Immers ik moest mijn schermindeling inschakelen. Deze heb ik dan ook ingeschakeld en beveiligt, met hetzelfde wachtwoord als voor de VNC.

Op dit moment wil ik het alleen via LAN werkend krijgen, als dit werkt en bevalt wil ik het ook kunnen gebruiken in een WAN. Daarnaast is een vaste ip adres toch redelijk snel gemaakt? Want ik heb deze optie voorbij zien komen, of krijg ik dan weer problemen met andere apparaten?

Bedankt weer

Bijdrager
    Bodevinaat

Als je alleen via LAN wil werken heb je geen port forwarding nodig. Vast IP adres kun je kiezen in de netwerksettings (vast en dan zelf IP adres invoeren bijv 192.168.1.254, dus via DHCP uitzetten). In de router 254 wel reserveren, mocht er ooit zo’n hoog nummer worden uitgegeven. Echter, dit heb je alleen nodig bij WAN aansturing (de poort forwarding).

Alle andere apparaten hou je op DHCP.

Bijdrager
    Clavata

Prima, maar ik wil het nu alleen via LAN proberen.

Wat moet ik doen zodat mijn beeldscherm goed gaat communiceren met de VNC?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.