13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    vincent136

popserver wordt geblokkeerd, hoe te omzeilen?

Ik heb het hier wel eens ergens zien staan maar kon het niet vinden, ik zit met het volgende:

Op school werkt het programma mail niet. Ik heb een gmail account en kan op school alleen mailen via webmail, wat nogal hinderlijk is, omdat de inkomende mail via Mail komt. Ik kan ze dan niet beantwoorden maar moet het hele bericht weer kopiƫren naar webmail, enzovoort.

Het netwerk blokt dus uitgaande berichten/pop servers.

Kan ik dit omzeilen ?

Bijdrager
    Jeroen-W

Dat klinkt als een streng geconfigureerde firewall. Als de afdeling systeembeheer haar werk goed heeft gedaan zal het niet lukken deze te omzeilen.

Bijdrager
    The JM

Dat is bij mij op school ook. Ik kan mijn Gmail alleen maar ontvangen, niet verzenden. Daarnaast heb ik ook nog een paar e-mailadressen van mijn domeinnamen en die worden volledige geblokkeerd.

Mij is het nog niet gelukt om deze beveiliging te omzeilen.

Inactief
    Anoniem

Dus het is bij jou heel anders dan bij de TS.

Ik zou het eens proberen via IMAP, maar redelijke kans dat die ook dicht zit. Dan kan je het nog proberen via IMAP SSL.

Bijdrager
    The JM
    ”Beakerflo”

Dus het is bij jou heel anders dan bij de TS.

Ik zou het eens proberen via IMAP, maar redelijke kans dat die ook dicht zit. Dan kan je het nog proberen via IMAP SSL.

Volgens mij ervaar ik precies hetzelfde.

Inactief
    Anoniem

Ik zit weer niet op te letten.
    Sorry.
    Het gaat om de uitgaande mail.

mopper.
    Inderdaad heb je dan een probleem. Want ik gebruik de Gmail SMTP server als ik geen enkele andere SMTP server kan gebruiken. Als je zelfs niet met deze kan mailen, dan is mijn oplossingsboekje redelijk leeg.

Wat je nog kan vragen is aan een systeembeheerder wat de mailserver is (of uit de instellingen van je mailclient op de schoolpc halen) en dan proberen die als uitgaande server te gebruiken. Eventueel autoriseren met je school-id en zaken.

Inactief
    Anoniem

Welke school eigenlijk?

Bijdrager
    vincent136

Aha, oke. Moeilijk dus… ik zit op het Windesheim, ze hebben met 18000 leerlingen de boel vast goed dichtgespijkerd. Torrents werken ook niet, peer2peer netwerken ook niet..

Bijdrager
    The JM

De PC’s op school zijn niet geconfigureerd om mail mee te verzenden, dus daar kan ik geen info uit halen.

Ik zit op Hogeschool Zuyd, Heerlen.

Inactief
    Anoniem

Ik zag dat Windesheim ook hier voor kwam;
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=64501&sid=6e4290b01eedef134bb733c23a6dabd3

Maar ook geen oplossing.

Hogeschool Zuid is ook een uitdaging…….
    Als je geen mail kan versturen vanaf de gewone pc’s dan is het waarschijnlijk dat het ook niet via eigen mee gebrachte pc’s (of macs) kan.

Bijdrager
    mhrenes

Misschien is een HTTP-Tunnel een oplossing?

Bijdrager
    The JM

En hoe doe je dat dan?

Bijdrager
    mhrenes

Op je Mac installeer je de HTTP tunnel client. Die verpakt het verkeer in HTTP requests.
    Op een externe server staat de tunnel server en die pakt ze weer uit en forward ze naar het noodzakelijke IP adres en port.
    Inkomend verkeer volgt de omgekeerde route.

Er is een webservice die de server levert.: http://www.serfish.com, ik heb het zelf overigens nooit gebruikt.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.