8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    lenyonemorething

popcorn hour A400

Sinds kort ben ik in het bezit van een popcorn hour A400 en nu lukt het me niet om te streamen vanaf de Imac. Ik heb wel beeld via internet, maar kan geen films van mn Mac bekijken. Zit een harde schijf in de pch en ik heb deze ook via instellingen geïnstalleerd. Op de mac zie ik wel dat SAMBA gedeeld is en ook verbonden is. Als ik via netwerkmedia op de pch SHARE bekijk, wordt er om een gebruikersnaam en ww gevraagd. Wat ik ook invoer, ik krijg steeds de melding; inloggegevens onjuist… Wie kan mij op weg helpen?

Bijdrager
    computer space

Wil je streamen of gewoon de mac als netwerkschijf gebruiken?

Bijdrager
    lenyonemorething

Ik wil streamen. Het probleem is het volgende: ik heb en apple TV maar die kan niet op de gewone tv aangesloten worden. Dus een popcorn hour voor die ruimte gekocht. Nu hoef ik de films dus niet meer om te zetten naar MP4 (waar ik dan weer heel blij van word), maar een AVI bestand zo naar de pch streamen … (dat was het verkoop verhaal).
    Ik moet denk ik wat instellingen op de Mac aanpassen, maar dat is voor mij onbekend terrein, vandaar mijn oproep…

Bijdrager
    TheBigZ
    lenyonemorething op 08 november 2014

Zit een harde schijf in de pch en ik heb deze ook via instellingen geïnstalleerd.

Lukt het je wel om een bestand vanaf de Mac op de HD in de PCH te zetten?

Bijdrager
    lenyonemorething

Ik zou niet weten hoe dat moet… in ieder geval niet via knippen/kopieren en plakken op de mac….

Bijdrager
    Claudia9

Gebruikersnaam = nmt
    Wachtwoord = 1234

Verder kan ik je ook niet echt helpen. Ik heb zelf ook een PCH A400 maar het is al een hele tijd geleden dat ik hem heb geïnstalleerd. Weet helaas niet meer hoe ik alles voor elkaar heb gekregen toen, maar ging makkelijker dan ik van te voren had gedacht.

Bijdrager
    lenyonemorething

Nee, nog geen beeld vanaf de mac… ga nog maar verder googlen, bedankt voor je reacties

Bijdrager
    lenyonemorething

Inmiddels heb ik NFS geïnstalleerd.
    Via google kwam ik er achter dat dit evt een mogelijkheid kan zijn om wel de bestanden te kunnen delen en:
    Inderdaad, het werkt!
    Wellicht zijn er meer mensen met dit probleem, dus doe er je voordeel mee.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.