9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    J-peters

Popcorn hour A-400 media streamen vanaf Mac Mini

Hallo,

Kan iemand mij (met beperkte netwerkkennis) uitleggen hoe ik een share aanmaak vanaf de popcorn naar de Mac mini of andersom?
    Nu is dat ‘opgelost’ met Plex server, maar ik vraag mij sterk af of je niet een share kunt aanmaken op de Mac mini waardoor de Popcorn de films kan streamen. De Popcorn is hardwired aangesloten, en de Mac mini nu nog via wifi.

Alvast bedankt voor een reactie.
    Grt,
    Jan

Aanvullende info:

Beschikbare protocollen volgens handleiding:

Protocol
    Samba
    NFS
    NFS TCP

Windows computers and most NAS devices use Samba by default. It can also be used on MAC and Linux based devices
    The NFS protocol offers faster network transfer speeds however not every device supports it. Please refer to your devices’ network share settings
    NFS over TCP/IP transport

Network Share Information
    IP/Host Name Share Folder Share Name Username Password
    Enter the IP address or host name of the device that you are connecting
    The name of the network share that you are trying to access
    The display name for this network share in the Popcorn Hour’s Network devices list
    If your network share requires a username and password please supply it here
    If your network share requires a username and password please supply it here

Bijdrager
    KarelWillem

Doe voor de lol eens een Popcorn Hour zoekactie op dit forum.:)

Popcorn Hour en Mac problemen

Er zijn topics genoeg waar je zielsverwanten met deze problemen zult vinden.

Bijdrager
    lenyonemorething

Ik heb het met NFS gedaan en dat blijkt te werken!

Bijdrager
    J-peters

Beste Lenyonemorething,

Op mijn mac mini draait Plex Server, dus daar wil ik vanaf de popcorn films vanaf streamen.
    Dus de vraag is, hoe regel ik dat? NFS?

Groet,
    Jan

Bijdrager
    TheBigZ

Je kunt zelf handmatig de NFS server aanzetten op je Mac mini: http://wiki.wdlxtv.com/Sharing_from_OSX

Als je dat te lastig vindt, kun je er ook een hulpprogramma voor gebruiken: http://www.bresink.com/osx/NFSManager.html

Op de PopCorn Hour (9.5.1 Add NFS Share, p.31) maak je dan verbinding naar je Mac via NFS:
    nfs://naamvanjemac/gedeeldemap/

Bijdrager
    J-peters

Hoi,

Het lukt me niet om de verbinding tot stand te brengen.
    Voeg ik een share toe via NFS, vul alles in (naar beste weten) en dan zegt ‘ie “Share bestaat niet meer”
    Ik heb al je link’s gevolgd.

Durf je het aan om een keer in te bellen via Berichten? Zodat je mee kunt kijken wellicht?

Groet,
    Jan Peters

Bijdrager
    J-peters

Beste allemaal,

Mijn ervaring is nu als volgt:

Ik heb NFS Server aangezet op de Mac Mini en ik heb de download folder gedeeld. (iedereen lezen en schrijven)

Vanaf de Popcorn wordt de share zelfs gezien! Alleen krijg ik, als ik ‘in’ de folder wil kijken, de volgende foutmelding:

ER IS EEN FOUT OPGETREDEN, UW VERZOEK KAN NIET WORDEN UITGEVOERD, (ERR 911)

Volgens mij ben ik er bijna, maar toegang krijgen tot de folder ho maar.
    Kunnen jullie nog eens meedenken s.v.p?

Groet, Jan

Bijdrager
    J-peters

All, het is inmiddels gelukt een verbinding te leggen tussen de popcorn A400 en mijn Mac mini.

Het gebruikte protocol is NFS en ik kan steeds ongeveer 10 minuten naar een film/serie kijken, alvorens het beeld bevriest.
    Herstarten van de Popcorn levert geen oplossing, wel uitloggen uit de Mac mini en opnieuw aanloggen. Dan weer 10 minuten kijken.

Provider: KPN Glasvezel 100mbit
    Router: Time capsule 2 TB
    Popcorn: Bedraad aangesloten via switch (daar zitten ook mijn versterker op, Xbox, KPN tv kastje.
    Mac mini via wireless, wel via het 5 ghz kanaal.

Deze configuratie deed het tot voor kort prima via Plex op de Mac Mini. Nu had ik daar problemen mee, en ben nu overgestapt op NFS.

Iemand een idee?

Groet, Jan

Bijdrager
    lenyonemorething

Hallo Jan,

Ja, dat probleem herken ik inmiddels… Ik ben nog zoekende naar een oplossing, maar dat wil niet zo lukken. Ik moet zelfs de stroom van de popcorn afhalen om weer beeld te krijgen, dat is echt geen plezierige manier van streamen.
    Dus ik had het even los gelaten.
    Sorry, daar heb je niet zoveel aan, maar zodra ik een oplossing weet zal ik het plaatsen! Succes tot zover.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.