29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    Appleseed

Popcorn Hour A-110 i.c.m. Mac

Gezocht: Gebruikerservaringen i.c.m. Mac computers en Airport Extreme van dit networked media tank apparaat.
    Ook ervaringen met de optionele wireless n adapter gezocht.

[URL=http://imageshack.us][/URL]

Tot zover deze wiki gevonden:
    http://networkedmediatank.com/wiki/index.php/NMT_for_Mac_users#Setting_Up_NFS_Share_in_Leopard_to_be_used_on_the_NMT

Bijdrager
    diedbaas

Gebruik het ding een paar maanden icm met mn macbook. Heb de PCH wel bedraad aangesloten op mn speedtouch router, en het werkt allemaal perfect! Heb er wel zelf een 500GB schijf ingezet, zodat je er ook mee kan downloaden.
    Het wijst zich heel erg vanzelf, het apparaatje aansluiten, software update uitvoeren als je ‘m hebt. Vervolgens myIhome installeren op je mac (dan stream je via het http protocol, wat het snelste werkt. Sneller dan gewoon ftp of smb). Je kunt dan met je PCH alles benaderen wat in je films, muziek, foto mappen staat.

Als je problemen hebt moet je het maar laten weten!

Bijdrager

Ik heb hem ook sinds een paar weken. Ik heb hem ook bedraad in een netwerk hangen. Ik heb er een 1TB disk in gezet (alweer voor 500gb vol) en ik benader hem via smb toegang. Voldoet voor mij prima. Ik ben er erg content mee. Ik merk alleen dat niet alle VIDEO_TS mappen het doen. Schijn aan de bitrate te liggen. Bij de blueray bestanden .m2ts (in de map Stream) is het jammer dat de ondertiteling niet werkt. Enfin ik mag niet klagen want voor de rest werkt hij super!

Bijdrager
    Donnie Darko

Ik heb de A100 al bijna een jaar en werkt prima met de Mac!

Streamen vanaf de Mac Pro i.c.m. MyIhome werkt als een trein.
    Zelf gebruik ik de torrent en nieuwsgroepen functie niet maar gebruik een Sharkoon.
    Inmiddels al 2 schijven van 1 TB vol en de derde komt eraan…

Alles werkt als koek en ei. Zeker een aanrader en in tegen stelling tot vergelijkbare spelers een koopje.
    Ik overwoog eerst een TVIX aangezien deze meestal goed uit de test kwam bij diverse bladen en reviews,
    maar die is naar mijn idee niet (veel) beter dan de popcornhour en leest ook geen Mac schijven (journaled).
    Een popcornhour slikt echt alles, van VIDEO_TS tot de .m2ts-bestanden van de blu-rays.

Daarnaast is er een levendige gezellige community online en komen er met enige regelmaat firmware-updates.
    Succes met je keuze, je zal er geen spijt van krijgen.:D

Bijdrager

Hoi Appleseed, ik heb even met Toast de Video_TS die niet gespeeld konden worden omgezet naar .toast en van daar uit naar .iso (conform het stukje wat je in je Wiki link had staan) en nu krijg ik ook die bestanden afgespeeld. Mega apparaat!

Bijdrager
    Donnie Darko

Hoi Appleseed, ik heb even met Toast de Video_TS die niet gespeeld konden worden omgezet naar .toast en van daar uit naar .iso (conform het stukje wat je in je Wiki link had staan) en nu krijg ik ook die bestanden afgespeeld. Mega apparaat!

Wat omslachtig. Als ik alle VIDEO_TS-bestanden in een map doe en dan op ‘play’ druk werkt het. Wat gaat er bij jou fout?

Bijdrager

Ik heb geen idee. Maar ik ben niet de enige. http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=10819&pid=104554
    Zal vast met een volgende firmware update verholpen worden.
    Enfin, middels Toast ben ik prima geholpen.

Bijdrager
    Appleseed

Vanaf gisteravond in gebruik met ingebouwde 1TB drive, vandaag de WN-100 wireless USB adapter erbij gehaald.

Let op bij installatie met Airport Extreme, waarop ik WPA/WPA2 persoonlijk heb (default bij installatie uit de doos) moet je bij de Popcorn kiezen voor WPA TKIP.

Ik benader de schijf met Cyberduck en gebruik alleen de harddisk die is ingebouwd en stream niets.
    De PCH is duidelijk qua mogelijkheden, de afstandsbediening werkt goed en voelt solide aan.

Bijdrager

Ik heb maar 1 afstandsbediening… de logitech harmony 525. Zeer goed en eenvoudig te programmeren. Ook een aanrader!

Bijdrager
    JLA

ben ook al een tijdje naar deze media player aan het kijken, waar hebben jullie hem gekocht?

Bijdrager
    Simonvanwijk

Vandaag bij iBood voor een leuk prijsje

Bijdrager
    superluuk

zijn de menus niet erg traag>?

en die apple tv moet straks een keer worden geupdate voor 1080P , boxee erop…:)

Bijdrager
    JLA

iemand ervaring hier met ibood? geen extreem lange levertijden?

Bijdrager
    B..

Ja, ibood gaat niet super snel. 2 keer eerder iets besteld en er 2 keer een dikke week op zitten wachten.
    Hopelijk komt de PH snel binnen!

Bijdrager
    Appleseed

ibood is inderdaad wel heel goedkoop, maar als je het forum leest dan zie je veel klachten over lange levertijd.

anyway, hier weer een ervaring met de wireless n stick:
    Ik had probleem dat de hele Popcorn vastliep sinds ik de ethernet kabel had vervangen met de wireless stick.
    Na 20 minuten liep het ding gewoon vast.
    Oplossing:
    Stick instellen via Wireless Auto IP, en wanneer alle beveiliging werkt, dit IP adres in de Airport Extreme toewijzen en vervolgens in de Popcorn wijzigen naar Wireless Manual IP.

Zelf ben ik er nog niet uit hoe je eenvoudig coverart voor films kan toevoegen. Een jpeg met dezelfde filenaam maar dan laten eindigen in .JPG werkt niet.
    Iemand hier een advies voor of link naar pagina waar dit simpel wordt uitgelegd?

Bijdrager
    Pieterr
    ”Appleseed”

Iemand hier een advies voor of link naar pagina waar dit simpel wordt uitgelegd?

Heb je al op het Popcorn Hour forum gekeken? http://www.networkedmediatank.com/

Bijdrager
    Appleseed

Tuurlijk, maar zoek een simpele oplossing.
    Dat forum bevat veel info maar de zoekfunctie werkt niet echt lekker.
    Kom nu enkel hits tegen over moviejukeboxen, maar dat ziet er allemaal erg overdone uit.
    Wie kan me dus even helpen?

Ook mis ik een gewone PDF waarin alle functies uitgelegd worden van de Popcorn.
    Er is wel een beperkte wiki inderdaad.
    Maar er zitten knoppen op de afstandsbediening die niets doen als ik ze indruk, waarvan ik dus benieuwd ben waarvoor ze zijn.

Bijdrager
    B..

Ik kreeg van ups een mailtje dat ze verwachten hem maandag te leveren….
    Ibood gaat vooruit…

Nu nog m’n mini uit de tvkast slopen..:P

Hoop wat leuks te kunnen posten als ik ‘m heb!

Bijdrager
    Meaculpa

Wat is dit voor een beest? Wireless externe harddrive?

Bijdrager
    Pieterr
    ”Meaculpa”

Wat is dit voor een beest? Wireless externe harddrive?

http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Popcorn_Hour_A-110

Bijdrager
    B..

Ik heb hem binnen! gisteren aangesloten!
    Myihome op mijn mac gezet en alles werkt perfect!
    Stream mkv bestanden zonder problemen! :D

Bijdrager
    hans33

Ik heb hem ook net binnen. Myihome op m’n Mac gezet. Hij zag hem gelijk staan. Fantastisch dacht ik! Totdat ik een VOB bestand wilde gaan kijken. Dat deed hij niet. Ook een ISO had hij geen zin in. Had gehoopt dat het hetzelfde zou zijn als dat je rechtstreeks een externe HD aansluit op de Popcorn. Dan speelt hij echt alles. Weet iemand of dat te veranderen is?

Bijdrager
    KarelWillem

Je kunt in myihome helemaal niets veranderen, dus ik denk het niet?

VOB doet het bij mij trouwens gewoon.

Bijdrager
    yann_

hoi ik heb em onlangs ook gekocht

om eerlijk te zijn nog maar net vandaag:p

ben al vrij opgelucht dat ik deze post heb gevonden en hij dus daadwerkelijk ook mac compatible is

nu heb ik wel een klein probleempje

ik krijg een fout ip adres en zou niet weten waaraan het kan liggen ????

dank bij voorbaat

Bijdrager
    Merkava

Vandaag is de Popcorn Hour A-110 in de onedayfly (2 sept 2009)aanbieding.

Bijdrager
    t551248

Ik krijg MyIhome niet werkend. Ik heb de versie 5.2 gedownload. Geinstalleerd dat ziet er allemaal normaal uit. Als ik MyIhome opstart zie ik dat de programma icoon actief worden, maar het programma doet vervolgens helemaal niets. Weten jullie misschien of het compatible is met Snow Leopard?

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    KarelWillem
    ”t551248″

Ik krijg MyIhome niet werkend. Ik heb de versie 5.2 gedownload. Geinstalleerd dat ziet er allemaal normaal uit. Als ik MyIhome opstart zie ik dat de programma icoon actief worden, maar het programma doet vervolgens helemaal niets. Weten jullie misschien of het compatible is met Snow Leopard?

Het is Snow Leopard compatible.
    Althans; daar werkte het bij mij prima op.
    En verder ‘doet’ het programma ook helemaal niets. Niet in die zin dat je iets op je Mac ziet i.i.g.
    Het start, en dat is alles wat het moet doen.

Bijdrager
    t551248

Dank je voor de geruststelling. Ik moet me denk ik verder gaan inlezen. Ik had het programma nl. op een windows computer geinstalleerd en dan krijg je een menu waar je e.e.a. kunt instellen. Ik dacht dat dit voor de mac ook zo zou zijn.

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.