8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Ni3l55

[Opgelost] Pop-up venster; JavaScript

Hallo OMT’ers,

Sinds vandaag ben ik weer verder gegaan met het boek: HTML(5) and CSS(3) for Duimmes 7th edition
    Nu ben ik begonnen met het leren van JavaScript en ben gelijk begonnen met dit script:

<!DOCTYPE html PUBLIC “-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN” “http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd”>
    <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
    <head>

<title>Opening a website</title>
    <script language="Javascript" type="text/javascript">

function new window() {
    catWindow = Window.open("1.jpg", "catwin",

"width=330, height=250")

}

</script>
    </head>
    <body bgcolor="#FFFFFF">
    <h1>TEKST</h1>
    <h2>TEKSTEN<br /><br />
    <a href="newWindow()">Apple Logo</a></h2>

</body>
    </html>

Ik heb alleen de tekst binnen de body en de locatie van de afbeelding veranderd.
    Ook als ik het originele script gebruik gebeurd er precies het zelfde:

Het doel van dit script is om

function new window() {
    catWindow = Window.open("1.jpg", "catwin",

in een nieuw venster te openen (Pop-Up) met

<a href="newWindow()">Apple Logo</a></h2>

Maar dat gebeurd er niet, ik kan wel op de link klikken; link wordt onderstreept, maar er opent geen nieuw venster(Pop-Up.

Iemand een idee hoe ik dit script kan laten werken?

Met voorbaat dank,

Niels

Edit: Geen idee hoe het is gebeurd maar:

<

= < >

</

= </

Bijdrager
    rubendelil

Een aantal dingen. JavaScript is een case-sensitive taal. Dit betekent dat hoofdletters en kleine letters soms een totaal andere functie kunnen hebben. Zo heb jij Window.open(…), maar Window bestaat niet in JavaScript. window wel. Dat is de eerste aanpassing.

Daarnaast moeten functienamen aan elkaar geschreven worden. Dit betekent dus dat je functie niet:

function new window() {
    	...
    }

moet heten, maar …

function newWindow() {
    	...
    }

Als laatste, het is niet mogelijk om vanuit href direct een JavaScript functie aan te roepen. In sommige gevallen wordt href=”javascript:newWindow();” gebruikt, alleen werkt dit niet in alle browsers even goed. Ik zou eerder kiezen om a href=”#” te doen, en dan onClick=”newWindow()” hieraan toe te voegen.

Snel over je code heen kijkend zouden dit de wijzigingen moeten zijn die je door moet voeren om het te laten functioneren. Succes.

Update. Omdat OMT niet heel erg goed werkt met code, hierbij een JSFiddle als voorbeeld om te zien hoe het moet.

http://jsfiddle.net/YgShk/2/

Bijdrager
    johnkeates

Vergeet ook niet de developer tools. In Safari even het Develop-menu aanzetten en dan kan je met alt+command+c precies zien wat je browser er van denkt. Als je dus ergens op drukt en er gebeurt niet wat je verwacht, dan staat daar waarschijnlijk wel waarom dat zo is.

Bijdrager
    Ni3l55

@rubendelil: Het is gelukt, bedankt!

Bijdrager
    Stirf

Ni3lss:(y) (dit is dus een thumbs up, welk niet werkt na de update grrrrr)
    En dan met name het veranderen van de titel. Tenminste iemand die niet alleen aan zichzelf denkt.

Bijdrager
    Ni3l55

Dit doe ik meestal bij een topic van me zelf die opgelost is. Zo laat ik zien dat de oplossing is gevonden en dat andere mensen met de zelfde vraag weten dat er hier een oplossing is.
    En geen overbodige topics maken.

Bijdrager
    Stirf

Precies.
    Het gros van de mensen vergeet dit en daarom de extra attentie.

Bijdrager
    rubendelil

Mooi dat het gelukt is. Succes met dat boek verder

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.