3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    eiko

pop in flash

heb een webpagina gemaakt met flashmx gaaf programma trouwens. Mijn probleem is het volgende ik heb een foto die ik in een popupschermpje wil laten komen maar elke keer als ik op close druk sluit hij de gehel website af . ik heb het volgende gedaan: van de kleine afbeelding heb ik een button gemaakt, vervolgens de opdracht gegeven load movie popup.swf en level 1 . de popup heeft een button close die heeft de opdracht popup.swf level 1 en dan ontstaat dus het eerste probleem ik heb geen popup maar een uiotvergrote foto en het tweede bij close sluit hij de hele website af. Ik wil graag de foto in een apart schermpje en bij close alleeen maar de foto niet men hard werkende langduurende website. wie weet hoe dat moet?:(

Bijdrager
    Webbiker

Als ik het goed begrijp is de popup niet een echte popup (in een nieuw venster), maar een nieuwe movieclip in je flashmovie die je laad in een nieuwe laag (level 1). De functie LoadMovie, waarmee je de movie laad heeft een tegenhanger die heel toepasselijk unloadMovie heet… Deze functie kent 1 attribuut en dat is de target. Gebruik deze functie op je close-button. Je krijgt dan zoiets:

on (release){
    unloadMovie(level1);
    }

Je kunt trouwens beter je MC’s een naam geven (properties venster), dat werkt handiger.

Voor meer flash vragen kun je beter naar Flash forums gaan:
    http://www.flashkit.com of;
    http://www.flashfreaks.nl

groeten,
    Sybke.

Bijdrager
    bieg

Zoals ik het me inbeeld:
    – website.
    – op mainstage heb je een button die een kleine afbeelding is van een image.
    – op mouse over EN/OF mouse press moet ie de echte foto laden.

Dit kun je doen via 2 manieren. De eerste heeft Sabine uitgelegd.
    Er is nog een tweede mogelijkhied. Dat is als je de bujtton van die pic. opent.
    Dan krijg je de mogelijkheid Up/Over/Down/Hit. Dit staat voor zoals de button er in rust uit ziet/wat er gebeurt (visueel) als je mouse erover gaat/wat er gebeurt als je klikt/het klik -gebied.

In het veld van Over.. zet een frame neer (F6) en daarna F7. (leeg veld0 want je wil alleen dat het te zien is als je muis er OVER gaat.
    Via appeltje r importeer je der illustratie/afbeelding. Break apart (appletje B) kiezen en F8, kies graphic en geef de afbeelding een naam. (zie ook Sabine)

Nu zal het zo zijn dat als je muis erover gaat je de afbeelding groot ziet en als je ‘m dr af haalt verdwijnt je beeld. en niet je site.

Good Luck.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.