27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    Blue helmet

poort 143 time out

Sinds een paar dagen loopt de mail niet meer in op mijn iMac/iPad/iPhone. De melding op de iMac is poort 143 time out

op iPad/iPhone dat de accountinstellingen niet goed zijn. Opmerkelijk is dat als ik elders ben en via 4G of ander Wifi netwerk mail ophaal, dit wel lukt. Ziggo modem en Airport Timecapsule al gereset maar geen oplossing. Heel opmerkelijk is dat de mail op alle devices gisteravond weer inliep maar vanochtend weer niet.

Suggesties?

Sleutelbeheerder
    Night

Als je een iMAP account hebt, zou ik proberen om het account te verwijderen endaarna weer opnieuw toe te voegen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Een time-out melding is iets wat met een (trage) server heeft te maken, niet met je Mac of ander apparaat. Je kunt er feitelijk niets aan doen. (Daarom staat er ook slechts een “probeer opnieuw” knop.)

Gebeurt het echt vaak dan zou ik een ander account maken bij een andere provider.

Dat het elders wel werkt komt omdat je dan kennelijk de trage server omzeilt.

Sleutelbeheerder
    Night

Niet helemaal mee eens; soms is er iets lokaals (router, poortinstelling in mail of Mac/iPad zelf) dat als bottleneck werkt.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

De TS zegt dat het gedurende een bepaalde tijd wel werkte:

“Heel opmerkelijk is dat de mail op alle devices gisteravond weer inliep maar vanochtend weer niet.”

Wat zou je er dan aan willen doen?

Sleutelbeheerder
    Night

Zie mijn eerste post…

(baat het niet, dan schaadt het ook niet, en ben je alleen wat tijd kwijt)

Bijdrager
    Blue helmet

Dank allen voor de reacties.

Opnieuw IMAP account aanmaken haalde niks uit.

Ik kreeg uiteindelijk wel een reactie van de provider.

Om de servers te beschermen tegen DOS aanvallen is er een limiet van het aantal verbindingen welke gelijktijdig gemaakt mogen worden per IP-adres.  Deze limiet is 5 per minuut (elke 20 seconde). Mocht u af en toe een time-out krijgen bij het ontvangen of versturen van e-mails dan kunt u dus het beste de interval van controleren op nieuwe email zetten op bijvoorbeeld 1 minuut of hoger.

Ik zou niet weten wat ik hier mee moet, want er loopt helemaal geen mail in behalve een moment op een avond… verder drama..

Bijdrager
    Kwadraatje

Blijkbaar hanteren ze minuten van 100 seconden. Dan zal het probleem daar ergens wel zitten. 😼

Ergens in voorkeuren algemeen van Mail kun je instellen hoe vaak mail wordt opgehaald. Kijk maar eens wat er gebeurt als je het interval op eens per 5 minuten zet.

Bijdrager
    Blue helmet

Dank! Tip geprobeerd maar helaas. Nu komt de melding pas na 5 minuten…

Bijdrager
    Kwadraatje

Ik zou ook niet onmiddellijk resultaat verwachten. Blijkbaar blokkeren ze IP-adressen die te snel achter elkaar verbinding maken, maar hoe snel die blokkade wordt opgeheven zetten ze er niet bij. Je maakt niet toevallig ook gebruik van een VPN-dienst?

Bijdrager
    Blue helmet

Dank! Nee, ik maak geen gebruik van een VPN dienst. OKé, ik stel het in en laat heet rusten. Geef je hiermee aan dat wellicht Ziggo poort 143 heeft geblokkeerd?

Sleutelbeheerder
    Night

IMAP berust toch op push-berichten (i.t.t. POP3, dat een client-side actie voor ophalen van mail vereist)

Bijdrager
    Blue helmet

Met Ziggo contact gehad. Men heeft op het modem ingelogd maar niks bijzonders gezien. Wel stuurt men een nieuw modem op omdat men het huidige modem te oud vind.

Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>Blue helmet op 25 september 2020 om 09:52</p>
    Dank! Nee, ik maak geen gebruik van een VPN dienst. OKé, ik stel het in en laat heet rusten. Geef je hiermee aan dat wellicht Ziggo poort 143 heeft geblokkeerd?

Dat denk ik niet, nee. Het verbaast me wél dat je een melding over poort 143 krijgt. Staat je mailprogramma zo ingesteld? Dat is namelijk niet de voorkeursinstelling voor Ziggo-mail: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen

Bijdrager
    Blue helmet

Ik maak geen gebruik van Ziggo mail. Ik heb een eigen domein en maak dus gebruik van de SMTP server van de provider (Sylconia) Het is niet alleen poort 143 maar ook 993. Deze staat op iPad/iPhone ingesteld conform instructie van de provider.

Sleutelbeheerder
    Night
    • IMAP mail.sylconia.nl poort 143
    • IMAPS mail.sylconia.nl poort 993

Welke gebruik je dan?

Bijdrager
    Blue helmet

143 op iMac en 993 op iPhone/iPad

maar zodra van een netwerk af werkt alles… bij wie ligt het dan?

Sleutelbeheerder
    Night

“een netwerk”

Thuisnetwerk?

Bijdrager
    Blue helmet

Klopt, thuisnetwerk. Gebruik ik bijvoorbeeld mijn Persoonlijke hotspot van mijn iPhone en kies op mijn iPad de hotspot als Wifi dan loopt de mail wel. Ook via 4G loopt de mail in buitenshuis.

Bijdrager
    Kwadraatje

Dan zit het obstakel dus in het thuisnetwerk. Wacht maar even tot je het nieuwe modem hebt ontvangen. Zou zomaar kunnen dat het probleem dan is opgelost.

Bijdrager
    Blue helmet

Modem gisteren ontvangen maar installeer dinsdagavond pas omdat ik niet al te handig ben en Ziggo support mij bij zal staan om Ziggo Wifi uit te schakelen omdat ik de Airport Timecapsule gebruik als Wifi netwerk, zoals ik dat nu ook heb.

Bijdrager
    Blue helmet

Nieuw Ziggo modem geïnstalleerd. Verliep vlekkeloos. Bekabeld aangesloten op AirPort TimeCapsule. Alles werkt weer. Mail loopt in. Echter AirPort configuratie programma meldt fout: dubbel gebruik van NAT. Dus Ziggo modem in brug mode gezet. Daarna alles werkt behalve mail. Weer loopt de mail niet in.

Dit komt omdat zonder brug mode een ander IP nummer gezien wordt door mijn e-mail provider. Staat het Ziggo modem in brug mode dan wordt het ‘oude’ IP nummer weer uitgegeven en dus weer een mail. Voor de time being het Ziggo modem maar uit brug mode gehaald. Al blijft de foutmelding in het AirPort configuratie programma.

iemand een suggestie hoe het IP nummer in de TC te wijzigen als Ziggo modem in brug mode staat??

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>Blue helmet op 29 september 2020 om 20:18</p>
    iemand een suggestie hoe het IP nummer in de TC te wijzigen als Ziggo modem in brug mode staat??

wat denk je hier van:

Bijdrager
    Blue helmet

Blij met een dooie mus… na een uur geeft de mail weer hetzelfde probleem. Ook met het nieuwe IP nummer. Maar op zoek naar een nieuwe email host!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Wat ik aan het begin van dit draadje al voorstelde… Ik heb sinds 2008 Gmail, nog nooit een time out gehad. Wel wat andere storingen (niets is perfect) maar die waren echt maar heel kort.

Bijdrager
    Blue helmet

Dank! Maar ik heb een eigen domein en wil die graag blijven gebruiken, dus heb ik vandaag mijn domein verhuist van Sylconia naar Hostnet. Bij Hostnet heb ik een emailhosting pakket genomen. Verhuizing van mijn .cc domein duurt ongeveer 5-7 werkdagen. Als mijn domein daadwerkelijk omgezet zal ik weten of mijn probleem is opgelost.

Dit is niet de enige reden om te verhuizen. Dienstverlening bij Sylconia was niet meer als voorheen en dan is dit probleem de bekende druppel.

Bijdrager
    Blue helmet

Computer en netwerken blijven een mysterie! Helemaal niets veranderd en toch loopt nu (zolang als het duurt) de mail op alle devices in. Welkom in de wondere ICT wereld!

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.