7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Karel

politievirus

Hé ik heb een Ipod Touch 4 en mijn lieftallige zuster heeft het voor elkaar dat hier een politievirus op zit dat claimt van de Belgische politie te zijn en 100 euro vraagt om los te komen. Ik heb al geschiedenis ed. gewist maar safari blijft die pagina herladen en functioneerd niet verder. Kan iemand me helpen dit eraf te krijgen?

Bijdrager
    Shmoo

Instellingen > Algemeen > Info > Reclame > Beperk reclametracking [ activeren ] + dan even op de knop eronder drukken; Stel reclame-ID opnieuw in.

En in Safari > Wis cookies en gegevens. Daarna controleren of onderaan bij Geavanceerd > Websitedata > alles leeg is.

Bijdrager
    bitsflew

@Karel

Dat venster ben ik dus ook al tegengekomen:(

Safari is vervolgens volledig geblokkeerd want het is een modal venster welke zich niet laat sluiten.
    Na geforceerd afsluiten en opnieuw openen krijg je weer dat venster.

Oplossing :

1. Safari geforceerd afsluiten
    2. Instellingen ->Safari-> Wis geschiedens en websitedata
    3, Safari openen

Bijdrager
    pruus

Hoewel een politievirus spannend klinkt om te hebben….

Bijdrager
    penseel

Met iTunes opnieuw in installeren. Je moet wel een reserve kopie hebben anders ben je alles kwijt, tenzij dat niet erg is.
    https://support.apple.com/nl-nl/HT201252

Bijdrager
    Eriknl

Nou, Penseel, volgens mij laat jij een olifant op een mug los. Er boven staat een eenvoudige oplossing en jij adviseert een hele omweg….?

Met de oplossing van blitsflew is het in een paar minuten geregeld!

Bijdrager
    SunKeeper

Als het de recentste iPod touch betreft kan het via iCloud-tabbladen ook via een ander apparaat.
    Sluit het tabblad daar, daarna is Safari weer ‘vrij’ op de iPod.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.