30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 121)
  • Q:
    Bijdrager
    SvS

Politiek gaat nu wel ver met het volk uitmelken

Dank je wel, PvdA-stemmers:

We krijgen:
    BTW omhoog, (19% naar 20%)
    kinderbijslag omlaag,
    rekeningrijden op alle snelwegen in NL,
    wegenbelasting zal deels toch wel blijven, wellicht helemaal
    geen BPM afschaffing,
    ziektekosten omhoog,
    eigen risico ziektekosten
    extra benzine accijns

Geld gaat naar de salarisverhoging van ministers, general pardon voor 50.000 asielzoekers (bijna miljard) en de OV. Eigenlijk niks beter voor ons.

Sorry dat ik over (saaie) politiek praat, maar word strontziek van deze kabinet. Het ging toch goed met NL?!? En we betalen wel genoeg belasting, als je kijkt op je salarisstrook, je boodschappen en je benzinekosten (accijns)…

Bijdrager
    Steff

Gelukkig hoef ik mij er niet meer druk om te maken. :)

Bijdrager
    Rik H.
    ”SvS”

Dank je wel, PvdA-stemmers:

Voel me niet aangesproken, maar volgens mij zitten er ook nog twee andere, gristelijke, partijen in dit kabinet waar meer mensen op gestemd hebben dan op de PvdA.
    Bedank onze lieve heer maar, die zal wel voor de verlichte ingevingen gezorgd hebben bij de dames en heren politici. :evil:

En er loopt overigens al een draadje over dit onderwerp

Bijdrager
    trabant
    ”SvS”

…de OV…
    … maar word strontziek van deze kabinet.

Je vergeet de al decennia durende teloorgang in het onderwijs te noemen. Daardoor kunnen we ons niet meer fatsoenlijk uitdrukken, niet meer rekenen en redeneren en ook niet meer verder dan een week vooruit kijken.

Ik maak me overigens drukker over de toenemende controlezucht van de overheid. Onder het mom van terrorismebestrijding en andere angstzaaierij worden ons allerlei hard bevochten vrijheden ontnomen en worden we straks nog in de kont gekeken als we een supermarkt binnengaan. Een tijdperk van een nieuwe horigheid staat voor de deur.

Maar dat vindt de Nederlander niet erg, zolang hij maar korting krijgt op spullen waar hij eigenlijk heel goed zonder kan. Dat hij die korting eigenlijk al zelf heeft betaald, ach, zie de eerste alinea.

De derde dinsdag van deze maand leest een heel voorname dame de plannen voor van iemand die zij zelf heeft aangewezen om een kabinet te formeren. Dat was niet iemand van de grootste partij, het was eigenlijk iemand waar de rest nou wel eens vanaf wilde.
    Genoemde dame vervoert zich in een vrij in het oog lopend voertuig, het staat u allen vrij om (met àlle vingers, het blijft een dame) terug te wuiven of fronsend nee te schudden wanneer zij passeert. Al bestaat het gevaar dat het laatste als commentaar op haar hoofddeksel wordt geïnterpreteerd.

We zullen creatief moeten zijn met burgerlijke ongehoorzaamheid. Standaard een euro teveel betalen bij een (snelheids)boete kost het CJIB al meer dan het opbrengt, want ze moeten dit terugbetalen. Er moeten meer dingen zijn waar wij als belastingbetalende burger kunnen terug zieken.
    Laten we dàt eens gaan inventariseren in plaats van alleen maar boe te roepen.

Moderator
    Pete.Z

Jammer genoeg gaat het gewoon te goed in dit land, zolang de gemiddelde brave burger in zijn auto kan rijden, kan eten en op vakantie kan naar een all-in resort in Turkije, gebeurt er echt niks….iedereen zeurt en scheld, maar stemt vervolgens als keurig dom stemvee weer op dezelfde partij.
    Want dat deden zijn ouders ook al.

Dus revolutie, in Nederland?

Vergeet het.

Bijdrager
    Dick de Roos

Geen dank hoor SvS!
    Je vergeet wel even te melden dat een groot deel van de problemen die je noemt, al in de vorige kabinetsperiode is genomen.
    Dat kabinet (wie zaten daar ook al weer in??:? ) vond het zo nodig de ziektekosten te privatiseren, (nee, die gaan niet omhoog, maar naar beneden) en nog een paar dingetjes te privatiseren, want dat was zo goed voor de marktwerking.
    En we moesten allemaal ook langer werken, want die grijze plaag (ze werden nog net niet besmet verklaard) kost te veel. Dus hup, weg met de Fut en de pensioengerechtigde leeftijd meteen ook maar omhoog.
    Dat laatste lukte niet helemaal.
    Het onderwijs, toch echt een hoeksteen van de samenleving lijkt mij, zou belangrijk worden, maar helaas moesten we wat geld vrij gaan maken om oorlogje te spelen in Verweggistan, dus dat geld werd even wat minder.
    Het had zo mooi geweest als nu eindelijk Nederland eens wat deed met de kennis die hier potentieel aanwezig is. Maar we hangen liever voor de buis naar de Gouden Kooi te staren (of voetbal).
    En die auto kost inderdaad shit veel.
    Wat mij dan opvalt, is dat die auto’s steeds groter worden en meer gebruiken. Maar ik dwaal af.
    Als het aan het vorige kabinet had gelegen, hadden we nu allang rekeningrijden gehad.
    Waar je die 50.000 asielzoekers vandaan haalt is mij niet duidelijk maar mijn zegen hebben ze.
    We doen hier in NL al genoeg aan naverstaarderij.
    En het werd inderdaad tijd dat dat er wat aan het OV gedaan wordt.
    Zonder te zeggen dat dit/het OV alleszaligmakend is.
    Voor jouw informatie: ik ga met de fiets naar het werk en kijk met afgunst naar de voorzieningen die het autoverkeer heeft t.o.v. de fiets. Ik ben me bewust dat dit een eenzijdige kijk is, want als ik eens in de auto zit denk ik weer anders.
    En ja, ik betaal dus ook mijn aandeel voor dat koffertje over een dag of 14. :mrgreen:

Bijdrager
    acb

Ik heb er toch zo’n hekel aan als mensen zitten te mekkeren over belastingen, pak je zooi dan lekker op en ga in Afrika wonen waar alles zo lekker geregeld is!:x

Bijdrager
    Lothian

constructieve bijdrage :?

Bijdrager
    wimbo

je vergat de extragratis energietax nog te noemen.
    De eneco’s gaan een tientje op jaarbasis teruggeven en het kabinet pakt het dubbel terug… Ook altijd leuk.

”acb”

Ik heb er toch zo’n hekel aan als mensen zitten te mekkeren over belastingen, pak je zooi dan lekker op en ga in Afrika wonen waar alles zo lekker geregeld is!:x

Kan wel merken dat je nog nooit in Afrika geweest bent ;-).

Bijdrager
    sypie

Ow, vergeet vooral de wachtgeldregelingen niet die de Hagenezen genieten. Als een uitkering net zo zou werken zou hafl Nederland ook geen werk zoeken, stelletje luie donders daarzo.

Bijdrager
    Vortix

Toch grappig dat links Nederland van alles voor de voeten geworpen krijgt waar het geen zak mee te maken heeft.

Maar goed, neemt niet weg dat er vaak verkeerde beslissingen genomen worden in Den Haag. Dat ik het niet eens ben met TS over wat die beslissingen al dan niet zijn, moge duidelijk zijn.

Zo was mijn ziektekostenverzekering meer dan twee keer zo goedkoop dan voor de privatisering. Terwijl De Geus (wie?) toch echt zei dat deze goedkoper zou worden, want commercie en concurrentie is zaligmakend! Ja, dat hebben we gezien met de privatisering van de NS en het OV in Engeland…

Zo neemt Den Haag maar geen maatregelen om problemen in 1) het onderwijs, 2) het OV, 3) het mileu en 4) De vergrijzing aan te pakken of te verminderen.

En waarom niet? Korte termijn. Wat mij betreft de ziekte van een parlementaire democratie. Begrijp me niet verkeerd, het is het minst slechte systeem dat er is, dus ik ben er blij mee, maar toch.

Kijk eens waar beslissingen echt gemaakt worden. EN, voor alle duidelijkheid, kijk eens wie ervan profiteert. Op dit moment is dat niet de achterban van de PvdA.

Bijdrager
    trabant
    ”Vortix”

Kijk eens waar beslissingen echt gemaakt worden.

En door wie. Dat zijn voor lange termijn niet de Haagse politici. En ook niet ‘Europa’. De eigenlijk koers wordt door een old-boys netwerk van een paar honderd invloedrijke zakenlieden genomen. Die hebben allemaal hun eigen juristen, bewaking, oudedagsreserve, privéschool voor hun kinderen, helikopter, medische staf: noem maar op. Het enige dat die niet kunnen beïnvloeden is het weer en dat ze zelf ook eens zullen doodgaan. Het probleem is wel, dat er de laatste jaren in die kringen een stel Russen is binnengedrongen, en die moeten de mores nog leren. Moeilijk voor een volk dat alleen de knoet kent.

Bijdrager
    Vortix

Ook dat, ja.

Bijdrager
    Turbanus

Er zitten vast weer een paar linkse lichtbakens plannetjes te verzinnen om ons definitief uit de auto te krijgen en te verbannen naar de fiets, de benewagen en het “geweldige” OV. Ik ga stoppen met me druk te maken om poliklie en de kliekers die zich daarin roeren. Ze hebben totaal geen verstand van wat er echt gaande is onder de mensen en wat er nodig is in industrie en handel. Op enkelen uitgezonderd zijn ze ogenschijnlijk alleen maar uit op zelfverrijking en op destructie van alles wat nog goed functioneert.

Bijdrager
    Obi

4) De vergrijzing aan te pakken of te verminderen.

vind dit wel erg eng, bedoel je pro actieve euthanasie?

neway

http://www.nu.nl/news/1229016/34/Rijk_verdient_miljarden_meer.html

vond dit wel interessant, gezien de komende zuig acties.

Het blijft toch verwonderlijk dat ondanks een groeiende economie volgend jaar een aantal mensen er op achteruitgaan. Alles is relatief natuurlijk, hopelijk komt het door de extra investeringen in bv onderwijs en zorg waardoor het dan wat minder gaat.

Maar dat zal wel niet gezien hoe hier de politiek werkt.

Bijdrager
    Dick de Roos
    ”Obi”

4) De vergrijzing aan te pakken of te verminderen.

vind dit wel erg eng, bedoel je pro actieve euthanasie?

De grijze golf is een groot probleem in Nederland. Dat mag duidelijk zijn.
    Problemen pak je bij de wortel aan, dus euthanasie in welke vorm dan ook, is een goed punt lijkt mij. :evil:
    Overigens hoef je niet eens grijs en oud te zijn om een probleem te vormen; iedereen boven de 40 is al een probleem.
    Het is maar dat de lezer dat beseft.
    Goed dat dat nu eens duidelijk wordt aangepakt.
    :mrgreen:

Bijdrager
    trabant

Ja, al die hangouderen en hells grannies.

Bijdrager
    Turbanus

De fietsnutters ook maar aanpakken dan? Als de zondagrijders van de weg zijn verdreven, kan daar mischien ook nog wel wat geplukt worden.:wink:

Bijdrager
    trabant

Het Nederlands paspoort wordt eigenlijk ook steeds minder waard.

Wie denkt dat als hem in den vreemde iets overkomt, of erger: als hij gedonder met de plaatselijke justitie krijgt, dat hij dan binnen twee dagen in een Nederlandse gevangenis zit, die moest maar eens naar documentaire-serie Vreemde Tralies gaan kijken.
    vanaf dinsdag 20.55 op NL 3

Die kliek van Balkenende heeft al eerder aangegeven dat het voor hen geen prioriteit heeft (je mocht die rednecks eens voor de voeten lopen) maar ook wie beroofd is en hoopt dat de ambassade de terugreis kan voorschieten zal van een hele koude kermis thuiskomen. Omdat niemand terugbetaalde, schiet de ambassade dus geen cent meer voor. Je kunt dus verrekken.
    Zo beschouwd mogen ze heel wat ambassadeurs terugroepen. ’t Zijn namelijk ook onze belastingcenten.

Bijdrager
    Turbanus

:? Natuurlijk niet. Die moeten toch aanblijven om 3 a 4 keer in de week op belangrijke partys te verschijnen.

Bijdrager
    Turbanus

Over gekken gesproken in dit land…..
    Uit de Telegraaf;

‘Milieuheffing op biefstukje’
    door Edwin Timmer
    DEN HAAG – Twee belangrijke adviesbureaus van de regering geven het groene licht voor een milieuheffing op vlees van 85 cent per kilo. Dat iseen dubbeltje per kipfilet of karbonaadje.
    Het Centraal Planbureau en het Milieu- en Natuurplanbureau rekenden de plannen van het burgerinitiatief ‘Stop fout vlees’ door en presenteren de uitkomsten vandaag aan de Tweede Kamer.
    Volgens Milieudefensie, één van de trekkers van het initiatief, is een heffing nodig omdat de productie van vlees enorm veel CO2-uitstoot veroorzaakt, onder meer door oerwoudkap voor de verbouw van veevoer. Die milieukosten, net als de schade door ammoniakuitstoot uit mest, zitten niet in de karbonadeprijs.
    Het burgerinitiatief Stop fout vlees haalde eerder dit jaar 106.975 handtekeningen op om zijn onvrede over de intensieve veehouderij op de politieke agenda te plaatsen.
    Een vleesheffing kan, concluderen CPB en MNP, maar het brengt wel enorme administratieve rompslomp met zich mee. Want een biologische kip verdient minder taks dan een gewoon snelgroeiend haantje, gevoed met Braziliaanse soja.
    In de Kamer geven de PvdA en de SP de critici gelijk dat veel vleeseigenlijk te goedkoop is. Maar dat betekent niet dat de linkse meerderheid een kale vleesheffing gelijk omarmt.
    CPB en MNP zijn wel kritisch over het plan om de heffing te verdelen onder boeren die omschakelen naar duurzame houderij. Die subsidie zou een oneerlijk voordeel zijn ten opzichte van andere Europese boeren, en dus botst het met internationale handelsregels.

Bijdrager
    hansenonline

ach ze verzinnen elke keer weer iets leuks om de portemonee van de burger lichter te maken.
    wanneer komt er een fietsheffing, als je fietst gebruik je zuurstof en stoot je extra co[sub]2[/sub] uit :evil:
    in vergelijking met vroeger is vlees goedkoop, toen at je een keer per week echt vlees en daarna werd de jus met bloem vermeng om vlees te suggereren(zo heb ik mij laten vertellen door moeders).

Bijdrager
    Turbanus

Donner is ook goed bezig.:wink:

Bijdrager
    Obi

wel typisch..

CDA, PVDA CU hebben afspraken gemaakt, het zal zoiets gegaan zijn als; geen referendum over het verdrag (wat 95% identiek is aan de vorige ‘grondwet’, google is your friend) dan komt er geen ontslagrecht versoepeling.

Uiteraard is dit koehandel, en heeft de PVDA ermee ingestemd. “Geen referendum” is nu binnengehaald, en meteen wordt er door Donner (CDA) toch weer gerommeld aan het ontslagrecht. Het enige dreigmiddel wat de PVDA nu heeft is opstappen, maar dat is het uiterste dwangmiddel, en zorgt er automatisch voor dat de PVDA de grote verliezer zal zijn bij de volgende verkiezingen.

Wat is de NL politiek toch heerlijk op elkaar afgestemd, de ene partij heeft gebrek aan ruggengraat en de andere partij heeft een backstabbers mentaliteit , daar kunnen alleen maar hele geweldige ideeën uit voort komen..

Er is maar een ‘fundamentele’ verandering; het is een verdrag genoemd in plaats van een grondwet. de 2e keer in 4 jaar dat we stevig voorgelogen worden (goedpraten van deelname aan illegale Irak oorlog) door Balkenende en consorten.

Er is afgesproken dat er in deze regeer periode geen parlementaire enquête of onderzoek wordt gedaan naar de motivatie en de bewijzen voor deelname aan de oorlog in Irak. Is dat toch even fijn geregeld.
    En dan afvragen hoe die kloof tussen politiek en burger kan ontstaan.
    Schelden naar politici is ‘onfatsoenlijk’ en dood verwensingen zijn strafbaar, maar dit is in feite een belediging aan het adres van de kiezer.

on topic.
    Ben er niet blij mee, maar indien door de verhogingen extra investeringen kunnen worden gedaan, daar waar het hard nodig is (oa onderwijs) dan moet het maar.. :cry:

Bijdrager
    trabant

Plasterk (onderwijs) had toch van Bos (financiën) te horen gekregen dat hij niets méér kreeg?
    Of moet ik rekening houden met zijn lekkere draaikontje, wat dus betekent dat er wèl wat extra’s voor onderwijs in zit?

Dat kan ik me nauwelijks voorstellen. Die hele kliek is er bij gebaat dat het stemvee zo stom mogelijk gehouden wordt.

Bijdrager
    Turbanus

Je kunt het niet eens “bedrijfsblindheid” noemen. Dit egelrechte bedrog vindt al decennia plaats en dat is opok de reden waarom veel burgers de lust om te stemmen wordt ontnomen. Na de stemming ontstaat er een wazig dansje op een onoorbaar muziekje. Probleem is dat het aantal zijlijnschreeuwers toeneemt en radicaler worden hetgeen het voor de normaal denkende burger ook niet gemakkelijker maakt. Je ziet nu alweer akties waarmee de politiek de lopende economie om zeep gaat helpen. Diezelfde politiek die dit de vorige keer ook al heeft geflikt en die het onbeschaamd waagt om de schuld daarvan doodleuk bij de burgers zelf te leggen, Je kunt er op wachten wat er in de komende jaren gaat gebeuren…….

Bijdrager
    sally
    ”trabant”

Plasterk (onderwijs) had toch van Bos (financiën) te horen gekregen dat hij niets méér kreeg?
    Of moet ik rekening houden met zijn lekkere draaikontje, wat dus betekent dat er wèl wat extra’s voor onderwijs in zit?

Dat kan ik me nauwelijks voorstellen. Die hele kliek is er bij gebaat dat het stemvee zo stom mogelijk gehouden wordt.

Come on.
    Ben jij nu ook al van de kroegpraat.

Bijdrager
    trabant

Ik zwierf op het middelbaar toen Deetman zijn dikke kont op Onderwijs perste. Daar is de ellende mee begonnen. Daarna kwam Ritzen: niet zo’n eerzuchtige bullebak, maar wel een visieloze boekhouder die vooral de incasso beheer groep op orde kon brengen, waar je juist een meester Staal (Theo Thijssen) op en in het onderwijs nodig hebt.

Ritzen pakte de Katholiek Hogeschool Tilburg (KHT) van alles af. In ruil mocht de school zich Universiteit gaan noemen. Dat was eigenlijk wel K**…

Bijdrager
    Turbanus

Tsja…. Studenten moeten maar veel lenen om hun studie te kunnen betalen. Met een schitterend diploma op zak kunnen ze het immers later gemakkelijk terugbetalen. Een voorschot op hetgeen hen in hun latere leven te wachten staat.

Bijdrager
    trabant

Da is de gedachte erachter, ja.
    Maar wie tandheelkunde doet, mag er een complete en dure uitrusting van bekostigen terwijl hij hele dagen onderwijs geniet en weinig tot geen tijd heeft voor een bijbaan. Maar tandartsen zijn niet arm. Wie een kunstopleiding doet, heeft ook veel materiaalkosten, maar veel minder garantie op een goedbetaalde loopbaan.
    Daarom wil iedereen maar rechten studeren. Plenty time voor een bijbaan, en omdat we straks allemaal vanwege de slechte after salessupport Apple moeten gaan sueen, zitten de advocaten op rozen.

Maar een vak leren, ho maar.:wink:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 121)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.