8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Logan Legend

Pokemon spel op mac

Hallo,
    Ik heb een vraagje. Ik wil voor mijn zoon de spel pokemon heartgold dawnloaden.
    maar ik weet niet of dat spel geschikt is voor iMac 2010 en of die geen moeilijkheden of beschadigen aan mijn mac toebreng.
    Ik heb ergens gehoord dat een mac niet echt geschikt is voor games.

Weet iemand misschien waar ik zo’n emulator plus het spel kan dawnloaden?
    En is het verstandig omdat te doen of raad jullie het af?

Bijdrager
    RamonV

het downloaden van het spel is illegaal tenzij je het zelf in bezit hebt, vandaar dat ik (en hopelijk niemand) je hier gaat helpen. Als je er toch op een of andere manier aan komt dan is het spelen ervan niet schadelijk voor je Mac en omdat het een nds game is zal hij hoogstwaarschijnlijk redelijk goed draaien.

Bijdrager
    Yggdrasil

Als je het spel hebt gekocht kun je vrij een spel downloaden vanaf het internet. Je hebt er dan immers een licentie voor gekocht. Je kunt in elk geval een GameBoy virtualiseren op je Mac. Daarvoor heb je een emulator nodig.

Bron: http://visualboyadvance.nl.softonic.com/mac

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Ik weet wel hoe je dit allemaal moet downloaden, maar het is wel illegaal, een waarschuwing.

Zelf gebruikte ik altijd een emulator die Desmume heet, deze kan je gemakkelijk op google vinden als je gewoon desmume mac, en dan gewoon de nieuwste versie downloaden. En het spel: Je typt in: Pokémon Heart Gold rom, en dan op een site bijv: Coolrom.com download je die rom, het is geloof ik een rar of zip. Die pak je uit, en dan staat er zo’n icoontje als een Nintendo DS spel. Daar klik je op en hij opent automatisch:)

Hopelijk heeft dit geholpen.

Bijdrager
    Logan Legend

Het is dus illegaal. Word er dan ook controle erop uitgevoerd? Kan het ook zo zijn dat het schade aan brengt aan mijn mac?

Bijdrager
    Yggdrasil

Het is illegaal als je het niet koopt. Het gaat om illegaal verkregen software. Het brengt echter geen schade toe aan je Mac.

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Omdat Gamefreak en Nintendo (de makers van pokémon) illegale downloads willen tegengaan, hebben ze een soort detector ingebouwd in de nieuwste games waardoor je Pokémon geen exp meer kan krijgen, maar dat is alleen bij de nieuwere. Niet bij heart gold. Verder kan de software niets kwaad.

Bijdrager
    Logan Legend

Tja wat illegaal is begin ik liever niet aan. Ook als het geen nadelen heeft. Het blijf toch een beetje als stelen vind ik.
    maar bedankt voor jullie hulp.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.