11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Vindplaats

Pogramma niet te verwijderen

Onlangs heb een programma gedownload om uit te proberen, maar nu kan ik dat niet meer verwijderen. Het staat in Launchpad en als ik het sleep naar de Prullemand gebeurt er niets. Hoe kan ik dat oplossen?

Bijdrager
    G-Force

Niet vanaf Launchpad naar de Prullenmand slepen maar vanuit een Finder venster.

Bijdrager
    Vindplaats

Heb ik ook geprobeerd, maar dar is het bij programma’s of een andere categorie niet meer te zien

Bijdrager
    fred44nl

er zijn programma’s die een un-installer hebben.
    als je die niet kunt vinden, dan kun je het programma opnieuw installeren en dan op de juiste manier verwijderen.

Geblokkeerd
    Bento

Je kan eventueel Applcleaner gebruiken.

Is gratis.

Bijdrager
    Vindplaats

Het programma is reeds verwijderd. Ik weet niet hoe, maar het is weg.

Bijdrager
    Vindplaats

Helaas is het programma weer terug in Launchpad. Ik heb nu de stappen gevolgd die op de volgende site staan: http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/software/programma-launchpad-verwijderen-kruisje-boven.332468 in het gedeelte dat beschrijft om een regel in Terminal toe te voegen. Het resultaat is dat het bestand weg is en ben dus voorlopig voorzichtig optimistisch.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat commando zorgt ervoor dat Launchpad niet meer weet dat het programma bestaat. Kans is dat het later weer opduikt, vermoed ik, wanneer er bijvoorbeeld iets gebeurt waardoor Launchpad op zoek gaat naar programma’s die het niet kent (ik weet niet of het dat doet, maar het zou zomaar kunnen).

Bijdrager
    Vindplaats

Het is dan maar afwachten wat Launchpad gaat doen. Wat ik wel nog gedaan heb maar niet geschreven in mijn vorig bericht is dat ik de Prullemand veilig heb verwijderd, omdat dat programma ook met name genoemd werd in Finder onder Programma’s. In Finder heb ik het dus ook gewist. Overigens hierdoor verdween het niet uit Launchpad en daarom moest ik ook die regel in Terminal toepassen.

Bijdrager
    SunKeeper

Het lijkt me toch handiger om een voorkeurenpaneel te installeren waarmee je via Systeemvoorkeuren e.e.a. kunt verbergen in Launchpad. Minder gevaarlijk dan allerlei delete-commando’s in Terminal te gooien.

Tip: http://chaosspace.de/launchpad-control (downloaden via link hieronder, want op de site werkt het niet meer)

Downloadlink: KLIK (Softpedia Mirror kiezen)

Gebruik ik nog steeds onder Mavericks en werkt probleemloos. Uiteraard altijd op eigen risico, maar als je niets uitvinkt wat je niet kwijt wil, kan er weinig gebeuren.

Bijdrager
    Vindplaats

Het programma is weer teruggekomen en staat nu weer in Launchpad. Ik heb het nu maar geprobeerd met het advies van Sunkeeper.Uit Launchpad is het na het opnieuw opstarten van de Mac verdwenen; echter het staat wel nog in Programma’s. Hier heb ik het verplaatst maar de Prullemand en ben benieuwd of het nu inderdaad wegblijft. Het programma van Sunkeeper heb ik niet eerder geprobeerd omdat daar slechts sprake is van verbergen en niet van wissen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.